בשיתוף LG

3 צפייה בגלריה
LG כתבה AI
LG כתבה AI
תשכחו את השלט, דבו עם הטלוויזיה. מהפכת ה-AI
(LG)

מקרר שיודע מה יש בתוכו ומזמין מה שחסר מהסופר, מזגן שיידלק בשעה שנוחה לנו ומכשירים ביתיים שיודעים לתקשר ביניהם: זאת לא בשורה שאנחנו בעיצומה של מהפכת AI. הבינה המלאכותית נכנסת לכל חלקה בחיינו וגם חודרת אל הספרה הביתית: ממכונת הכביסה, מדיח הכלים, המזגן ועד למרכז הסלון – הטלוויזיה. המסך הקטן, שגדל כבר מזמן, מציע אפשרויות שפעם אפשר היה רק לחלום עליהן.
"אחד התחומים הבולטים בשינוי עבור המשתמש הביתי הוא חווית השימוש עצמה", מסביר בועז מרמלשטיין, טכנופדגוג במכללה למנהל, על המהפכה בתוך הבית. "היום הטכנולוגיה מאפשרת לשוחח עם המכשירים הביתיים וכך גם לדייק את התכנים והשימוש בכל מכשיר כך שיהיה מותאם יותר אלינו ולצרכים שלנו".
כשהוא נכנס לעולם הטלוויזיה מרמלשטיין מספר על מכשיר שבעזרת הבינה המלאכותית צובר מידע אודותינו, מכיר אותנו טוב יותר וכך מתאים לאדם את תכני הצפייה: "כבר היום אפשר לבקש מהטלוויזיה להמליץ על סרט והיא תדע להציע לנו אפשרויות או להכין את הפרק בסדרה האהובה עלינו, שנוכל כבר לצפות בו ברגע שאנחנו חוזרים הביתה".
"מבחינת השימוש בטלוויזיה אנחנו יכולים למצוא היום יותר ויותר פונקציות של AI במכשירים של LG: אפשר לתת לטלוויזיה פקודות קוליות בעברית או להיכנס לצ'אט-בוט שיודע לפתור כמעט כל בעיה ומאפשר נגישות להגדרות ועצות שימושיות", מספרת נירית כמרה, מנהלת מוצר הטלוויזיות LG בקבוצת ח.י. איך זה נראה בשטח.

3 צפייה בגלריה
LG כתבה AI
LG כתבה AI
מחדדת את התמונה בתהליך אוטומטי לפי העדפות אישיות
(LG)

ב-LG שמו את הז'יטונים על מעבד בינה מלאכותית כבר ב-2018 ובדגמי הטלוויזיה החדשים שלהם אפשר לראות כיום דוגמה חיה. טלוויזיות ה- OLED החדשות למעשה משלבות כלי שיפור תמונה באמצעות AI משודרג, תוך שימוש בניתוח תמונה מדויק ברמת הפיקסלים. התוצאה בשטח: חידוד תמונות, אובייקטים ורקעים שעלולים להראות מטושטשים, כשהכול קורה בתהליך אוטומטי מבוסס בינה מלאכותית.
בדגם ה-OLED החדש למשל יש מעבד בינה מלאכותי חדשני, Alpha 11 המשפר ביעילות את איכות התמונה והשמע, ומספק שיפור של 70 אחוז בביצועים הגרפיים ועיבוד מהיר ב-30 אחוז בהשוואה לקודמו.
"להרבה מההגדרות במסכי הטלוויזיה אנחנו בכלל לא מודעים", אומרת כמרה. "בעזרת אשף התמונה המבוסס על בינה מלאכותית אפשר להגדיר איך יוצג המסך: תופיע סדרת תמונות שבכל אחת מהן נתבקש לבחור את התמונה שמוצאת חן בעינינו עד שביחד עם הטלוויזיה נגיע לאיכות הצפייה הרצויה עבורנו ופרופיל אישי שמותאם לצרכים שלנו. ה-AI יודע להחיל על הטלוויזיה את אותן התכונות ואין יותר צורך לנבור במסך ההגדרות. הכל נגיש ולא נדרש ידע טכנולוגי".
"יש גם מודלים בהם ניתן לדבר לטלוויזיה בלי השלט", מוסיפה מנהלת מוצר הטלוויזיות LG, "אפשר גם לבקש סרטים או תכנים של שחקן מסוים שאוהבים והטלוויזיה תדע לשים לנו אותם ולמצוא אותם בין כל האפליקציות, אפשר דרך כרטיסיית המשרד הביתי להוריד מיילים לטלוויזיה, או אם אנחנו מתעניינים בספורט הטלוויזיה יודעת להציג התרעה כשמשחקים אמורים להיות משודרים".


3 צפייה בגלריה
LG כתבה AI
LG כתבה AI
מגבירה לבד רעשי רקע באירועי ספורט
(LG)

משחק כדורגל? הטלוויזיה תגביר לבד את רעשי הרקע

לצד היתרונות העצומים בחוויית השימוש והתוכן, גם הטכנולוגיה עצמה שקשורה לחוויית הצפייה והסאונד עוברת שדרוגים משמעותיים בזכות ה-AI. המעבדים החדשים יודעים לקחת כל פריים בו אנו צופים ולחלק אותו ל-20 אלף חלקים, כשכל אחד מהם יודע לתת את הבהירות המתאימה והצבעוניות המיטבית – וכל זה במהירות בה הסרט מתחלף.
לפי סוג התוכן, מעבד ה-AI יודע להתאים את הסאונד. כך למשל, במשחק כדורגל רוצים לשמוע גם את רעשי הרקע: קולות הקהל והשריקות. אבל לעומת זאת בתוכנית אולפן נרצה לשמוע את קולו של הקריין בקול ברור. המעבד החדש יודע להתאים את השמע גם של התוכנית עצמה וגם של הסביבה שבה אנחנו צופים על ידי כיוונון אקוסטי.
במודל החדשני של הבינה המלאכותית הטלוויזיות הופכות לא רק לפריט מרכזי בסלון אלא גם למרכזייה של הבית. "למעשה כל מכשיר שיש לו פרוטוקול IOT ניתן לחבר אותו לטלוויזיה של LG ולהשתמש בה כרכזת הביתית שתדע להגיד מה קורה במכשירים אחרים", מסבירה כמרה. "למשל, אם מכונת כביסה סיימה אז תצא הודעה בטלוויזיה לתלות כביסה. זה משהו שקיים כבר היום".
ומה בעתיד? הטלוויזיה תגביר עוד ועוד את מעמדה כשליטת הבית כשמכשירים נוספים יתווספו ל"בית החכם" וניתן יהיה לשלוט בכולם מהמסך. "LG בטוחים ביכולת שלהם לשדרג כל הזמן את תחום הבינה המלאכותית", מדגישה מנהלת הטלוויזיות בחברה. "הם מבטיחים שלטלוויזיה שנרכוש היום נוכל לקבל ארבע פעמים שדרוג לתקופה של חמש שנים. למשל, מערכת הפעלה חדשה שתיכנס ב-2026 הטלוויזיה תשודרג אליה. כל הפיצ'רים שיהיו ב-2029 נקבל אותם גם בטלוויזיה שנקנה עכשיו - וזה יתרון משמעותי".