אלפי תושבי שכונת קריית השרון בנתניה התעוררו בתחילת השבוע וגילו שהם עברו ליישוב הסמוך כפר יונה. זאת אומרת, קבוצת הפייסבוק שבה הם נוהגים לבקש המלצות על בעלי מקצוע ולפרסם דירות להשכרה שינתה את שמה ללא התרעה מוקדמת מ"קריית השרון נטו לתושבים" ל"כפר יונה נטו לתושבים".
עוד כתבות שיעניינו אתכם:
הקבוצה הוקמה לפני כחמש שנים והיא מונה יותר מ-4,000 חברים, רובם ככל הנראה תושבי קריית השרון. אחת החברות בקבוצה, שמחתה על המהלך יוצא הדופן, קיבלה ממנהל הקבוצה את ההסבר הבא: "אני מנהל הקבוצה ולא גר יותר בקריית השרון". זאת אומרת, מנהל הקבוצה עבר לכפר יונה והחליט להעביר את הקבוצה איתו.
חברי הקבוצה לא עברו בשתיקה על שינוי השם והציפו את העמוד בהטרלות ובממים שהפכו את הקבוצה המנומנמת מכפר יונה (או מקריית השרון, תלוי איך מסתכלים על זה) לאחד המקומות הכי מצחיקים ברשת ליום או יומיים. "אני לא מכפר יונה, אבל הדרמות שיש בקבוצה הזאת לא מביישות סדרה בנטפליקס", העיר אחד מהם בשעשוע.
צחוק בצד, המקרה המוזר של "כפר יונה נטו לתושבים" שופך אור על הכוח שנמצא בידי מנהלי הקהילות בפייסבוק. אחרי שאספו משתמשים, לעתים במשך שנים, על מנת ליצור קהילה סביב נושא מסוים, הם יכולים בכמה לחיצות כפתור לשנות את הייעוד של הקבוצה בלי לשאול לדעתם של חבריה ובלי התערבות מצדה של פייסבוק.
אבל סוף טוב הכל טוב. שלשום פרסם מנהל הקבוצה פוסט שבו הבהיר שלא הייתה לו כוונה "לסחוב" אנשים לכפר יונה. לדבריו, ברגע שיחלפו 28 יום משינוי שמה של הקבוצה - פרק זמן שבו פייסבוק לא מאפשרת לערוך שינויים נוספים - הוא יחזיר אותה לשמה המקורי. ובא לקריית השרון גואל.