אם יש לכם ילדים קטנים בבית, סביר מאוד להניח שכבר שמעתם על משפחת טרסוב מראשון לציון: מורן, בן זוגה ג'וזף סטאר וילדיהם אמה, מיילו והתינוק ריו חובקים יחד ארבעה ערוצי יוטיוב עם מאות אלפי עוקבים. לצד זאת הם מתחזקים חשבונות פעילים גם באינסטגרם ובטיקטוק. היום (ב') הם התייצבו בהרכב מלא בוועידת האנשים של המדינה של ynet ו"ידיעות אחרונות" וסיפרו לנלי תגר ואביב אלוש כיצד הפכו לתופעת רשת.
"זה התחיל כשעשיתי הסבה בגיל 30", סיפרה מורן, "הלכתי אחרי הלב שלי ולמדתי איפור בעידודו של ג'וזף, והבנתי ששם הלב שלי נמצא ויש לי מה להגיד ורוצים לשמוע אותי וכנראה שאני מעניינת מספיק. לפני עשר שנים כמעט פתחתי את ערוץ היוטיוב שלי שהתעסק בביוטי, איפור, חתונות, לוויות, חורף, קיץ, סתיו, אביב והתחלתי לצלם מדריכים. הייתה לי קהילה של ביוטי סביבי".
"פאסט פורוורד קדימה: אמה נולדה לפני שש שנים וחצי ונהיה ממש מסובך להתאפר - עזבי לצלם סרטונים - ואז באמת התחלתי לתעד את החיים שלי כאמא צעירה ולהסביר למה בעצם נעלמתי לעוקבות הביוטי שלי. התחלתי לספר את הסיפור - הראיתי את אמה, סיפרתי על החיים שלי, דיברתי על הנקה ועל כל מיני אג'נדות ודברים שעניינו אותי כאמא. החיים שלי היו הרבה מעבר לביוטי ואז בעצם זה תפס תאוצה".
מתי הבנתם שקרה פה משהו?
ג'וזף: "נכנסתי לסטטיסטיקות לראות מה קורה שם ואז הבנתי שבעצם הסרטונים החזקים זה לא האיפור - היא הייתה גורו איפור אבל הקהל שלה יותר אהב את מי שהיא בתור בן אדם. ברגע שאמרתי לה את זה היא הייתה בהלם, היא לא האמינה וחשבה שזה כנראה לא נכון". מורן: "זה משהו שלא היה מקובל אז שכל אמא מתעדת הכל בסטורי. היינו צריכות להיות מתוקתקות, מסודרות. פתאום אני מראה את עצמי מעוכה על הבוקר, בוכה על לילה בלי שינה".
הבכי, יש להניח, התחלף מאז בצחוק: בשנים האחרונות תיעדה משפחת טרסוב חופשות משפחתיות בישראל ובחו"ל, את היום הראשון של אמה בכיתה א', את התספורת הראשונה של מיילו וכן, גם את הלידה של ריו הקטן. הערוץ של מורן ביוטיוב הוא הפופולרי ביותר, עם 390 אלף עוקבים, וג'וזף ניצב מאחוריה עם 277 אלף עוקבים. לבת אמה יש 202 אלף עוקבים ולאחיה מיילו 133 אלף עוקבים. לצד הערוצים במדיה החברתית, למשפחה יש גם חנות מרצ'נדייז שבה אפשר לקנות חולצות שעליהן מתנוסס איור שלהם.
יש רגע שאתם אומרים "די, לא מצלמים"?
מורן: "יש הרבה רגעים שלא מצלמים. בשביל סרטון של 15 דקות אני צריכה לצלם שעה. ביתר הזמן אני איתם ואנחנו מייצרים חוויות באופן קבוע כדי שיהיה עניין. אנחנו מטיילים יותר ממשפחות רגילות, טסים לחו"ל יותר ועושים דברים מעניינים ומרגשים כי אנחנו מייצרים תוכן". ג'וזף: "אנחנו עוטפים אותם בהרבה חום ואהבה ורואים את ההתפתחות שלהם. אם היינו שמים לב שיש משהו שמשפיע לרעה על הגדילה שלהם ועל האופי שלהם לא היה פה בכלל ספק".
למרות שילדיהם חשופים במדיה החברתית, מורן וג'וזף מפתיעים ואומרים שהם מגבילים אותם מאוד מול המסכים. "אנחנו מגבילים אותם כי אנחנו חיים את העולם הזה ואנחנו יודעים שאין רגולציה ביוטיוב", מסביר ג'וזף, "כהורים מאוד אכפת לנו וחשוב לנו אילו תכנים אנחנו מצלמים ומעלים, אבל אין לנו שליטה על יוצרים אחרים. אם אני קולט פתאום שהילדים צופים במשהו שאני לא רוצה שהם יראו, אז אני פשוט משנה להם את התוכן".