אפשר לייחס מקריות מוחלטת לעובדה שמחיר ההשקה של שני הסמארטפונים האחרונים שאנחנו סוקרים כאן זהה לגמרי: 2,299 שקל. אבל זו נקודת הדמיון היחידה ביניהם. בשבוע שעבר זה היה הנוקיה 8.3, ששאלנו לגביו האם המחיר הגבוה - יחסית לנוקיה - מוצדק. עכשיו זה ה-Mi 10T Pro של שיאומי והשאלה שמציקה לנו הפוכה: האם העובדה שהמחיר נמוך כל כך אינה מעידה על פשרות. מה שמעורר הרהורים פילוסופיים על תורת היחסות והשלכותיה בעולם הדיגיטלי.
סדרת Mi של שיאומי היא סדרת הדגל של החברה הסינית, לצד סדרות הפוקו ורדמי החלשות יותר. שיאומי הרגילה אותנו לרף ציפיות גבוה עם מכשירים קודמים כמו Mi 9T ו- Mi 10, שהפגינו יכולות שמתחרות בליגה של סדרות הדגל של סמסונג, וואווי ואפל. שבעה חודשים אחרי השקת Mi 10 השיקה שיאומי את Mi 10T ו-Mi 10T Pro עם תג מחיר מפתיע, נמוך ב-700 שקלים מהמחיר הקודם.
אז הנה מחשבה פילוסופית: אם הטלפון עולה כמו מכשיר ביניים - הוא כנראה מכשיר ביניים, ולא צריך לצפות ממנו לתת ביצועים כמו טלפונים יקרים כפליים, אפילו אם שיאומי מציגה אותו כספינת הדגל החדשה. וכאן בא החלק היפה: לא ציפינו ממנו לביצועים משופרים והוא דווקא הפתיע לטובה. תרצו או לא תרצו, הנוסחה של שיאומי עובדת: תן להם ביצועים טובים מספיק, קח מהם מחיר נמוך מספיק, ואתה בדרך לצמרת מכירות הסמארטפונים.
ה-Mi 10T Pro הוא טלפון מדרג ביניים עם כמה תכונות פרימיום. אם אלה התכונות שאתם מחפשים, זה עשוי להיות הטלפון האידאלי בשבילכם. הנה הדברים שאהבנו יותר ואלה שפחות, לפי סדר יורד.
8 צפייה בגלריה
שיאומי Mi 10T Pro
שיאומי Mi 10T Pro
שיאומי Mi 10T Pro
(צילום: Xiaomi)

מערך צילום

יש ל-Mi 10T Pro מערך צילום אחורי בן שלוש מצלמות (מערך זהה לזה של קודמו, ה-Mi 10, אבל עם מצלמה אחת פחות). כוכבת המערך היא מצלמת 108 מגה פיקסל מתוצרת סמסונג, שפגשנו כבר בדגמים קודמים של שיאומי. המצלמה מתהדרת בזום דיגיטלי עד 30X, שמבוסס על הגדלה של תמונת 108 מיליון הפיקסלים האימתנית, לא בהצלחה יתרה. במצב רגיל היא מצלמת ב-27 מגה פיקסל על-ידי חיבור כל ארבעה פיקסלים לאחד משופר. לצידה יש עדשה אולטרה-רחבה 13 מגה פיקסל וגם עדשת מאקרו 5 מגה פיקסל. חיישן העומק שהיה במערך הקודם, הוסר. המצלמה הקדמית היא מצלמת 20 מגה פיקסל.
8 צפייה בגלריה
שיאומי Mi 10T Pro
שיאומי Mi 10T Pro
מערך הצילום. שלוש מצלמות, מבזק ואחד סתם חיישן
(צילום: ynet)
מה שהופך את הסמארטפון הזה לבחירה טובה בתחום הצילום זה התוכנה שנמצאת מאחורי החיישנים. היא עשירה ביכולות ובתכונות, את חלקן אתה מגלה רק במקרה תוך כדי ניסוי ותהייה. יש HDR אוטומטי, שורה של מצבי צילום, אפשרויות סטודיו, וה-AI נמצא כל הזמן כדי להתאים את תכונות הצילום לסצינה המצולמת. גם מצלמת הסלפי עשירה בתכונות עם הרבה אפשרויות ייפוי, פילטרים, אפקטים וצילום בהנפת כף יד. אם תמיד רציתם לצלם טילט שיפט, חשיפה ארוכה, שיבוט, צילום קדמי ואחורי בו-זמנית, צילום ולוג אוטומטי, תמצאו פה את מבוקשכם.
אינפו שיאומי mi10T
איכות הצילומים טובה בהחלט, ולא נצטקצק על הדיוק בצבעים או רמת הפרדת הפרטים. עניין צילום הלילה הוא חוויה אחרת ושיאומי לקחו את זה למחוזות חדשים. שלא כמו בטלפונים אחרים שמנסים להישאר נאמנים למראה החשוך של צילום הלילה, בשיאומי פשוט הלכו עם יכולות הטכנולוגיה עד הסוף וצילומים במקומות חשוכים מאוד לעין אנושית יוצאים כמעט כאילו צולמו באור יום. נחמד למפלבלים בחושך.
8 צפייה בגלריה
שיאומי Mi 10T Pro
שיאומי Mi 10T Pro
צילום לילה. היה פה חושך מוחלט, נשבעים
(צילום: ynet)

