קבוצת רונלייט מודיעה היום (יום ה') כי נבחרה לנציגה הרשמית של יצרנית הסלולר הסינית אופו (OPPO) ועל השקת פעילות רשמית של המותג בישראל. לבחירתה של רונלייט קדמה התמודדות נרחבת על ייצוג המותג שכללה כשבעה מפיצים בשנה האחרונה, ובחודש האחרון נבחנה מועמדותן של שלוש החברות המובילות עד שההכרעה נפלה על רונלייט. לא נמסר מתי יגיעו הטלפונים הראשונים ובאילו דגמים מדובר, אך הדבר יקרה בתקופה הקרובה.
מותג OPPO
בשיחה עם ynet אומר אבישי פריז, מנכ"ל קבוצת רונלייט, כי מה שהכריע בסופו של דבר הוא הניסיון של רונלייט בעולם הסלולר: "מדובר לא רק השוק הפתוח אלא גם המפעילות הסלולריות שרונלייט היחידה שעובדת איתן ישירות כבר 25 שנה. יתרון נוסף מבחינת אופו הוא העובדה שרונלייט היא יבואן שפועל מול רשתות החנויות, ויכול לבנות ולהטמיע את המותג בישראל".
2 צפייה בגלריה
סמארטפון של OPPO
סמארטפון של OPPO
סמארטפון של OPPO
(צילום: shutterstock)
חברת אופו היא יצרנית הטלפונים החכמים הרביעית בגודלה בעולם. החברה רשמה בשנה החולפת גידול של 65% בנתח השוק שלה, זאת לאחר זינוק של 417% ב-2019, שביסס את מעמדה בעשירייה הפותחת של יצרניות הסלולר. אופו היא חלק מקבוצת BBK הסינית, שבבעלותה גם החברות OnePlus ורילמי שמשווקות את הטלפונים שלהן בישראל, ו-Vivo שאינה מיוצגת כאן בינתיים. עם זאת, כל אחת מהחברות מתנהלות בנפרד מול השווקים העולמיים. כניסתה של אופו לשוק הישראלי עשוייה להיות אות זינוק לתחרות מחירים חדשה בשוק, כשמצד אחד נמצאת סמסונג מובילת השוק ומצד שני הטוענת לכתר שיאומי הסינית. ההערכה היא שאופו תציע טלפונים בעלי תכונות דומות למכשירי הדגל של סמסונג במחירים זולים יותר. עם זה היא תצטרך להתמודד גם מול יבוא אישי באמצעות קנייה ישירה באתרי הקניות ולכן תידרש להציע מחירים ומפרטים אטרקטיביים.
2 צפייה בגלריה
חנות של Oppo בהודו
חנות של Oppo בהודו
חנות של Oppo בהודו
(צילום: AP)
מבחינתה של רונלייט הייצוג של אופו נכנס למשבצת של ייצוג חברת וואווי הסינית, שהלך ודעך בשנה האחרונה לנוכח הקשיים אותה חווה החברה הסינית. הסמארטפונים של אופו פונים לשוק דומה לשוק של וואווי והם מהווים אלטרנטיבה עשירה בתכונות כמו מכשירי הדגל של סמסונג ובמחירים נמוכים יותר. "אנחנו מאמינים מאוד בפוטנציאל של הפעילות של אופו בשוק הישראלי. זוהי הרחבה סינרגטית של חטיבת הסלולר שלנו, לצד הפעילות של מותגי הטכנולוגיה הנוספים בקבוצה", מוסיף פריז.
המותג הסלולרי האחר של רונלייט הוא יבוא הסמארטפונים של חברת LG הקוריאנית. ברונלייט הוקמה יחידה נפרדת לטיפול בייבוא ושיווק מותגי אופו, והעבודה עם LG נמשכת בינתיים במתכונת הנוכחית שלה, כולל משלוחים חדשים שממשיכים להגיע לארץ. אבל המהלך הנוכחי עשוי להיות דרמטי עבור רונלייט: החברה מביאה לישראל מותג סמארטפונים צעיר וצומח, אחרי שנים ארוכות של ירידה בנתח השוק של הסמארטפונים של LG שאותם היא מייבאת. לאחרונה אף התברר כי התאגיד הקוריאני שוקל למכור את חטיבת הסמארטפונים שלו בגלל הפסדים של מיליארדים.