מי צריך אקדחים כשיש רובי צבע? Splatoon 3 הוא ההוכחה החיה לכך שאם יש משהו שנינטנדו יודעת לעשות כמו שצריך זה איך לקחת ז'אנר משחקים כמו משחקי יריות, שלרוב פונה לקהל בוגר, ולהפוך אותו בשניות לחווית משחק צבעונית ומהנה שמתאימה לכל שכבת גיל אפשרית. אז איך נינטנדו בדיוק עושה את זה? בדקנו את ספלטון 3 וחזרנו עם תשובות. המשחק זמין לקונסולת נינטנדו סוויץ' בלבד.
4 צפייה בגלריה
Splatoon 3
Splatoon 3
Splatoon 3
(צילום: Nintendo)

עוד קצת משחקים:

שיעור היסטוריה

הוא אמנם לא חזק כמו מריו או פוקימון, אבל למותג ספלטון מגיע די הרבה כבוד בהיכל הלהיטים של נינטנדו. המשחק הראשון בסדרה הושק אי שם בשנת 2015 לקונסולת ה-Wii U, שם זכה להצלחה די פושרת בעיקר עקב הבעיות של נינטנדו עם ה-Wii U כקונסולה, ופחות עם ספלטון כמשחק. כותר ההמשך לסדרה הושק כשנתיים לאחר מכן לקונסולת הנינטנדו סוויץ', וכאן כבר ספלטון זכה להצלחה כבירה עם מכירות של למעלה מ-13 מיליון עותקים ברחבי העולם. המשחק השלישי, שהושק לפני כשבועיים, כבר הצליח להוכיח את עצמו עוד יותר בקלות עם 3.5 מיליון עותקים שלו שנמכרו בתוך שלושה ימים בלבד ברחבי יפן.
הקונספט של ספלטון פשוט: מדובר במשחק יריות מגוף שלישי שבו אנחנו משחקים ילדי דיונון שנלחמים אחד בשני עם רובי ומברשות צבע. מצב המשחק הקלאסי של ספלטון הוא Turf War - קרב בן שלוש דקות שבו שתי קבוצות של ארבעה שחקנים מתחרות אחת בשנייה על מי תהיה זו שתצבע שטח גדול יותר ממפת המשחק. לצד Turf War, יש לנו עוד כמה מצבי משחק לבחור מהם כגון Tower Control בו נצטרך לתפוס פיקוד על מגדל ולהוביל אותו אל עבר בסיס האויב, או Clam Blitz שבו נצטרך לתפוס צדפות ולזרוק אותן לסל על מנת לצבור נקודות - ראוי לציין שמצבי משחק אלה זמינים במצב תחרותי (Ranked) בלבד.
4 צפייה בגלריה
מפות עשירות באזורי קרב מהנים
מפות עשירות באזורי קרב מהנים
מפות עשירות באזורי קרב מהנים
(צילום: Nintendo)
לצד כל אלה ספלטון 3 כולל גם מצב סיפור, שבו נגלם ילד דיונון שמצטרף לכוח פעולה מיוחד שמטרתו לפתור תעלומה מסתורית. מצב הסיפור חביב בהחלט והוא כולל לא מעט פאזלים ואתגרים שונים לצלוח. יחד עם זאת לא מדובר במצב משחק ארוך במיוחד, וייקח לכם שעות בודדות לסיים אותו (אם תכננתם לקנות את ספלטון רק כדי לשחק במצב משחק זה צר לי אבל לא מדובר בהשקעה חכמה במיוחד).
יש עוד כמה מצבי משחק שכדאי לשים אליהם לב, הגדול שבהם הוא Salmon Run - מצב משחק הישרדותי וקואופרטיבי שכבר זכינו לקבל במשחק הקודם בסדרה בו נצטרך לאסוף ביצי סלמון תוך התמודדות עם גלים של אויבים ובוסים מאתגרים. לצידו יש אפילו מצב משחק חדש לחלוטין בשם Tableturf Battle שהוא סוג של משחק שולחן בדמות מצב Turf War - אולם כאן הביצוע קצת מוזר ופחות מעניין משאר מצבי המשחק האחרים.

