חברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית קוראים הערב (יום ד') לטוויטר להשעות את החשבון של דונלד טראמפ עד להכרעה סופית בבחירות לנשיאות. הסיבה: שורה של ציוצים שבהם טען בין היתר כי ניצח בבחירות, כי מנסים "לגנוב" ממנו את הניצחון ושקולות של מצביעיו "נעלמו" באופן מסתורי.
3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ וטוויטר
דונלד טראמפ וטוויטר
דונלד טראמפ וטוויטר
(צילום: MCT, Shutterstock)
"חשבון הטוויטר של הנשיא מפרסם כרגע שקרים ומידע שגוי בקצב עוצר נשימה", צייץ חבר בית הנבחרים הדמוקרטי דיוויד סיסילין. "מדובר באיום לדמוקרטיה שלנו וצריך להשעות אותו עד שכל הקולות ייספרו". אל סיסילין הצטרף עמיתו מבית הנבחרים, ג'רי קונולי: "השעו את החשבון שלו, טוויטר. זה מידע מטעה לחלוטין. קולות כשרים נספרים. אנחנו באמריקה, לא ברוסיה".
דמוקרטים נוספים מתחו ביקורת על השקרים שמפיץ טראמפ בטוויטר, מבלי לקרוא להשעייתו. חברת בית הנבחרים נאנט דיאז בראגן צייצה: "לספור קולות זה לא 'למצוא' קולות, אולי אתה צריך ללמוד איך עובדת שיטת הבחירות במקום לשקר או להטעות באמצעות ציוצים כל הזמן".
מאז סגירת הקלפיות בשעות המוקדמות של יום רביעי נאבקת טוויטר כדי לבלום ציוצים של הנשיא שמכילים מידע שגוי או מטעה על הבחירות ותוצאותיהן. "אתמול בערב היה לי רוב מוצק במדינות מפתח רבות, שרובן מנוהלות ונשלטות על-ידי הדמוקרטים. ואז, אחת לאחר השנייה, הן נעלמו באורח פלא והחלו לספור פתקים שהגיעו בהפתעה. מאוד מוזר. ו'הסוקרים' הבינו את זה באופן שגוי לחלוטין מבחינה היסטורית", צייץ טראמפ. טוויטר הסתירה את הציוץ מאחורי הודעה שבה נכתב כי "התוכן בציוץ הזה או חלק ממנו נתון לוויכוח ועשוי להיות מטעה".
3 צפייה בגלריה
ציוץ של טראמפ שהוסתר
ציוץ של טראמפ שהוסתר
רוצים לראות את הציוץ? קודם תקראו את האזהרה
3 צפייה בגלריה
דיוויד סיסילין
דיוויד סיסילין
דורש השעיה. דיוויד סיסילין
(צילום: רויטרס)
בציוץ נוסף שהוסתר כתב הנשיא האמריקני: "הם עובדים קשה כדי לגרום ל-500 אלף קולות בפנסילבניה להיעלם בהקדם האפשרי. אותו דבר במישיגן ומדינות אחרות". מוקדם יותר הוסתר הציוץ הבא: "אנחנו מובילים בגדול, אבל הם מנסים לגנוב את הבחירות. לעולם לא ניתן להם לעשות זאת. אי אפשר להצביע אחרי שהקלפיות נסגרו". ציוצים אחרים של טראמפ, לעומת זאת, לא הוסתרו. באחד מהם הוא כתב: "הם מוצאים פתקים של ביידן בכל המדינה - בפנסילבניה, ויסקונסין ומישיגן. כל כך גרוע בשביל המדינה!".

פייסבוק לא מסתירה

ברשת החברתית המתחרה, פייסבוק, לא הסתירו עד כה פוסטים של טראמפ, אבל הוסיפו להם תגיות עם הסברים שמפריכים חלק מהטענות. בין היתר נכתב שם כי עשוי להיות הבדל בין התוצאה הסופית לביו ספירת הקולות הראשונית, וכי הספירה עשויה להימשך ימים ארוכים ואפילו שבועות. עוד נכתב כי פקידי הבחירות עובדים לפי חוקים נוקשים בכל הנוגע לספירה, לטיפול ולדיווח על פתקי ההצבעה.
יש לציין כי בציוציו הרבים לא הציג טראמפ כל הוכחה מהימנה לכך שהדמוקרטים "גונבים" את הבחירות כדי למנוע ממנו ניצחון. נכון לשעה זו הבחירות בארה"ב טרם הוכרעו וספירת הקולות עדיין נמשכת. יריבו של טראמפ מהמפלגה הדמוקרטית, ג'ו ביידן, מוביל במספר האלקטורים ונמצא ביתרון 214-248 אחרי שהוכרז כמנצח במדינה המתנדנדת וויסקונסין.