מראה ותחושה

התחושה של ה- Mi 10T Pro היא של סמארטפון איכותי, מוצק ומעוצב. הוא בנוי בפורמט 20:9 הטרנדי, מוגן בזכוכית גורילה 5 מלפנים ומאחור ועם מסגרת אלומיניום סביב. הוא ארוך מעט יותר מהדגם הקודם (16.5 ס"מ) וגם כבד (218 גרם). גב המכשיר קמור ומבהיק, ובמת המצלמות שלו מעניינת: העדשה הראשית גדולה במיוחד, ומתחתיה ממוקמות עוד שתי עדשות, מבזק וחיישן אור שמעוצב כאילו הוא עדשה רביעית. מסיבה כלשהי יש חלל מתחת מכסה הטלפון, שנותן קצת הרגשה של מכסה פלסטיק.
8 צפייה בגלריה
שיאומי Mi 10T Pro
שיאומי Mi 10T Pro
גב קמור ומבהיק
(צילום: ynet)

מתחת למכסה

בתחום ערכת השבבים שיאומי לא חסכה, והיא ציידה את הטלפון במנוע המתקדם ביותר, סנאפדרגון 865 של קוואלקום, על שמונה הליבות שלו והמאיץ הגרפי Adreno 650. בנוסף אליו מצויד המכשיר בשבב תקשורת הדור החמישי סנאפדרגון X55. המכשיר שבדקנו מצויד ב-8 גיגה בייט זיכרון פנימי ו-128 גיגה בייט זיכרון אחסון, ואין אפשרות להרחבת זיכרון. בסך הכל ה-Mi 10T Pro מצויד היטב, כמו ספינות הדגל המובילות.

מערכת הפעלה

שיאומי ידועה באחת ממערכות ההפעלה המוצלחות – MIUI12 - שרוכבת על גבי מערכת אנדרואיד 10 הסטנדרטית. מי שאנדרואיד נקי הוא תקרת הציפיות שלו בתחום הסמארטפונים, צריך להתנסות בגרסה הזו של שיאומי. תקצר היריעה מלתאר את שלל התכונות שהיא מוסיפה לטלפון, אבל נציין שמלבד היכולות לכוונן ולטייב כל תכונה של הטלפון היא מציעה כלים ייחודיים כמו מאיץ המשחקים, ארגז כלי וידאו לסרטונים, שטח עבודה שני וחלונות צפים. מה עוד צריך הבנאדם.
8 צפייה בגלריה
שיאומי Mi 10T Pro
שיאומי Mi 10T Pro
קצב רענון שגיימרים יאהבו
(צילום: Xiaomi)