פשוט אך מספק למתמידים

השליטה בספלטון 3 קלילה וכיפית, וזו ללא ספק אחת הנקודות הטובות ביותר שניתן לתת למשחק הזה - כל ילד או מבוגר יוכלו לשחק בו. יחד עם ניכר ששחקנים שישיקעו את זמנם עם המשחק ועם מכניקות השליטה בו יגיעו לגדולות. המשחק כולל בתחומו מספר רחב ומרשים של נשקים - מרובי צבע בסיסיים דרך מברשות ענקיות ועד תותחי צבע אדירי ממדים, וכאן נכנס לפעולה אחד האלמנטים הטובים ביותר שיש למשחק הזה להציע.
4 צפייה בגלריה
גיוון רחב של נשקים ותלבושות
גיוון רחב של נשקים ותלבושות
גיוון רחב של נשקים ותלבושות
(צילום: Nintendo)
בספלטון כל נשק עובד שונה, מה שמאפשר לנו כשחקנים להתאים את ספלטון לצורת המשחק האהובה עלינו. כמו כן כל נשק כולל לצידו כמה יכולות מיוחדות שנוכל להשתמש בהן במהלך הקרב כגון רימוני צבע שונים או אפילו בזוקות שיורות טילי צבע ענקיים, כך שזה בהחלט לא נגמר בבחירת הנשק.
לצד הנשקים יש עוד הרבה דברים במשחק שיאפשרו לנו לבטא את האני העצמי שלנו, החל מתלבושות מדליקות שיעניקו צבע וייחודיות לילד הדיונון שלנו ועד ללוקר אישי שנוכל לעצב איך שנרצה ולהשוויץ בו לשאר קהילת השחקנים.
4 צפייה בגלריה
ריסוס צבע הוא שם המשחק
ריסוס צבע הוא שם המשחק
ריסוס צבע הוא שם המשחק
(צילום מסך, Nintendo)
אציין לטובה גם את הגיוון במפות המשחק. ספלטון 3 כולל 12 מפות שונות, כשבכל שעתיים מתחלפות המפות הזמינות למשחק בסבב של 2 מפות בכל פעם. גם את העיצוב של המפות עצמן נהדר והוא כולל לא מעט אזורי קרב מהנים שיגרמו לקרבות הצבע להיות מאוד מאתגרים ומסועפים.

ביצוע מרשים

נקודה נוספת שנינטנדו ללא ספק מקבלת ממני קשורה לביצועים המעולים שספלטון 3 מפגין. המשחק רץ חלק לחלוטין בכל רגע נתון כשהמשחק לא נופל מ-60 פריימים לשנייה - יכולת מאוד חשובה במשחק יריות ששם את הדגש שלו על כיוון מהיר בפרט ועל תזוזה מהירה בכלל. המקום היחידי שבו ירידת הפריימים מורגשת באופן ניכר זה בזמן ההסתובבות בעיר המשחק ממנה ניתן לגשת לחנויות הציוד השונות, אך בהתחשב בעובדה שניתן לגשת לכל אלה בלחיצת כפתור באמצעות תפריט ניווט ייעודי - אני לא רואה סיבה ממשית להסתובב בעיר הזו בכל מקרה.
גם הגרפיקה של המשחק והפסקול שלו נהדרים - המשחק נראה מעולה עם אנימציות צבעוניות וחלקות, ופסקול המשחק כולל מנגינות קצביות ונהדרות שמכניסות אותנו בדיוק לאווירת המשחק הנכונה.

השורה התחתונה

ספלטון 3 ממשיך להוכיח באופן חד-משמעי שיכולות החשיבה מחוץ לקופסה של נינטנדו תמיד יהיו בראש הטבלה, זאת הודות למשחקיות מהנה וצבעונית שלא נופלת מחווית משחקי היריות הגדולים בתעשייה.
המשחק זמין לקונסולת נינטנדו סוויץ בלבד במחיר של 249 שקלים - נציין שעל מנת לשחק במצבי המשחק מרובי המשתתפים נדרש מנוי Nintendo Switch Online פעיל שנמכר בנפרד.