קיץ, חם, בריכה, ים – הנה הנוסחה לנזקים משמעותיים לטלפונים שלנו. הקיץ ידוע כתקופת גאות בעסקי מעבדות התיקונים - מסתבר שדווקא בתקופה הזו אנחנו ממש לא זהירים עם הסמארטפונים שלנו. על פי נתוני חברת סאני תקשורת, בקיץ יש עלייה של כ-15 אחוזים בכמות הטלפונים שמגיעים לתיקון: טלפונים שנפלו לים או לבריכה, טלפונים שהתמלאו בחול בשקעי הטעינה או האוזניות, טלפונים שנפלו מראש הצוק או מכיס בגד הים, טלפונים שהושארו במכונית לוהטת מחום.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

בסאני אומרים כי התחממות המכשיר עשויה לגרום לעיוותים של חלקי פלסטיק, לפגיעה משמעותית בסוללת המכשיר ובמקרים קיצוניים אפילו נזק לרכיבים בגוף המכשיר. עצם היציאה אל הרחוב בחודשי הקיץ, עם הלחות הגבוהה שמאפיינת את ישראל, עלולה לפגוע במכשירים הניידים. הלחות פוגעת במחברים, שקעי המכשיר, ברכיבים האלקטרוניים ויכולה אף לגרום לקורוזיה במכשיר.
3 צפייה בגלריה
סמארטפון על הים
סמארטפון על הים
זהירות. סמארטפון על הים
(צילום: Shutterstock)
אופיר שביב, מנכ"ל מעבדת "אפליקציה" ברעננה, אומר שהתופעה הכי מדאיגה היא ההנחה של המשתמשים שהטלפונים שלהם עמידים בפני מים, הנחה שאינה עומדת במבחן המציאות. לדבריו גם בטלפונים עם דירוג IP לעמידות בפני לחות או מים, אין להניח שהטלפון לגמרי אטום, שכן האטימה מבוססת על הדבק, המחבר בין חלקי המכשיר, והדבק זה נוטה להתמוסס בחום. עם חדירת הלחות לתוך המכשיר מתחיל תהליך קורוזיה (החלדה) מהיר, שמקרב במהירות את הטלפון למצב בלתי שמיש.

אז הנה הטיפים שלנו לשמירה על הטלפון בקיץ

  • הסכנה הרטובה – הרחיקו את הטלפון מכל סוג של רטיבות או לחות גבוהה. אל תניחו שדירוג IP מבטיח אתכם מחדירת מים לתוך הטלפון. אל תניחו שהוא עמיד, גם אם קיפלתם סביבו מגבת להסתיר אותו כשאתם במים. אם אתם מתכננים יציאה למקום רטוב, הצטיידו מראש בשקיות פלסטיק אטומות שמיועדות להגנה על טלפונים סלולריים. הן עולות כמה שקלים, התיקון יעלה הרבה יותר.
3 צפייה בגלריה
סמארטפון על הים
סמארטפון על הים
מהר להרים!
(צילום: Shutterstock)
  • הטלפון הלוהט – החום הוא אויב מספר 2 של הסלולרי. ממש כמו בני אדם, סמארטפונים לא מסתדרים כשמשאירים אותם במכונית אטומה בחום יוקד. כשאתם בנהיגה, דאגו שהטלפון לא יהיה תחת שמש ישירה, ורצוי שהמזגן יגיע אליו. כשאתם יוצאים אל אור השמש, השתדלו שהוא יהיה בצל כל הזמן. יש טלפונים שיתריעו על חום יתר ויעצרו הטענה אם היא מתבצעת – צריך לקחת אותם ברצינות.
  • תעזבו אתכם מאורז - אם הטלפון נפל למים, כבו אותו מיד, אל תסתפקו בייבוש חיצוני, אל תטעינו אותו והכי חשוב: הביאו אותו מיד למעבדה. שום קונץ-פטנט לא ייבש את הטלפון מבפנים, חוץ מפתיחה שלו. כל ניסיון להפעיל אותו גורם לקורוזיה נוספת, שגם כך מצטברת בתוך זמן קצר.
3 צפייה בגלריה
סמארטפון עם מסך שנשבר
סמארטפון עם מסך שנשבר
סמארטפון עם מסך שנשבר
(צילום: shutterstock)
  • היזהרו מחאפרים – אם מדברים על מעבדה, תמיד העדיפו מעבדה גדולה ומקצועית. זו יכולה להיות המעבדה של היבואן כשהמכשיר בתקופת האחריות וגם לאחריה, וזו יכולה להיות מעבדה פרטית מקצועית, בעלת הציוד המתקדם הנדרש. ודאו שאתם מקבלים חלפים מקוריים ואחריות על התיקון.
  • רוצים סוללה? לא רבים יודעים זאת, אבל ברוב דגמי הטלפונים החדשים, היצרן מחייב את המעבדה להחליף סוללה בכל החלפת תצוגה של המכשיר. אם הקלקול שלכם מחייב החלפת מסך, ודאו שאתם מקבלים סוללה חדשה ללא עלות נוספת.
  • אטום זה טוב - מעבדה מקצועית מבטיחה עניין נוסף: שסמארטפון עם תקן אטימות ישמור על האטימות שלו גם אחרי שנפתח ותוקן. כדי לפתוח את המכשיר המעבדה מחממת את הטלפון ל-70 מעלות והאטימה נמסה. כדי לאטום את הסמארטפון מחדש המעבדה עושה שימוש בחומרי הדבקה ייעודיים, וכדאי לוודא שהדבר נעשה לפי הנחיות היצרן ועם אחריות לאטימה.
  • תואם לא מתאים – אביזרים תואמים זולים הרבה יותר ממקוריים וקל להתפתות ולרכוש אותם. אבל מטען תואם זול, כבל הטענה מאיכות מפוקפקת, שקע הטענה זול, כל אלה עלולים להתגלות כטעות. מטען לא מקורי, למשל, לא יזין את הסמארטפון בזרם הנדרש בכל שלב בתהליך ההטענה. במקרה הטוב זה יאריך את משך ההטענה. במקרה הפחות טוב – עלול לחבל ברכיבים הפנימיים. ממש כך, גם כבל הטענה לא מקורי מסכן את שלומו של המכשיר היקר ללבכם.