עד לפני שנתיים נדיר אליהו עבד בסוכנות ביטוח והבטיח במשרד שברגע שיהיו לו 50 אלף עוקבים הוא עוזב, ו"זה פשוט קרה". עכשיו, בגיל 29, כל הכוכבים הכי גדולים בישראל עוקבים אחריו, וגם חוששים ממנו. בריאיון לבר שם אור ב"ברשת" הוא מספר על הדרך שעבר מהמשרד בבאר שבע אל לב הרשתות החברתיות. האזינו לתוכנית המלאה.
אם הייתם שואלים את נדיר אליהו מה הסיכוי שיהיה כוכב רשת, כנראה שהוא לא היה מאמין. "אני באמת לא כיוונתי לשם, זה הכי קרה 'בטעות', אבל החברים שלי אמרו לי שזה היה עניין של זמן עד שזה יקרה". הוא מבחינתו התמקד בעבודה בסוכנות הביטוח. "הסוכנת שלי רדפה ורצתה שאני אעשה עוד דברים שקשורים ברשתות, אבל אמרתי לה 'אני לא יכול, אני עובד במשרד, הם מחכים לעבודה שלי'. עדיין הייתי מתמיד בתוכן, ברמה יומית, ואז אתה רואה עלייה ועלייה ועלייה, וזה היה נחמד".
1 צפייה בגלריה
נדיר אליהו
נדיר אליהו
נדיר אליהו. "לא כיוונתי לשם, זה קרה ממש 'בטעות'"
(צילום: רותם לבל)
עוד "ברשת":
כשהגיע ל-50 אלף עוקבים הוא התפטר מהעבודה והחליט להתמקד רק ברשתות החברתיות. "החיים שלך משתנים מקצה לקצה, אתה הופך מלהיות שכיר לעצמאי ומרוויח הרבה יותר ממה שהרווחת, וגם פתאום להיות מוכר בכל מקום. זה לא שלא האמנתי, כמו שחשבתי שזה מטורף".
עם ההתחזקות ברשתות אליהו החל לשלב גם את אמא שלו בסרטונים, וגם היא הפכה לתופעת רשת. משפטים כמו "אין להם שבת" על תל אביבים שיושבים בבתי קפה בשישי, הפכו ללהיט, והשניים אפילו זכו לקמפיין משותף.
אליהו מעלה לא מעט סרטונים פארודיים על משפיעניות ומשפיענים מתחום האופנה, ומאוד ביקורתי כלפי משפיעניות שעושות פוטושופ לתמונות שלהן. לא תמיד המשפעינים מתחברים לתוכן שלו, בלשון המעטה. כך, למשל, היה עם עדי בוזגלו, שחסמה אותו אחרי שהעלה סרטון ביקורתי עליה. היום הוא מסביר מה קרה שם. "זה היה קצר בתקשורת. היא חשבה שהתכוונתי לצחוק על מכשיר השמיעה שלה, אבל בכלל לא התכוונתי לזה. זה לא נושא מצחיק. הבהרתי גם שלא הייתה לי כוונה כזאת".
בשיחה עם בר שם אור הוא סיפר על הקשר שלו עם אמא, ואיך הגיבה כשיצא בפניה מהארון. "מבחינתי, ההורים שלי תמיד ידעו, כי הם ראו את הסביבה שלי, את החברות שלי, את תחומי העניין. אף פעם לא הרגשתי צורך לבוא ולהגיד לה 'אמא, תשמעי, אני הומו', כי היא לא הציקה".
"אבל כשהתחלתי לצאת עם נפתלי אמרתי שזה לא יהיה פייר אם היא תשמע את זה ממקום אחר ולא ממני'. היא ישבה, ואמרה לי 'סיימתי לאכול, מה אתה מפיל עליי'. אני בטוח שהיא יותר פחדה עם מי אני נמצא, כי הוא מאוד חרדתית אלינו הילדים. היום היא מתה על נפתלי, נראה לי שהיא אוהבת אותו יותר ממני".
בכל שבוע בר שם אור מארח ב-ynet radio את אושיות הרשת והמשפיענים הגדולים במדינה לשיחה על הדרך למעלה, ההצלחות, הכישלונות ומה שמסתתר מאחורי הסטורי.
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים