כשחולה מספר 74 הבינה שהיא צריכה להתאשפז אחרי שנדבקה בקורונה בביקור בספרד, היא החליטה לעשות את הדבר ההגיוני היחיד שאפשר לעשות כשמגפה עולמית משתוללת: להפוך את הנגיף הוויראלי לתופעה ויראלית. דניאל שמי החליפה את שמות המשתמש שלה באינסטגרם ובטוויטר לתואר החדש - "חולה מספר 74", והחלה לצייץ ולהעלות סטוריז מתוך המחלקה המבודדת בבית החולים השרון.
צפו בסטורי של דניאל, חולה מספר 74
(צילום: מתוך אינסטגרם)

שמי מתארת את שגרת היום במחלקת הבידוד בצורה הומוריסטית, ומספקת תיעוד ייחודי ממה שבאמת עובר על חולי ונשאי קורונה המאושפזים בבית-החולים. את ארוחת הצהריים היא משווה למנה שקיבלה במטוס, ואת המקלחת ל"פסיליטיז בריזורט". היא מראה מקרוב את ההוראות לשימוש בשירותים - כולל השלכת טבליות כלור, שימוש בכפפות ושטיפה מוקפדת של הידיים. "פספסתי את סעיף 9 כי העליתי סטורי", היא מספרת לעוקבים.
גם בטוויטר שמי לא מפסיקה לדווח - והעוקבים נוהרים בהתאם. בתוך פחות מיממה נוספו לה יותר מ-5,000 עוקבים חדשים בפלטפורמה, וגם חשבון האינסטגרם שלה התנפח. "אם הייתי יודעת שלהידבק בקורונה יעלה אותי מ-300 ל-1,000 עוקבים בשעתיים, הייתי עושה את זה קודם", צייצה.

עוד לפני שהגיעה למחלקה, חולה מספר 74 משכה תשומת לב ברשת בעקבות פרסום התחקיר האפידמיולוגי שלה - בעיקר בקרב נשות הקהילה הגאה בתל-אביב. זאת לאחר שפורסם כי בילתה בבר הנשי המוכר בעיר "בית אריאלה" (הבר, לא הספרייה, שמיהרה לפרסם בפייסבוק הודעת הרגעה לציבור). בהמשך, צייצה שמי בטוויטר: "ליטרלי כל הלסביות בתל-אביב צריכות להכנס לבידוד. סורי".
בתגובה לפרסום התחקיר האפידמיולוגי שלה, יש מי שציינו כי לא מופיע שהיא עברה בקלפי ביום הבחירות. שמי הבהירה בחשבון הטוויטר שלה: "לא טרחו לכתוב את זה משום מה. הצבעתי בבית הספר לטבע ונוף בתל-אביב, בסביבות השעה 17:20". מאוחר יותר אמרה כי חזרה במיוחד בשביל להצביע בבחירות, וכי לא ברור לה למה לא הכניסו את זה לתחקיר, למרות שהודיעה בדיוק איפה הייתה.