טוב, תקשיבו, החדשות הרעות, והטובות, הן שאנחנו גם וגם. מצד אחד, אנחנו לגמרי סומכים על מלמול פסוקי תהילים שיצילו אותנו, ומצד שני לא סומכים עליהם לרגע ומוציאים רישיון לנשק, כי ניסיון העבר מלמד שאקדח לרוב משפיע מהר יותר מתהילים. אותו דבר לגבי ג'ו ביידן וה-Don't שלו - שאנחנו סומכים עליהם לגמרי, אבל מצד שני אנחנו מחפשים לקנות גנרטור נייד ותחנת כוח קטנה לבית, כי בואו, האמריקאי הזקן כנראה לא מפחיד יותר אף אחד באיראן.
1 צפייה בגלריה
יואב גלנט, בני גנץ, בנימין ביבי נתניהו
יואב גלנט, בני גנץ, בנימין ביבי נתניהו
יואב גלנט, בני גנץ, בנימין ביבי נתניהו
(צילום: דנה קופל, אלעד מלכה, EPA)
ככה שאנחנו סומכים ולא סומכים בו־זמנית, וזו אולי המסקנה העיקרית מנתוני החיפושים הישראליים בגוגל מאז 7 באוקטובר. אם המסקנה הזו לא מקובלת עליכם, יש לי גם אחרות: למשל, שאנחנו לגמרי לא סומכים על בנימין נתניהו שיישאר כאן במקרה שהכל ילך קפוט - או, ברמת הפרקטיקה, כשהאיראנים ישגרו טילים - ולכן החיפוש המוביל ערב מתקפת הכטב"מים על ישראל הוא "כנף ציון". חפשו אותו, בהחלט.

הוא בטח מעלינו.

כמו כן, אנחנו לא סומכים על חמאס שישחרר חטופים גם כשהתחייב (החיפוש המוביל: "מעבר רפיח"), ולא סומכים על נשיא איראן ראיסי שבאמת התרסק ומת. אבל אחרי כל האבחנות המשועשעות האלה, יש משהו מדכא בחיפושים הישראליים הטרנדיים של התקופה, והם משרטטים תמונה קודרת של אומה מבוהלת ומבולבלת, שמוכנה, בשלב זה, להשליך את יהבה על כל דבר: מרינגטון "עם ישראל חי" של אייל גולן ועד עוגיות הפלא של רחל מאופקים. מוונדרוומן גל גדות, ועד וונדרח"כית טלי גוטליב. אנחנו נעים בחיפושינו בין הפוליטי והקריטי (בית הדין בהאג, סרט הזוועות של דו"צ, מחבלים) לבין המגוחך והנונסנסי ("שיר השפן" של גוטליב, "אבא שלי דני קושמרו", ציוץ של נתניהו), ונדמה שאנחנו לא מוצאים כיוון ומנוחה. או את עצמנו. או משהו להיאחז בו בסופה.
הכל - ממאיים קיומית ועד מיותר מוחית - זוכה לאותה מידת עניין וחיפוש. עידן אי־הוודאות הנוכחי מכתיב את חיפושי הגוגל המפוזרים שלנו: איך לנעול ממ"ד, גז לתחנת כוח ביתית, וכמובן - עם 96 אחוז גורפים לעומת 4 אחוז לציפרלקס - תהילים. כוח־העל העכשווי הכי עתיק בעולם. החלק הטוב בכל זה הוא שגם בגרועה שבתקופות, יש דברים שלעולם לא ישתנו: רוסים יפחדו שמנסים לעבוד עליהם (דווקא הם מחפשים, ברוסית, תופעות לוואי לציפרלקס), אופירה תהיה גדולה יותר מברקו (ב־10 אחוז!), מישהו יוציא משחק מחשב גרוע שבו דופקים מכות לאויב ישראל התורן ("להרביץ לנסראללה").
והחלק הכי טוב? תראו איזו קורלציה מופלאה מתקיימת בין אנשים שמחפשים להוציא רישיון לנשק לבין אנשים שאין להם מושג מהי משמעות המושג "משלח יד" (עלייה של אלפי אחוזים בחיפוש "משלח יד - פירוש", אחרי שצירוף המילים הזה הופיע בטופס הבקשה לרישיון לנשק). כך שבאמת אין על העם הזה. גם כשהוא מבולבל, מפוחד, לא לגמרי שולט בשפת האם שלו וממשיך לשאול את גוגל שאלות שאף אחד, בשלב זה, כבר לא מוכן להתחייב על התשובה הנכונה לגביהן: למה ביבי שזוף? מי מינה את הרצי הלוי? למי בעצם בן גביר התחפש?
תנו למלחמה עוד קצת, וגם גוגל מרים ידיים בקשר אלינו.
פורסם לראשונה: 15:29, 10.06.24