בוקר טוב ניו-יורק: שנת 2018 הייתה שנה מאוד מוצלחת בעולם הגיימינג, שנה בה קיבלנו כמה מהכותרים המוצלחים ביותר של השנים האחרונות, בהם Red Dead Redemption 2, סופר סמאש ברוס אולטימייט וכמובן God of War, שזכה בתואר "משחק השנה" הנחשק.
3 צפייה בגלריה
Marvel's Spider-Man: אחד היהלומים של שנת 2018
Marvel's Spider-Man: אחד היהלומים של שנת 2018
Marvel's Spider-Man: אחד היהלומים של שנת 2018
(צילום: Marvel)

עוד משחקים:

לצד כל הכותרים הענקיים האלה יצא עוד משחק לא פחות מוצלח, Marvel's Spider-Man של חברת Insomniac, שהפך תוך ימים בודדים לאחד מהמשחקים המוצלחים ביותר על קונסולת הפלייסטיישן 4 וכן למשחק הספיידרמן המהנה והמוצלח ביותר שידענו עד היום. בשנת 2020 יצא משחק המשך לסדרה, Marvel's Spider-Man: Miles Morales, שהיה מוצלח לא פחות, זאת לצד גרסת רימאסטר של המשחק המקורי שהותאמה לקונסולת הפלייסטיישן 5. כעת, ארבע שנים מצאת המשחק לראשונה מגיע המשחק למחשב האישי. המחיר: 240 שקלים.
כשחקן פלייסטיישן ותיק כמובן שכבר הספקתי לשחק ולסיים לחלוטין את כל מה שהיה לספיידרמן להציע לי, אבל בכנות, הפורט של ספיידרמן למחשב האישי העלה בי המון רגש וציפייה עוד לפני שהתחלתי לשחק בו, הרבה יותר מהפורטים של שאר משחקי הפלייסטיישן שקיבלנו לפני כן למחשב האישי - טוב, אולי זה בגלל שאני מעריץ שרוף של ספיידרמן מאז שאני זוכר את עצמי.

ספיידרמן עם פז"מ

גם אחרי ארבע שנים ואפילו שאני מכיר אותה מתחילתה ועד סופה, העלילה של ספיידרמן עדיין מצליחה לעשות את שלה: אנחנו מגלמים כמובן את דמותו של פיטר פארקר, בחור צעיר בן 23 המזגזג בין עבודתו כעוזר במעבדתו של המדען המדופלם אוטו אוקטייביוס לבין היותו ספיידרמן, גיבור העל של העיר ניו-יורק, שמתנדנד בין גורדי השחקים של העיר כבר שמונה שנים. במהלך המשחק נסייע לספיידרמן להתמודד עם מגוון האיומים והאויבים של העיר בעלילה סוחפת ומהנה בהחלט שמספקת את הסחורה לכל אורכה. ראוי לציין כמובן שבנוסף לעלילה הראשית נקבל גם כחלק מגרסת הרימאסטר את כל שלושת ההרחבות שיצאו למשחק, הכוללות סיפורים חדשים ואויבים מעניינים להילחם בהם.
3 צפייה בגלריה
עדיין כיף לטוות קורים
עדיין כיף לטוות קורים
עדיין כיף לטוות קורים
(צילום: Marvel)
מבחינת המשחקיות יש לנו כאן לא מעט דברים לעשות, החל ממשימות הסיפור וההרחבה דרך משימות צד שנקבל מדמויות שונות ברחבי העיר. כמו כן, נוכל כמובן להסתובב בחופשיות בעיר באמצעות הקורים שלנו (זה עדיין ממכר בדיוק כמו שזכרתי), להילחם בפשע וכן לאסוף שאר חפצים ושדרוגים שיהפכו אותנו לספיידרמן האולטימטיבי. לכל אלה הוצמדה מערכת קרב מבוססת קומבואים וגאדג'טים שמרגישה נהדר ומרגישה מאוד מספקת ומתגמלת.

