עד כמה השתנו אורחות חיינו בשבועות האחרונים אפשר ללמוד מהכתבות והמאמרים שמעניינים אותנו בימים אלה. מה הטעם לקרוא את ההורוסקופ השבועי אם הסיכוי היחיד לפגוש מישהו השבוע הוא עם אדם עטוי מסיכה בתור לקופות בסופר? ומנגד, כשאין עבודה ואין ודאות אם תהיה ומתי, אתה נוטה לשקוע בקריאת כתבות על פיתוח קריירה ועל ביטוח חיים וביטוח לאומי. הו, כמה משעמם.
3 צפייה בגלריה
הורוסקופ. לא מעניין כרגע
הורוסקופ. לא מעניין כרגע
הורוסקופ. לא מעניין כרגע
(צילום: shutterstock)
לפי נתוני פלטפורמת הפרסום באתרי חדשות אאוטבריין, מתברר שחלה עלייה של כ-300 אחוזים בהתעניינות בכתבות על ביטוח, עלייה של כ-150 אחוזים בקריאה על קריירה וגם כתבות בתחומי הנדל"ן (עלייה של 96 אחוזים) וההשקעות בבורסה (65 אחוזים) תופסים חלק משמעותי מזמננו בימים אלה. וכן, השהות הממושכת בבית מביאה לעניין גובר בכתבות על תזונה ודיאטה וזינוק נחשולי ממש בהתעניינות בעבודות יצירה. הכינותי מראש.
3 צפייה בגלריה
אאוטבריין נתוני קריאה קורונה
אאוטבריין נתוני קריאה קורונה
נסיקה בשיעור ההתעניינות בביטוח
(נתונים: אאוטבריין)
אפילו יותר מעניין לגלות באילו תחומים אנחנו מתעניינים עכשיו פחות: מתברר שבתקופה הנוכחית חלה ירידה של כ-20 אחוזים בקריאת כתבות על אופנה (כי למה להתלבש?), ירידה של 20 אחוזים בקריאה על תיירות (כי לאן יש לנסוע?), מזג אוויר ממש לא מעניין עכשיו (ירידה של 25 אחוזים), חתונות הפכו לנון-אישיו (ירידה של 40 אחוזים) וחלה צניחה של 50 אחוזים בהתעניינות במדורי האסטרולוגיה. אבל שיאי חוסר העניין מופגנים בימים האלה בתחומי הכדורגל והכדורסל, מה שמעורר מחשבות נוגות על הנאמנות של אוהדי הספורט לתחומי העניין שלהם.
לירון אברהם, מנהל הפעילות של אאוטבריין במזרח התיכון, רוסיה ואפריקה, אמר: "אנו רואים גידול משמעותי בצריכת התוכן באתרי החדשות הישראלים. בתקופה קשה ומורכבת כמו זו שאנו נמצאים בה היום, הגולשים מעדיפים להתעדכן בעיקר דרך מקורות אמינים ואיכותיים".
3 צפייה בגלריה
אאוטבריין נתוני קריאה קורונה
אאוטבריין נתוני קריאה קורונה
צניחה בהתעניינות בכדורסל
(נתונים: אאוטבריין)
אאוטבריין בדקה איך השפיעה הקורונה על תחומי העניין של הישראלים באמצעות השוואה בין שבוע בתקופה שלפני הקורונה (7/3/2020-14/3/2020) לבין התקופה הנוכחית (15/3/2020-22/4/2020). חברת אאוטבריין מנהלת את שטחי הפרסום וההפנייה לכתבות בשורה של אתרי חדשות בישראל ובעולם. כיום היא נמצאת בהליכי מיזוג עם פלטפורמת הפרסום הדיגיטלי טאבולה, שמנהלת בין השאר את שטחי ההפנייה לכתבות באתר ynet.