האייפון היקר ביותר הוא גם הנמכר ביותר: מנתוני מפעילות הסלולר ורשתות הגאדג'טים עולה שמבין ארבעת דגמי אייפון 12 החדשים שהושקו בארץ לפני 11 יום בלבד, הנמכר ביותר - בפער ניכר מהבאים אחריו - הוא דווקא המכשיר היקר מכולם, אייפון 12 פרו מקס, שמחירו מתחיל ב-4,650 שקל ויכול להגיע גם ל-6,000 שקל (תלוי בנפח האחסון). ברשתות איידיגיטל ומחסני חשמל, למשל, מכירות הפרו מקס מגיעות לכ-40% מכלל הדגמים. בדינמיקה הן מגיעות ל-53%. לחצו כאן לסקירה של המכשיר.
אירוע ההשקה של סדרת אייפון 12
ל"ממון" ול-ynet נודע שנכון לאתמול נמכרו בארץ יותר מ-50 אלף מכשירים מהדגמים החדשים, כמות שיא שהופכת את ההשקה לחזקה ביותר של מכשירי אייפון בישראל - לפחות פי חמישה מהממוצע בשנים עברו. ככל שההשקה נדחתה פעם אחר פעם, כך עלה הביקוש", אמר מנכ"ל דינמיקה, אלי אדדי.
ברוב הרשתות דיווחו אתמול שנרשם אצלן מחסור רק בדגם אייפון 12 פרו, השני במצעד המכירות. גורמים המעורים בשוק הסלולר אמרו שהביקוש לדגם הזה הוא תוצאה של מהלך שיווקי של אפל, שמטרתו להעלות את ההכנסה הממוצעת מכל מכשיר: החברה העלתה משמעותית דווקא את מחיר אייפון 12 הבסיסי, ובכך הפכה את הפער בינו לבין דגם הפרו לזניח יחסית.
1 צפייה בגלריה
אייפון 12 פרו מקס
אייפון 12 פרו מקס
אייפון 12 פרו מקס
(צילום: shutterstock)
בעקבות משבר הקורונה, שהוביל בין היתר להשבתת קווי הייצור בסין, הציגה אפל השנה את האייפונים החדשים מאוחר מהרגיל - באוקטובר במקום בספטמבר. לראשונה הציגה ענקית הטכנולוגיה ארבעה דגמים: אייפון 12 מיני, אייפון 12, אייפון 12 פרו ואייפון 12 פרו מקס - כולם מצוידים בקישוריות 5G ובמסכי OLED. המכשירים הגיעו לחנויות בחו"ל בשתי פעימות, ב-23 באוקטובר וב-13 בנובמבר. בישראל הושקו המכשירים החדשים רק ב-17 בדצמבר, איחור חריג של יותר מחודש.