שתף קטע נבחר

 

לא מסירות: הטרנד הוויראלי שמשעיר את הרשת

הנשים שבוחרות לא להסיר שיער ומשתפות את תמונותיהן ברשתות החברתיות נלחמות כדי לשחרר את החברה מדימויי גוף בעייתיים. כרגיל, יש מי שלא מוכנים להתרגל לשינוי

שערה ברשת: ההאשטאג #ינואר השעיר כובש את הרשתות החברתיות, ומזמין נשים להעלות תמונות שלהן במחאה על מודל היופי החלק. הטרנד שהתחיל מעבר לים עשה דרכו גם לרשתות החברתיות בישראל, כשעוד ועוד נשים תובעות חזקה על המרחב הווירטואלי ומשתמשות בו כדי להיאבק בדימוי גוף שלילי ובעייתי. אחת מהן היא לוס אוריה מיטלמן, שמצהירה כי לא הסירה שיער גוף בשש השנים האחרונות. מולה מתייצבת פנינה רוזנבלום, אשת עסקים מובילה בתעשיית הקוסמטיקה, שמתנגדת למהלך. צפו בריאיון המלא באולפן ynet:

 

מה עומד מאחורי קמפיין ינואר השעיר?    (צילום: אלי סגל)

מה עומד מאחורי קמפיין ינואר השעיר?    (צילום: אלי סגל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

"הקמפיין הזה הוא מאוד חשוב", מסבירה מיטלמן, "מפני שאין הנכחה של מודל יופי לא רגיל ברשתות החברתיות. זו סביבה מאוד סוגרת שמלמדת אותנו איך להצטלם ואיך להסתפר, וקמפיין כזה הוא משהו מאוד מרענן". על הטענה כי העלאת תמונות המציגות שיער גוף נשי היא פרובוקציה משיבה מיטלמן כי "אני לא עושה עניין מהשיער שלי. אני חיה את חיי בחופש, והחופש שלי הוא גם לבחור מתי להסיר שיער".

 

מיטלמן מסבירה כי הסרת שיער בקרב נשים היא לא תופעה טבעית אלא חברתית: "מתישהו בשנות ה-20 של המאה הקודמת, חברה שמייצרת סכיני גילוח החליטה לפנות לקהל יעד רחב יותר, וכך החל להשתרש הרעיון של הסרת שיער גוף. אנחנו לא נולדנו כשאנחנו רוצות להסיר שיער", היא מסבירה.

 

לוס אוריה מיטלמן ()
לא נולדנו עם רצון להסיר שיער. לוס אוריה מיטלמן

 

לעומתה מתייצבת פנינה רוזנבלום, אשת עסקים מובילה בתחום הקוסמטיקה בארץ, שמזדעזעת מעצם קיומו של הקמפיין. "אני ממש לא אוהבת את הקמפיין הזה. אני חושבת שמאז ומעולם נשים גילחו את שיערן, ופשוט זה חלק מלהיות אישה. אני חושבת שהקמפיין הזה ממש לא יפה, זה ממש לא אסתטי להעלות לרשתות החברתיות תמונות כאלה. גם אם בחורה רוצה להשאיר את השיערות שלה, שתשאיר, למה היא מעלה את השערות שלה לרשתות?".

 

"אני מודה שאני לא פועלת מאיזושהי אג'נדה פמיניסטית", מסבירה מיטלמן, "האג'נדה שלי היא חופש. חופש הפרט, חופש מצרכנות ובעיקר חופש לזמן שלי ולזכות שלי להחליט מה יפה בעיניי. פנינה רוזנבלום וחברות הקומסטיקה האחרות קובעות בשבילי מהו מודל היופי הראוי, וגורמות לי להרגיש לא בנוח עם שערה פה, שערה שם".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים