חומרה של 2020, עיצוב של 2017: אפל הכריזה הערב (יום ד') על אייפון SE - סמארטפון עם מסך בגודל 4.7 אינץ' שיעלה 399 דולר בלבד. מבחינה חיצונית המכשיר זהה לאייפון 8 שיצא לפני כשנתיים וחצי, אך מתחת למכסה המנוע נמצאת ערכת שבבים חדישה - A13, שנמצאת גם בסדרת האייפון 11. בדומה לאייפונים מדורות קודמים, הוא כולל כפתור בית בחלקו התחתון, מנגנון Touch ID לזיהוי טביעת אצבע ומצלמה אחורית אחת בלבד.
תכירו את האייפון SE

3 צפייה בגלריה
אייפון SE
אייפון SE
שחור, לבן, אדום. אייפון SE
(צילום: אפל)
המכשיר החדש הוא ממשיך דרכו של אייפון SE המקורי שיצא ב-2016 והיווה אלטרנטיבה זולה לאייפונים היקרים יותר. SE החדש צפוי לקסום לא רק לבעלי תקציב מוגבל, אלא גם גם למי שמעדיפים מכשירים קטנים יחסית. הגרסה הבסיסית, עם 64 גיגה בייט נפח אחסון, תימכר ב-399 דולר. גרסת ה-128 גיגה בייט תעלה 449 דולר ועבור 256 גיגה בייט תתבקשו לשלם 549 דולר. יהיה ניתן לבחור בין שלושה צבעים - לבן, שחור ואדום. ההזמנה המוקדמת תיפתח ביום שישי הקרוב בארה"ב, והמכשירים יגיעו לרוכשים הראשונים ב-24 באפריל. עדיין לא ידוע מתי יגיע האייפון SE לישראל.
אייפון SE
3 צפייה בגלריה
אייפון SE
אייפון SE
ערכת שבבים A13, כמו בסדרת אייפון 11
(צילום: אפל)
אפל שמה דגש על יכולות הצילום של האייפון החדש: שתי המצלמות - האחורית ברזולוציית 12 מגה-פיקסל והקדמית ברזולוציית 7 מגה-פיקסל- נעזרות בבינה מלאכותית כדי לזהות פנים לטובת "מצב פורטרט" הפופולרי. המצלמה האחורית מצלמת וידאו באיכות 4K, בקדמית תצטרכו להתפשר על HD. מה אין כאן? אל תצפו לעדשה אולטרה-רחבה או עדשת טלפוטו וגם לא ל"מצב לילה" לצילום בתאורה חשוכה. מה ההבדל בין האייפון SE לסדרת האייפון 11? קודם כל הגודל והמחיר: שלישיית הסמארטפונים שעליה הכריזה אפל בסתיו 2019 מתחילה ב-700 דולר ובגודל של 5.8 אינץ'. כמו סדרת האייפון 11, ה-SE מריץ מערכת הפעלה iOS 13 ותומך בהטענה אלחוטית וב-WiFi 6. אולם, הסוללה שלו חלשה יותר והוא עמיד למים בתקן IP67 (עומק של מטר ל-30 דקות) ולא IP68 (עומק של מטר וחצי ל-30 דקות). הוא מצוייד במסך LCD כמו מכשיר האייפון 11, אך ברזולוציה נמוכה יותר - 1334x750. ויש גם הבדל עיצובי: ל-SE שוליים רחבים למדי והוא אינו כולל מגרעת בחלק העליון של המסך.

האופציה הזולה ביותר

האייפון הוא מותג מבוקש ברחבי העולם, אך ידם של רבים אינה משגת אותו. האייפון 8, שמכירתו הופסקה בעקבות השקת ה-SE, עלה 450 דולר בלבד, אך הוא הושק ב-2017 והחומרה שלו כבר מיושנת למדי. מחירו של אייפון XR, שיצא ב-2018 והיה הסמארטפון הנמכר ביותר בעולם בשנת 2019, עומד כבר על 600 דולר. חברות מתחרות כמו סמסונג, וואווי ושיאומי מוכרות מכשירי ביניים במחירים נמוכים משמעותית.
אנליסטים מעריכים כי אחת הסיבות המרכזיות להשקת האייפון SE החדש היא לגרום ל-100 מיליון משתמשים שבבעלותם מכשירים מסדרת אייפון 6 לשדרג למכשיר חדש עם מערכת הפעלה מעודכנת (אייפון 6 לא קיבל שדרוג ל-iOS 13 שיצאה בשנה שעברה).
3 צפייה בגלריה
אייפון 8 ואייפון 8 פלוס
אייפון 8 ואייפון 8 פלוס
ההשראה. אייפון 8 ואייפון 8 פלוס
(צילום: אפל)
ומה לגבי האייפון 12? התפרצות הקורונה שהחלה בסין אמנם שיתקה למשך כמה שבועות את המפעלים של חברת פוקסקון, שמייצרת עבור אפל את מכשירי האייפון, אולם לפי דיווח ב"בלומברג", ההשקה של סדרת האייפונים הבאה צפויה להתקיים בסתיו הבא כמתוכנן - אם כי תיתכן דחייה של כמה שבועות.
לפי "בלומברג", בסתיו 2020 צפויה אפל להשיק ארבעה מכשירי אייפון - שניים מהם יהיו דגמי "פרו" עם מפרט מתקדם יותר, ושניים יהיו דגמים פשוטים ונגישים יותר. כל המכשירים יהיו מצויידים לראשונה במודם 5G, הדור החדש של הקישוריות הסלולרית. דגמי הפרו יגיעו עם שלוש מצלמות אחוריות, עם שוליים שטוחים מפלדת אל-חלד ועם מסכים ישרים ללא קימורים בקצוות - בניגוד לדור הנוכחי. הדגמים הפשוטים יצוידו בשתי מצלמות אחוריות. בכל הדגמים צפוי שדרוג משמעותי של ערכת השבבים, על מנת לאפשר הרצה של יישומי בינה מלאכותית ומציאות רבודה.