מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, הודיע אמש (יום ד') כי החל מהחודש הבא הרשת החברתית לא תפרסם יותר מודעות פוליטיות. "מסר פוליטי זוכה לחשיפה כאשר אנשים מחליטים לעקוב אחרי חשבון מסויים או לצייץ אותו מחדש", הסביר דורסי, "כאשר משלמים על חשיפה, עוקפים את המנגנון הזה וכופים על אנשים לראות מסרים פוליטיים מטורגטים ומותאמים".
3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ וטוויטר
דונלד טראמפ וטוויטר
לא אהב את ההחלטה. טראמפ
(צילום: MCT, Shutterstock)

ההכרזה של דורסי מעניינת בעיקר לאור החלטתה של פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם והמוקד המרכזי להפצת פייק ניוז בבחירות 2016, שלא לערוך בדיקת עובדות למודעות פוליטיות. דורסי עצמו עקץ את פייסבוק: "זה לא אמין מבחינתנו לבוא ולהגיד: 'אנחנו עובדים קשה כדי למנוע מאנשים לרמות את המערכות שלנו על מנת להפיץ מידע מוטעה, אבל אם מישהו משלם לנו כדי לטרגט אנשים ולהכריח אותם לראות מודעות פוליטיות, ובכן, הוא יכול להגיד כל מה שבא לו!".
3 צפייה בגלריה
ג'ק דורסי
ג'ק דורסי
ג'ק דורסי. עקץ את צוקרברג
(צילום: AP)
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, משתמש נלהב בטוויטר, לא אהב את ההחלטה. מנהל מטה הבחירות שלו, ברד פרסקייל, תקף את הרשת החברתית ואמר כי מדובר ב"החלטה טיפשית מאוד" שנועדה להשתיק פוליטיקאים שמרנים ואת הנשיא עצמו. "לא אתפלא אם טוויטר תבטל את האיסור אחרי 2020", צייץ פרסקייל.
במפלגה הדמוקרטית, לעומת זאת, שיבחו את דורסי. ממטה הבחירות של ג'ו ביידן, סגן הנשיא לשעבר, נמסר: "אנחנו מעריכים את זה שטוויטר מבינה שהיא לא יכולה לאפשר להכפשות בלתי מוכחות, כמו אלה של מטה טראמפ, להופיע בפרסומות בפלטפורמה שלה". הילרי קלינטון, שהתמודדה מול טראמפ ב-2016, צייצה: "זה הדבר הנכון לעשות למען הדמוקרטיה באמריקה ובכל העולם. מה את אומרת, פייסבוק?".
3 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג בשימוע בקונגרס
מארק צוקרברג בשימוע בקונגרס
צוקרברג. בלי בדיקת עובדות
(צילום: AP)
ההחלטה של דורסי מסייעת כעת להגברת הלחץ על מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק, לאסור על מודעות פוליטיות גם בפלטפורמה שלו. צוקרברג התייחס לנושא בשיחה עם משקיעים אמש וטען כי גם גוגל, יוטיוב ורשתות הכבלים בארה"ב מפרסמות את אותן מודעות שפייסבוק מאשרת. "אני חושב שיש לכך סיבות טובות, אני לא חושב שזה נכון שחברות פרטיות יצנזרו פוליטיקאים ואת החדשות".
צפו בשימוע של צוקרברג בקונגרס