זה לא דז'ה וו: האפליקציה לשינוי מראה הפנים, FaceApp, חוזרת בימים האחרונים לסיבוב ויראלי נוסף - בדיוק כמו הקורונה. שנה אחרי שגרמה לכולנו לשתף איך ניראה בתור קשישים, בעזרת פילטר ה-Age, הפעם הכלי שמעורר את מירב ההתלהבות הוא פיצ'ר ה-Gender שמציג איך היינו נראים לכאורה בתור בני המין השני. זו הסיבה שבימים האחרונים הפיד שלכם מלא בתמונות של חברים וידוענים במגדר ההפוך.
6 צפייה בגלריה
נתניהו וגנץ
נתניהו וגנץ
נתניהו וגנץ
(צילום: אוהד צויגנברג, אופיר יצחק)
FaceApp, נזכיר, היא אפליקציה בבעלות רוסית שמשתמשת בבינה מלאכותית על מנת לשנות את מראה הפנים שלנו. היא מאפשרת להוסיף שיער פנים, איפור, משקפיים ואפילו יודעת לגרום לנו לחייך. אבל הפיצ'רים הכי פופולריים שלה, אלה שמחזירים אותה שוב ושוב לתודעה, הם כאמור אלה שמאפשרים לנו לחקור כיצד ניראה בגיל הזהב או בתור בני המין השני. וחייבים לומר את האמת, התוצאות שלה רק הולכות ומשתפרות משנה לשנה.

הדאגה שמסביב

כמו בסבבים הקודמים, גם הפעם FaceApp מעוררת חשש מפגיעה בפרטיות: ישנם כאלה שחוששים שבעלי האפליקציה משתפים מידע עם הרשויות ברוסיה או שומרים את התמונות למטרות שונות, למשל כדי לאמן כלי לזיהוי פנים. בשנה שעברה ה-FBI אפילו הזהיר מפני FaceApp בטענה שאפליקציות המפותחות ברוסיה עלולות לשמש לריגול. הבעלים של האפליקציה, יש לציין, מכחיש כל שיתוף מידע עם הרשויות במוסקבה. הוא טוען כי התמונות נשמרות על השרת של החברה כשהן מוצפנות ונמחקות תוך 24 עד 48 שעות וכי לא נעשה בהם שום שימוש נוסף. קשה להגיד עד כמה האפליקציה הזו מסוכנת או בטוחה, ולכן ההמלצה שלנו היא זאת: אם החלטתם להשתמש בה למרות ההסתייגויות, אל תעלו תמונות רגישות ועדיף למחוק אותה אחרי שתשתעשעו איתה קצת. ועכשיו לחלק הכיפי: כדי שהפוליטיקאים שלנו לא יצטרכו להעמיד את הפרטיות שלהם בסכנה, או חלילה לבזבז מזמנם (בכל זאת, יש להם ממשלת ענק לנהל), העלינו ל-FaceApp תמונות של ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי וכמה שרים בכירים כדי לבדוק את הביצועים של האפליקציה. מה דעתכם? כתבו לנו בטוקבקים.
6 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
ראש הממשלה נתניהו וראשת הממשלה נתניהו
(צילום: אוהד צויגנברג)
6 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
גנץ והבלונד
(צילום: אופיר יצחק)
6 צפייה בגלריה
גבי אשכנזי
גבי אשכנזי
גבי אשכנזי והגרסה הנשית
(צילום: אבי מועלם)
6 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
ישראל כץ. אחד המוצלחים לטעמנו
(צילום: אבי מועלם)
6 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
הייתם מזהים? הגרסה הגברית של מירי רגב
(צילום: אבי מועלם)