המשתמשים באוסטרליה עדיין יכולים לסמן "לייק" (או אמוטיקונים אחרים כמו לב, סמיילי וכו') על פוסטים שהם אוהבים, אבל רק שמי שפרסם את הפוסט יכול לראות את מספר הלייקים שהצטבר, וגם את מספר הצפיות אם מדובר בווידיאו. הניסוי רץ גם על מודעות בתשלום. בפייסבוק אומרים כי הם יאספו פידבק מהמשתמשים על מנת לבדוק כיצד השפיע הניסוי על החוויה שלהם ברשת החברתית.
מדוע פייסבוק עושה את זה? מומחים אומרים כי לשיטה הנוכחית, שנותנת דגש למספר הלייקים בכל פוסט, יש השפעה שלילית על ההערכה העצמית של המשתמשים, במיוחד כשמדובר בילדים.
המטרה כעת היא לגרום לאנשים להרגיש בנוח להתבטא ברשת החברתית, ליצור פוסטים איכותיים ולהתחבר למשתמשים אחרים - בלי להיות מודאגים ממספר הלייקים שקיבלו. מהצד השני, בפייסבוק מקווים כי מי שיקרא פוסט או יצפה בווידיאו יחליט ללחוץ על כפתור הלייק רק אם באמת אהב את התוכן, ולא בגלל אפקט העדר.