העשור האחרון היה גדוש במשחקים טובים שלקחו את היכולות של קונסולות הדור הנוכחי לקצה.
עם סיום העשור ולקראת הדור הבא של הקונסולות, אנחנו בגיימי מציגים בפניכם את הבחירות שלנו למשחקים הטובים ביותר מהעשור האחרון.
הפעם, המשחק שרבים הכריזו עליו כמשחק הטוב ביותר שאי פעם שיחקו: The Last of Us.
(GOD OF WAR משחקי העשור של Gamey)
גם גיימרים בוכים לפעמים
המפתחת Naughty Dog הידועה בקטלוג משחקים מרשים במיוחד, ביניהם קראש בנדיקוט וסדרת אנצ'רטד האהובה, שיחררה בשנת 2013 משחק שעתיד לשנות את ההתייחסות למדיום משחקי הווידאו לנצח.
עלילת המשחק The Last of Us נפתחת עם אירוע טראומטי שהשפיע על חייו של אדם בשם ג'ואל בקיץ שנת 2013. ג'ואל הוא אב חד-הורי לשרה, בתו היחידה המתבגרת. אנו מגלמים את שרה שמתעוררת באמצע הלילה בלי לדעת שהעולם נמצא במצוקה מול התפשטות נגיף מסתורי שהופך אנשים לסוג של זומבים. ג'ואל מגיע הביתה וממתין לאחיו במטרה להימלט עם שרה מהעיר לפני שיהיה מאוחר מדי.
בפתיחת המשחק המרשימה אנו נמלטים מה"זומבים" בזמן שהמולה וכאוס מתפשטים לכל עבר. בדרך לכביש המהיר, אנו נתקלים בחייל שקיבל פקודה לחסל כל מי שמנסה לברוח, וכעת אנו חוזים באחת מהסצנות הקשות והעצובות ביותר בתולדות משחקי הווידאו. למרות שמדובר בחלק מפתיחת המשחק, אנו נימנע מלתאר מה קורה לטובת מי מכם שטרם יצא לו לשחק.
עיקר המשחק מתרחש כעשרים שנה לאחר אותה תקרית. אנו שבים לנעליו של ג'ואל שמקבל לידיו משימה גורלית: עליו להבריח את אלי, נערה מתבגרת שאינו מכיר, לעיר הבירה. יחד הם יוצאים למסע מלא אקשן, אימה, מתח, דרמה והמון רגעים קשים ומרגשים. הבימוי, הכתיבה ואיפיון הדמויות של ג'ואל ואלי ברמה שעוד לא ראינו כמותה, והחיבור העמוק שאנו מפתחים לדמויות הוא חוזקתו הגדולה ביותר.
הגיימפליי ב-The Last of Us מכיל אלמנטים ממשחקי אימה, התגנבות (Stealth) והרפתקאות, ומעודד את השחקנים לתכן מראש ולגשת בזהירות לכל התקלות עם האויבים השונים במשחק ולחפש משאבים הכרחיים בכל פינה אפשרית.
המשחק The Last of Us יצא במקור ל-Playstation 3, ושנה לאחר מכן יצאה גם גרסת הרימסטר לפלייסטיישן 4. ב-2014 הגיעה ההרחבה "The Last of Us: Left Behind", שעלילתה מתרחשת לפני אירועי The Last of Us ומתארת את מערכת היחסים המפתיעה של אלי וחברתה הטובה ריילי.
לאחר ציפייה של שנים ודחיות רבות: משחק ההמשך The Last of Us Part 2 צפוי לצאת ב-19 ביוני 2020. אזהרה: דלפו לרשת ספוילרים מרגעים משמעותיים בעלילת המשחק השני. אנו מייעצים להמעיט בקריאה על המשחק עד לאחר שתסיימו אותו בעצמכם.
כעת נותר רק לחכות ולראות האם משחק ההמשך יצליח להרשים גיימרים ברחבי העולם בדומה לקודמו.
פורסם לראשונה: 14:22, 13.05.20