ועידת החינוך 2024 - חושבים עתיד, שיחה עם ד"ר אלון הסגל , ראש התוכנית למערכות מידע B.Sc המכללה האקדמית רמת גן
(צילום: ירון ברנר)

ועידת החינוך מאורגנת על-ידי קבוצת "ידיעות אחרונות" בשיתוף נותני חסות
מה עושים כשיותר מ50% מהסטודנטים במכללה האקדמית רמת גן היו בפעילות מבצעית או היו קשורים בדרך כלשהי למלחמה? בונים תוכנית לימודים שתאפשר להם לסיים קורסים בזמן הפנוי שנותר להם. לדברי ד"ר אלון הסגל, ראש התוכנית למערכות מידע B.Sc, במכללה האקדמית רמת גן: "המוסד נרתם כולו כדי לעמוד בהחלטה שגיבש, אין סטודנט שלא יסיים את התואר".
1 צפייה בגלריה
ועידת החינוך של המדינה
ועידת החינוך של המדינה
ועידת החינוך של המדינה
(צילום: ריאן פרויס)
"כולם נותנים את התמיכה, ואז הרבה יותר קל לתפור התאמה אישית לכל סטודנט שמגיע והוא במילואים", אומר ד"ר הסגל."הכוונה המרכזית הייתה לתת תשובה מותאמת כמעט אחד אחד. זאת אומרת אנחנו מדברים על ימי שישי, על שבתות שאנשים מתקשרים אליי בעזה הם בכלל לא מבינים מה היום אותו יום, אנחנו עונים להם, נותנים להם את התשובה."
את התכנית גיבשו במכללה בסיוע של כלים דיגיטליים, החל מאפליקציית וואטסאפ הוותיקה ועד אפליקציות נלוות ששימשו להעברת שיעורים פרונטליים מוקלטים או לסיוע מצד חונכים. "נתנו להם מרתונים של קורסים ממוקדים, חלק הגיעו ובמקום הארכה של מבחן קיבלו הארכה של עבודה בהתאמה אישית, יכלו ללכת ושלחו לי תמונות מדהימות מהשטח איך הם כותבים את העבודות, יוצאים החוצה לריענון, שולחים ומקבלים. השתמשנו באפליקציות כדי שהכל יהיה אונליין".
עוד הסביר ד"ר הסגל את ההירתמות של האנשים מאחורי המבצע המורכב הזה. "הם לא היו חייבים נוכחות מלאה מצד אחד, ומצד שני הכל היה מוקלט ומוקלט ברמה גבוהה. עזרו להם מרצים שבמקום מבחן אחד עושים עכשיו ארבע עבודות שונות מכיוון שיש סטודנטים שונים שמגיעים בזמנים שונים, בודקים אותם גם בזמנים שונים ונרתמים לגמרי בלי מילה."
צפו בריאיון המלא בראש העמוד.