משנה לשנה, התנועה בכבישים הופכת ליותר ויותר איטית ועמוסה. ישראל אומנם משקיעה מיליארדים בהקמת הרכבת הקלה והמטרו, אבל אולי הפתרון נמצא בכלל בשמיים? שורה של יזמים וסטארטאפים ברחבי העולם מאמינים שכלי התחבורה של העתיד הוא ה-eVTOL, כלי טיס חשמלי שיכול להמריא ולנחות בצורה אנכית בדומה למסוק. Archer, Joby ו-Vertical Aerospace הן כמה מהחברות הבולטות בתחום בעולם, וגם בישראל פועלות כמה חברות שמנסות להמציא מחדש את התחבורה האווירית.
רני פלאוטרני פלאוטצילום: יורם אשהיים
האורח שלנו השבוע ב"ריפרש" הוא רני פלאוט, מנכ"ל הסטארט-אפ הישראלי Air שמפתח מכונית מעופפת בשם Air One. בניגוד לחברות אחרות בתחום, שמשווקות את הכלי שלהן כמונית מעופפת שמיועדת לשימוש מסחרי, Air מעוניינת למכור את ה-eVTOL שלה באופן ישיר לצרכנים תמורת כ-200 אלף דולר. בחברה מעריכים כי הכלים הראשונים יימסרו ללקוחות כבר בשנת 2024. שוחחנו עם רני על המודל העסקי יוצא הדופן של החברה, על קהל היעד של ה-Air One וגם על המתחרות הישראליות של Air. האזנה נעימה.
ציטוט פודקאסט

הפרקים הקודמים של ריפרש:

בכל יום חמישי בשעה 19:00 ב-ynet radio יובל מן ואושרית גן-אל מדברים על מה שחדש, חשוב ומעניין בעולם הטכנולוגיה: מה קורה ברשתות החברתיות, לאילו גאדג'טים כדאי לשים לב ואילו תופעות חדשות הולכות לשנות את החיים שלנו.
1 צפייה בגלריה
Air One
Air One
Air One
(צילום: Air)
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים