נוי אייזן התחילה את הדרך שלה בריאליטי "דה ווייס", משם עברה לפאבים תל אביביים, אבל כשהחליטה שהיא רוצה קהל גדול יותר, היא פתחה אינסטגרם וטיקטוק. היום היא סופרת למעלה מ-300 אלף עוקבים. "פתאום אנשים מזהים אותי כמשפיענית רשת, אבל רגע, אני זמרת", היא מספרת לבר שם אור בריאיון ל-ynet radio בתוכנית "ברשת", ומודה שדווקא בחיים האישיים שלה אנשים מתעניינים יותר. האזינו לתוכנית המלאה
"הסיפור שלי התחיל הפוך. רציתי להיות זמרת אז הלכתי ל'דה ווייס', וזו הייתה עונה גרועה מאוד, עם אפס רייטינג", היא מספרת. "באתי מהפריפריה, מקרית ים, הייתי בת 21. מוזיקאים הזמינו אותי להתארח בג'אמים בסצנה של הברים והתאהבתי בזה. התחלתי להופיע לבד, פתחתי כובע וגיטרה ואנשים נתנו לי טיפים ומזה התפרנסתי. הבנתי שאני רוצה קהל שיבוא להופעות שלי, ניסיתי ברשת - ולא הצלחתי. כשהעליתי את עצמי שרה יפה, זה לא עבד. קלטתי שכשאני מכניסה משהו קומי בפנים או סיפור קטן, אנשים יכולים להתחבר אליו. פתאום היה סרטון ראשון שהגיע למיליון צפיות, ואמרתי 'אוקיי משהו עובד כאן'".
1 צפייה בגלריה
מתוך "דה ווייס"
מתוך "דה ווייס"
מתוך "דה ווייס"
(צילום: טל גבעוני)
החשבון של אייזן הוא לא רצף של תמונות מהונדסות. "אני מרגישה שכשאני מתעדת בסטורי שלי דברים יותר פיין, יותר אינסטגרמיים - אני מקבלת פחות טראפיק מאשר כשאני שפוכה ונשפך החלב של הבת שלי והיא צוחקת לי בפנים. הדברים היומיומיים - כמו ערימת כביסה - על זה אני מקבלת הרבה יותר תגובות והזדהות".

עוד "ברשת":

אמנם יש לה מאות אלפי צפיות ביוטיוב אבל היא עדיין מחכה לשיר שייכנס לפלייליסט. "אביב גפן אמר שאני טובה מדי כי אני מקצועית מדי. עד היום אני לא כל כך מבינה מה זה אומר", היא אומרת. למרות זאת, היא לא מוותרת ומשקיעה את הכסף מהרשתות במוזיקה. "להוציא שיר זה עסק מאוד יקר היום. במיוחד אם אתה עצמאי ואין לך איזה ספונסר. סדר גודל של עשרות אלפי שקלים לשיר, עם קליפ זה יכול להגיע למאה אלף שקל".
״ברשת״ בר שם אור מארח את נוי אייזן
על אחיה הגדול ארז אייזן, מהצמד הישראלי הכי מצליח בעולם "אינפקטד מאשרום" היא אומרת: "ראיתי אותו בהופעה כשהייתי בת עשר ואת כל האנשים בקהל ואמרתי לעצמי שאני גם רוצה את זה. זה מהרגעים המכוננים שאתה זוכר כל החיים. הופעתי איתו השנה מול 25 אלף איש בפארק הירקון, וזו הייתה סגירת מעגל מדהימה בשבילי. אנחנו חושבים על שיר משותף".
בכל יום שלישי בשעה 13:00 ב-ynet radio בר שם-אור מארח את אושיות הרשת והמשפיענים הגדולים במדינה לשיחה על הדרך למעלה, ההצלחות, הכישלונות ומה שמסתתר מאחורי הסטורי.
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים