יש הפתעות בחיים: מי שחשב שלא יכולה להיות חיה כזו, סמארטפון של שיאומי ב-6,000 שקל, טעה. נכון, את מעמדה בשוק קנתה שיאומי בזכות מיצובה כאלטרנטיבה הזולה לסמסונג במכשירי הביניים, לכן הזינוק הנדיר שלה למגרש הסופר-פרימיום עם דגם ה"אולטרה" הוא יציאה מהקופסה תרתי משמע. או, אם תרצו, תצוגת תכלית של יכולות.
2 צפייה בגלריה
yk13961750
yk13961750
שיאומי 14 אולטרה
(קרדיט צילום: יחסי ציבור)
וההפתעה הנוספת היא, שמדובר באמת בטלפון מצלמה משובח לגמרי, שצילומיו עולים על צילומי גלקסי S24 אולטרה היוקרתי של סמסונג. למעשה, נכון יותר לראות בו יותר מצלמה מטלפון. אי-אפשר לטעות בזה: מערך המצלמות בגב המכשיר מסודר בתוך עיגול זכוכית ענק, בליטה של כ-4 מ"מ, מוקף בטבעת מתכתית, ותופס כמעט את כל רוחבו.
ה-"14 אולטרה" מעניין גם מכיוון שהגדרתו כסמארטפון האולטימטיבי של שיאומי, כחלון הראווה שלה, מחייבת אותה לכלול בו מכל טוב הארץ, בלי לעגל פינות. בתחום התוכנה, מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 14 העדכנית, עם מעטפת הממשק HyperOS, שהיא מרובת אופציות להתאמה אישית. בתחום החומרה — זהו מכשיר כבד, 220 גרם (לפני כיסוי), מרשים אך ממש לא מעודן: המסגרת והמארז עשויים סגסוגת אלומיניום, והגב מחומר פלסטי עמיד דמוי עור. הזכוכית הקדמית היא פיתוח ייחודי של שיאומי, שמתחרה ב"גורילה גלאס" ולטענת החברה עמידה ממנה.
המפרט הטכני הפנימי הוא נדיב. קודם כל, וכמתחייב — המסך: 6.73 אינץ', מסוג AMOLED ברזולוציה נהדרת של 3,200 על 1,440 פיקסל, עם רמת בהירות יוצאת דופן המאפשרת צפייה גם באור שמש, קצב ריענון משתנה של בין 1 הרץ בודד ל-120 הרץ (לפי התוכן על המסך), ותמיכה בשני תקני התצוגה העדכניים, דולבי-ויז'ן ו-HDR10 פלוס. גם ערכת השבבים היא האחרונה מבית קוואלקום, סנאפדראגון 8 דור 3. זיכרון הפעולה בדגם שבדקנו היה מעל ומעבר למתבקש — 16 גיגה-בייט, ונפח האחסון 512 גיגה-בייט. מי צריך יותר.

הצמצם מתרחב אוטומטית

מערך הצילום האימתני של המכשיר כולל ארבעה חיישנים ברזולוציית 50 מגה-פיקסל כל אחד. הם מלווים עדשה רגילה, עדשה רחבה, ושתי עדשות זום — עם הגדלה של פי 3.2 ו-פי 5. כולם מבית סוני, אבל עם כיוונונים אופטיים ואופטימיזציה של מותג מצלמות האיכות הגרמני הוותיק "לייקה". רצף צילומי הניסיון שהנפקנו עם המערך הזה הוליד צילומים באמת מרהיבים. צילומי התקריב היו החדים ביותר שראינו אי פעם במצלמות זום סלולריות. גם אלה מתוכם שצולמו בכמעט-חשיכה הציגו פרטים עדינים.
2 צפייה בגלריה
yk13961749
yk13961749
שיאומי 14 אולטרה
(צילום: יחסי ציבור)
רק לעדשה הראשית מייצב תמונה אופטי, שמסייע למנוע ריצודים בצילומי סטילס או וידאו, גם אם צולמו תוך כדי הליכה או בתאורה גרועה. לכל השלוש האחרות מייצבי תמונה מבוססי תוכנה. הראשית נהנית גם מצמצם שיודע להתרחב אוטומטית ומתאים את עצמו לפי מצב התאורה. לעדשה הזו גם חיישן מרחק בטכנולוגיית ToF המבוססת על לייזר, שמסייע למדידת מרחקים בצורה מדויקת. התוצאה היא תמונות סטילס שהן גאוות כל צלם חובב: מיקוד אוטומטי מדויק, כמעט ללא "רעשים" בכל תנאי התאורה, עם איזון לבן מדויק, טווח דינמי רחב, וצבעים חיים. גם צילומי הווידיאו שהפקנו — כולל באיכות 4K ב-120 פריימים לשנייה — ללא דופי. רק בתאורה חלשה הרגשנו לעיתים אי-דיוקים קלים ועיכוב קל בלכידת התמונה לאחר הלחיצה, מה שמגדיל את הסיכון להחמיץ את חיוך הילד או את הגול המכריע. רק התמונות שהופקו במצלמת הסלפי (32 מגה-פיקסל) נראו ממוצעות למדי.
מערך הצילום ב-"14 אולטרה" מגיע למקום גבוה בדירוג העולמי של אתר DXOMARK — שנחשב לאורים ותומים של חובבי הצילום. לפי מומחי האתר, זהו "השיאומי הכי טוב שבחנו מעולם". צילומי הזום של המכשיר מקבלים באתר 120 נקודות מתוך 120. גם איכות הצבעים והייצוב מנוקדים גבוה. אגב, את חמשת המקומות הראשונים ברשימה תופסות יצרניות סיניות, בראשן וואווי. אייפון 15 פרו ופרו-מקס רק במקום השישי.

טעינה בחצי שעה

הסוללה, 5,000 מיליאמפר-שעה, נדרשת במכשיר עוצמתי כזה למאמץ יתר, ובבדיקה שלנו הפגינה אורך חיים סביר, לא יותר. מצד שני — המכשיר תומך בטעינת 90 וואט המדהימה (כלומר, הוא מגיע מ-0 ל-100 אחוזי טעינה בקצת יותר מחצי שעה!), וגם בטעינה אלחוטית של 80 וואט (רק במטען של שיאומי, שניתן לרכוש בנפרד). לא דומה לשום מכשיר של סמסונג בשוק, ודאי לא של אפל (למרות שגם כאן החברות הסיניות האחרות מציעות גם מהירויות טעינה גבוהות מאוד, ה"ע) שיאומי לא חסכה כאן אפילו ברמקולים: חזקים מאוד, בעלי צליל נקי, תומכי תקן שיפור איכות הצליל "דולבי אטמוס".
"14 אולטרה" תומך כבר בתקן 7 WiFi. המכשיר נהנה רשמית מהגנה מפני מים ואבק בתקן IP68 — מובן מאליו במכשיר ברמה הזו. למרות זאת, בשבועות האחרונים צצו ברשת דיווחים מאירופה על אדים המצטברים באחת העדשות, בעיקר במעברים מהירים בין קור לחום, וגורם לטשטוש בתמונות ובסרטונים. שיאומי טוענת, בינתיים, כי מדובר בתופעה טבעית. אנחנו לא נתקלנו בה.
לקנות או לא לקנות? רוב רוכשי הסמארטפונים מעדיפים את "ספינות הדגל" של אפל וסמסונג, ולא נרתעים מעלותם הגבוהה. בפועל, כיוון שהאייפון הוא עולם בפני עצמו — המתחרה הישיר של "14 אולטרה" הוא בעצם רק הגלקסי S24 אולטרה. ובכן, מהצילומים בשיאומי תוכלו כנראה ליהנות (קצת) יותר, אבל בסמסונג תקבלו יותר טלפון. לשיקולכם.
המחיר: 6,000 שקל. יקר מאוד.
הטוב: צילומי סטילס ו-וידיאו נהדרים, ביצועים מצוינים, טעינה מהירה, WiFi 7.
הרע: יקר מאוד, עיצוב מגושם, חיי סוללה בינוניים, צילום סלפי ממוצע.
פורסם לראשונה: 00:00, 14.06.24