אפס מגבלות

ספיידרמן זכה כמובן ללא מעט שינויים ושיפורים עם הגעתו למחשב האישי, ואת הגדול שבהם ניתן לראות בביצועי המשחק ובפירוט הגרפי שלו. סוני, יחד עם Insomniac וצוות הפיתוח הייעודי של גרסת המחשב של המשחק בחברת Nixxes Software עבדו כאן שעות נוספות על מנת להבין את המשחק לקצה גבול היכולת שלו, והתוצאה ללא ספק מוכיחה את עצמה: המשחק נראה נהדר, החל מהאנימציות של ספיידרמן ועד לעומק והירידה לפרטים של כל גורד שחקים ורחוב בעיר.
(וידאו: אביתר כהן, Gamey)
גרסת המחשב האישי נהנית כמובן מיכולות העיבוד הגבוהות שמספקים כרטיסי המסך של היום, כשהיא מציעה תמיכה מלאה ב-DLSS, טכנולוגיות Ray Tracing ו-FSR 2.0 על גבי כרטיסי המסך תומכים של NVIDIA ו-AMD, המסייעים מאוד בשמירה על ביצועים ופירוט גרפי גבוהים בכל רגע נתון במהלך המשחק. כמו כן נוכל לשלוט במגוון רחב בהחלט של הגדרות גרפיות שיאפשרו לנו להתאים את הנראות של המשחק באופן מלא (יש אפילו הגדרה גרפית ייעודית לאיכות השיער של הדמויות, כי למה לא בעצם?). בנוסף לאלה נקבל גם תמיכה במגוון פורמטי מסך, החל מ-16:9 ועד למסכים רחבים בפורמט 48:9.
אחד הדברים שהכי סקרנו אותי לגבי הפורט הזה הייתה הדרך שבה הותאמה השליטה במשחק לעכבר ומקלדת, וגם כאן נעשתה עבודה טובה מאוד: השליטה בספיידרמן לא פחות ממדהימה, ובעיניי היא אפילו טובה יותר מזו של קונסולת הפלייסטיישן בחלקים מסוימים - בעיקר בזמן קרב המצריך מאיתנו להפעיל כמה מהלכים במקביל.
3 צפייה בגלריה
מערכת הקרב נשארה מספקת
מערכת הקרב נשארה מספקת
מערכת הקרב נשארה מספקת
(צילום: Marvel)
יחד עם זאת היה קצת מבאס לא לקבל את מנגנוני הרטט ואת הטריגרים האדפטיביים של בקר הדואלסנס של הפלייסטיישן 5, שללא ספק מוסיפים לחוויית המשחק הכוללת, אך לשמחתנו אם נרצה נוכל לחבר למחשב בקר דואלסנס (אם יש לכם אחד כזה כמובן) על מנת להנות מכל הפיצ'רים שיש לו להציע גם בגרסה הזו (אפשר כמובן לשחק גם עם כל בקר אחר שהוא לא הדואלסנס, למקרה ותהיתם).
ראוי כמובן לציין שלא הכל ורוד, וכן נתקלתי בכמה באגים במהלך המשחק שלי. בחלק מהמקרים המשחק סירב להיטען, כשהוא השאיר אותי בוהה במסך טעינה שחור לא מעט זמן וגרם לי בסופו של דבר לאפס את המשחק. כמו כן, במקרים רבים האויבים היו די טיפשים (הרבה יותר מאלה שקיבלתי בפלייסטיישן), גם ברמת הקושי הגבוהה ביותר. יחד עם זאת, בשבועות האחרונים המשחק זכה ללא מעט עדכונים ששיפרו משמעותית את הביצועים ואת התפקוד הכללי של המשחק וכן תיקנו חלק מהבאגים, כך שאני מאמין שבעת יציאתו הרשמית הוא יהיה הרבה יותר יציב.

השורה התחתונה

ספיידרמן של שנת 2018 היה ונשאר לאחד ממשחקי גיבורי העל הטובים ביותר שקיבלנו עד היום, וגם בשנת 2022 הוא מצליח להוכיח שאין לו הרבה מתחרים בשוק (טוב, מיד אחריו אפשר לשים את Batman Arkham City). הגרסה הייעודית של המשחק למחשב עשתה לו רק טוב, והיא ללא ספק נחשבת לאחת מהדרכים הטובות ביותר לחוות את המשחק, בייחוד אם טרם שיחקתם בו עד היום. יחד עם זאת, אם כן שיחקתם במשחק בעבר, לא בטוח שיהיה מדובר בדיל משתלם במיוחד, בעיקר כי מלבד התאמה של המשחק למחשב לא נקבל כאן יותר מידי.
גרסת המחשב האישי של ספיידרמן זמינה לרכישה דרך חנויות המשחקים Steam ו-Epic Games Store תמורת 240 שקלים.
עותק לסקירה סופק על ידי ישפאר וסוני אירופה