בזמן שהמכירות של סדרת אייפון 12 החדשה שוברות שיאים, המכירות של דגם אייפון 12 מיני מאכזבות - כך עולה מדו"ח חדש של חברת CIRP. על פי הדו"ח, מכירות סדרת אייפון 12 בארה"ב בחודשים אוקטובר-נובמבר מגיעות ל-76 אחוזים מכלל מכירות מכשירי אייפון חדשים והן דוחקות את דגמי האייפון הקודמים לשוליים.
2 צפייה בגלריה
אייפון 12 מיני
אייפון 12 מיני
טלפון קטן, מכירות קטנות. אייפון 12 מיני
(צילום: shutterstock)
עד להשקת הדגמים החדשים, מכשירי אייפון 11 תפסו כ-69 אחוזים מכלל מכירות האייפון בארה"ב. דגמי אייפון 12, לא רק שעולים במכירות על הסדרה הקודמת, אלא שמציגים תופעה חדשה: בניגוד לסדרת אייפון 11, שבה הוביל אייפון 11 הבסיסי באופן מובהק עם 39 אחוזים מהמכירות, בסדרת 12 המכירות מתחלקות בחלקים דומים יותר בין שלושת הדגמים הגדולים עם 27 אחוזים מסך המכירות לאייפון 12 הבסיסי בעל מסך ה-6.1 אינץ', ו-20 אחוזים לכל אחד משני הדגמים החזקים יותר – האייפון 12 פרו והאייפון 12 פרו מקס.
מי שמפגין ביצועים מאכזבים הוא אייפון 12 מיני בעל מסך ה-5.4 אינץ', שהיה הפתעת ההשקה האחרונה בקופרטינו. מכירות הדגם הזה הגיעו ל-6 אחוזים בלבד מכלל מכירות אייפון באוקטובר נובמבר בארה"ב. לפי הערכת האנליסט מייק לוין מ-CIRP, התוצאה הזו עשויה לנבוע מהעובדה שתווית המחיר שנקבעה לאייפון 12 מיני גבוהה ממחירי אייפון 11 הבסיסי, אייפון XR ואייפון SE סדרה 2, שכל אחד מהם מציע תכונות וביצועים דומים תמורת פחות כסף.
2 צפייה בגלריה
אייפון 12 מיני
אייפון 12 מיני
אפל מציגה את דגם המיני
(צילום: Apple)
מעריצי אייפון 12 מיני עלולים להתאכזב מעוד דו"ח שפורסם לאחרונה, שטוען שיש עניין מועט במכשיר. הדו"ח, שציטט גורמים במערך השיווק וההפצה של אפל, הצביע על ביקוש נמוך לאייפון 12 מיני ולעומתו ביקושים גבוהים לשאר הדגמים בסדרה, שהביאו את אפל הלהגביר את קצב הייצור שלהם.