חברת אפל משנה את אמוג'י המזרק הנכלל במכשירי האייפון והאייפד שלה לרגל מבצעי חיסון הקורונה ברחבי העולם: האמוג'י המקורי המאיים, שהציג מזרק נוטף טיפות דם, הוחלף באמוג'י עם מזרק שקוף ניטרלי, שיוכל לשמש לתיאור החיסון. האמוג'י המשופץ ייכלל בעידכון הקרוב למערכת ההפעלה, iOS 14.5, שיופץ, לפי החברה, "בתחילת האביב".
1 צפייה בגלריה
המזרק של אפל
המזרק של אפל
המזרק של אפל לפני ואחרי
(צילום: אפל)
על-פי אתר אימוג'יפדיה המתמחה בקטלוג הסמלים, בעוד שבעבר סמל המזרק נקשר בעיקר לתרומת דם, בשנה החולפת זינק השימוש בו בצ'אטים העוסקים בחיסון נגד קורונה, בעיקר בצמוד למילים "חיסון", "קוביד-19", "פייזר", ו"מודרנה".
גוגל לא הודיעה בינתיים על שינויים דומים במערכת ההפעלה אנדרואיד, אבל מנסיון העבר, יצרני התוכנה הגדולים נוטים בדרך כלל להתכנס לעיצוב דומה.
העדכון יכלול גם 217 אימוג'ים חדשים, המותאמים לרוח הזמן, ביניהם לב פצוע, לב עולה באש, וגם זוגות בשילובים שונים, הן של מגדרים והן של גווני עור, ואפילו סמיילים של נשים עם זקן.
לאמוג'י הסמיילי הנפוצים נוספו פנים בעננים, פנים נושפים, ופנים עם עיניים ספירליות מזוגגות. בהתאם למסורת אפל בשילוב מוצריה בסמלי האמוג'י – גם אמוג'י האוזניות יעבור שינוי, והן יהיו דומות יותר לאוזניות איירפודס מקס העדכניות של החברה.
עידכון iOS 14.5 הוא מן המדוברים בתולדות אפל, כיוון שיכלול תכונה חדשה שקוממה נגדה את פייסבוק וחברות אחרות: חלונית אישור, שתוקפץ עם ההפעלה הראשונה של כל אפליקציה האוספת מידע על המשתמש.