כבר שנים שיואב אליאסי מתחזק את אחד מעמודי הפייסבוק החזקים במדינה. עכשיו, רגע אחרי הופעות הקאמבק שלו עם סאבלימינל, הוא מספר לבר שם אור ב"ברשת" על המחשבות לפני האיחוד ("זה היה סולחה או מלחמה") וגם מדבר על קמפיין הבחירות שעשה עבור בן גביר, על החברים שהחרימו אותו בגלל הפעילות הפוליטית ולמה הימין צריך ללמוד מהשמאל: "הימין צריך להתבייש. אנחנו טובים בלקלל בפייסבוק וזהו. אני מעריך את השמאל על ההפגנות. בגלל זה אני לא בא להילחם בהפגנה שלהם - זכותם להפגין, זה מראה שזה לא קץ הדמוקרטיה". האזינו לתוכנית.
לפני עשר שנים אליאסי היה מוכר בעיקר כמוזיקאי, חצי מהצמד המצליח שחבק אלבומי פלטינות והופעות. אבל בזמן מבצע צוק איתן משהו בו השתנה, הוא התחיל להיות פעיל פוליטית. "לקחתי דגל ישראל, שרתי התקווה מול אנשים שצועקים 'צה"ל צבא טרור' ואני הפכתי להיות האיש הרע. חזרתי הביתה אמרתי אני לא מבין מה קרה פה. אני מהטובים, לא? מסתבר שלא", הוא מספר.
"התקשורת ירדה עליי כמו סופת ברקים, זה היה מטורף. אני לקחתי את הדמוניזציה שלהם והפכתי אותה לאמיתית. רוצים אותי רע? קשוח? קבלו אותי כמו שאתם רוצים. אני לא בן אדם שנותנים לי סטירה ומסובב את הלחי השנייה. תיתן סטירה אני אתן נגחה".
1 צפייה בגלריה
יואב אליאסי ובר שם אור
יואב אליאסי ובר שם אור
יואב אליאסי ובר שם אור
(צילום: יואב דחבש)
החברים המליצו לו להתרחק. "כולם אמרו 'אתה תפוח אדמה לוהט אחי אל תיגע בזה'. אתה יודע כמה זה חד-צדדי? היה לי חבר טוב, שחקן מוכר, וכשהתחלתי עם הקטע הפוליטי הוא אמר לי תקשיב אני נאלץ למחוק אותך מרשימת החברים שלי ולחסום אותך. דעותיך לא דעותיי".
אבל אליאסי לא נרתע, נהפוך הוא. במהלך מערכת הבחירות האחרונה אפילו היה שותף לקמפיין של איתמר בן גביר ברשתות. "אני חשפתי אותו לקהל ונתתי לו במה שאי אפשר לקנות בכסף, אי אפשר. אלא אם כן אתה מיליארדר. האמנתי בבן אדם הזה לפני שמישהו יכל להגיד בכלל איתמר בן גביר. ראיתי אידיאולוג. ראיתי את עצמי. ראיתי בן אדם שמוכן לעשות דברים ואמרתי 'אני עוזר לך, אני אביא אותך'. הייתה לנו התערבות, אמרתי לו שנגיע ל-14 מנדטים, הוא צחק ואמר 'אם נגיע ל-6 אני אגיד תודה'. התערבנו וניצחתי".
עוד "ברשת":
אתה מרוצה מתפקוד הממשלה ובן גביר אחרי חודש? "איתמר בן גביר הוא לא השליט. הוא השר לביטחון לאומי. הוא לקח את התפקיד הכי רע בעולם. דבר איתי על זה עוד שנה, אגיד לך אם הוא כשל. כרגע יחסית לארבעה שבועות בתפקיד, הוא עושה קסמים".
״ברשת״ בר שם אור מארח את יואב אליאסי (״הצל״)
בחודש שעבר אליאסי עלה שוב על הבמה עם סאבלימינל באיחוד שהמעריצים חיכו לו זמן רב. אבל זה לא היה מובן מאליו, לחברו לצמד היה ריאיון שהכעיס אותו ובתגובה הוא כתב פוסט זועם וכמעט פרסם אותו - אבל אז הוא התחרט. "כתבתי עליו אחד הרעים אחי, הייתי אצבע מלפרסם את זה, ואז אמרתי 'מה אני פאקינג עושה?' לא מספיק המלחמות האלה ולא מספיק כל מה שקורה כאן? הלכתי הביתה פתחתי את הארון מצאתי חולצה של סאבלימינל והצל של פעם, שמתי אותה עליי, נכנסתי לאוטו ואמרתי אני מדליק מצלמה, יהיה מה שיהיה. דיברתי וואן טייק אחי, מה שיצא לי מהפה יצא, מצאתי את עצמי מתנצל ומבקש סליחה מהלב".
"אני עשיתי את סרטון הסליחה, זה בא ממני. אמרתי או זה או מלחמה ואלה שתי האופציות שהיו. דרך אגב אני חושב שזה מראה מעולה לכל מה שקורה כאן בארץ. צריך לבחור את הדרך. או שאנחנו הולכים למלחמה או שאנחנו הולכים לסולחה. בפגישה הראשונה שלנו הסתכלנו אחד על השני והתחלנו לדבר כאילו אף פעם לא היה נתק. אנחנו מסתכלים ואני אומר לו אחי אני לא רוצה הופעות ביחד ולא מוזיקה ביחד, אני רוצה להיות חבר שלך, אפשר? יומיים אחרי זה כבר סגרנו הופעה".
בכל יום שלישי בשעה 13:00 ב-ynet radio בר שם-אור מארח את אושיות הרשת והמשפיענים הגדולים במדינה לשיחה על הדרך למעלה, ההצלחות, הכישלונות ומה שמסתתר מאחורי הסטורי.
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים