שתף קטע נבחר

 

מזל טוב! ה-#האשטאג חוגג 10 שנות קיום

ההאשטאג פרץ לסערה אל חיינו המקוונים לפני 10 שנים בדיוק, כדרך חדשה לארגן תוכן ברשתות החברתיות. הראשונה לאמץ בחום הייתה טוויטר, ומיד אחריה הצטרפו גם היתר. לכבוד החגיגה, הנה כמה עובדות שלא ידעתם על ה-#האשטאג

 

 

כל מה שלא ידעתם על ההאשטאג

כל מה שלא ידעתם על ההאשטאג

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

היום לפני 10 שנים בדיוק צייץ כריס מסינה, יזם ותוכניתן, שיש לו רעיון מעניין לארגן בדרך קלה ופשוטה תכנים שעולים ברשתות חברתיות. אז הוא התכוון בעיקר לטוויטר, אבל די מהר הקונספט של האשטאג הגיע גם לפייסבוק, אינסטגרם וכל רשת חברתית אחרת. "מה דעתכם על שימוש בסימן # (סולמית) עבור קבוצות?" הוא שאל אז, במטרה לארגן תכנים על פי נושאים ולייצר גישה נוחה יותר אליהם. היום, הוא נודע בעיקר בזכות היותו ממציא ההאשטאג.

 

 

השימוש בהאשטאג (בעברית - תג הקבצה) התלקח ברשתות החברתיות די מהר. זה היה רעיון קטן ופשוט, אבל גאוני במובן שהוא ענה על צורך די בסיסי בעולמות עתירי המידע והתוכן שמיוצרים ברשתות חברתיות. בריאיון איתו, נשאל מסינה מדוע לא חשב להוציא פטנט רשום על השימוש בסימן ה-#. הוא השיב שהעובדה הזו לבדה היא גורם משמעותי בהצלחה של ההאשטאג, וכי אם היה בוחר להגביל אותו לשימוש רק בטוויטר למשל - הוא היה דועך במהירות.

 

ההאשטאג הוא לא סתם פתרון פרקטי, ובמהלך השנים הוא הצליח לייצר שפה חדשה. אפשר להכניס את ההאשטאג בכל מקום במשפט - במובן הזה אין חוקים, אבל סביב העובדה שהוא מיועד להיות קצר, מדויק ומכיל את המידע הנושאי הנכון שסביבו אמורים להתרכז תכנים שונים, יש בו מימד קופירייטרי מובהק. אין פלא שעם הזמן למדנו להכיר כמה האשטאגים שהפכו לסמלים מובהקים. הרעיון של tbt# למשל, שמקצר את הביטוי Throwback Thursday ונועד להעלאת תכנים נוסטלגיים ברשתות החברתיות - הפך לתופעה תרבותית, לא פחות.

 

באינסטגרם למשל, המשמעות של תיוגים היא חשובה ביותר, שכן מדובר ברשת חברתית שמוכרחה להיות מאורגנת סביב נושאים - כי היא עוסקת בתוכן ויזואלי. היקף החשיפה של משתמשים לתכנים עולה פלאים ככל שנעזרים בתיוגים הפופולריים הנפוצים באינסטגרם, ואת זה כל אינסטגרמר מתחיל יודע.

 

התיוגים גם מסייעים במקרים של העלאת מודעות, ומספיק להיזכר באתגר דלי הקרח הפופולרי ששטף את הרשת במטרה לגייס כסף למאבק במחלת ה-ALS. השימוש בהאשטאג ייעודי לאתגר הוא ללא ספק מרכיב מרכזי בהצלחה שלו, וביכולת שלו להיות משותף ולהפוך לתופעה ויראלית בפני עצמה.

 

כדי להצטרף לחגיגות יום ההולדת, אגב, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לחפש את ההאשטאג של האשטאג, עדיף בטוויטר - הבית הראשון של תופעת התיוג.

 

 

  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה: Shutterstock
יום הולדת שמח!
אילוסטרציה: Shutterstock
מומלצים