סוללה אדירה

רענון מסך בקצב של 144 הרץ הוא תכונה שזוללת חשמל. זו אולי הסיבה, ששיאומי הקפידה לצייד את הטלפון בסוללה בנפח 5,000 מיליאמפר-שעה, מהגדולות שפגשנו עד כה. שיאומי משקיעה משאבים רבים בפיתוח טכנולוגיות סוללה וטעינה וכאן אפשר ליהנות מכך. הסוללה תומכת בטעינה מהירה בהספק 33 וואט אבל לא בטעינה אלחוטית ולא בטעינה הפוכה, שהיו חלק מהתכונות של הדגם הקודם.

מסך פלוס מינוס

יש ל-Mi 10T Pro מסך גדול - 6.67 אינץ' – ובהיר, בעל HDR, והוא יפה לעין ומציג תמונה נאה. התכונה הבולטת שלו היא קצב רענון התצוגה – 144 הרץ. למעשה הוא הסמארטפון הראשון עם התכונה הזו, בקרב טלפונים שאינם לגיימרים. מסכי 144 הרץ אכן קורצים לגיימרים, שכן הם מאפשרים תצוגה קולחת, שמגיבה במהירות רבה. משחקי סמארטפון נראים נוצצים וזריזים במיוחד על המסך הזה ואם אתם בעניין משחקים, זה הטלפון בשבילכם. קשה להרגיש ביתרון של קצב הרענון הגבוה באפליקציות מסוגים אחרים.
8 צפייה בגלריה
שיאומי Mi 10T Pro
שיאומי Mi 10T Pro
מסך יפה לעין, אבל לא AMOLED
(צילום: ynet)
מצד שני, מדובר במסך בטכנולוגיית IPS LCD ולא AMOLED כמו בספינות הדגל, כולל אלה של שיאומי. את ההבדל הזה ניתן להרגיש עם צבעוניות פחות עזה, שחור פחות עמוק וכל הסיבות שבגללן עולם הסמארטפונים התקדם ל-AMOLED. תוצאה נוספת של טכנולוגיית המסך היא המסגרת העבה יחסית של הטלפון, שנדרשת למעגלים האלקטרוניים. זו הסיבה שיחס הגוף/מסך שלו היא 85.2% בלבד לעומת קודמו, Mi 10, אחד השיאנים העולמיים, עם יחס גוף/מסך 89.8%.

רמקולים סטריאופוניים

זה לא מובן מאליו, שטלפון ביניים מכיל מערך אודיו סטריאופוני וצריך לשבח אותו על כך. הבעיה כאן, שהרמקולים לא ממש מספקים את הסחורה, והם מעניקים צלילים גבוהים ושטוחים, כמעט ללא הנמוכים. למשחקים זה מספיק בהחלט, אבל אם אתם בעניין מויקה - הצטיידו באזניות. אגב אזניות, הן צריכות להיות אלחוטיות כי אין בטלפון שקע אוזניות (אם כי מצורף כבל USB עם שקע אוזניות).
8 צפייה בגלריה
שיאומי Mi 10T Pro
שיאומי Mi 10T Pro
צילום באור יום: ציבעוניות יפה
(צילום: ynet)

זהירות ממים

שיאומי חייבת לסגור את הפינה הזו: מרבית הטלפונים שלה מגיעים ללא עמידות למים, אפילו לא לרסיסים והתזות קלות. גם ה-Mi 10T Pro אינו מוגן ממים. מכשיר שמתמודד בליגה של השחקניות הבכירות צריך לתת מענה בתחום כל-כך יומיומי ומובן מאליו.
8 צפייה בגלריה
שיאומי Mi 10T Pro
שיאומי Mi 10T Pro
צילום מאקרו. דברים שרואים מקרוב
(צילום: ynet)
שיאומי Mi10T Pro

השורה התחתונה

ה- Mi 10T Pro אינו ספינת דגל במלוא מובן המילה, אבל הוא מציג כמה תכונות שיש רק לספינות דגל, בשילוב תג מחיר של מכשיר ביניים. אם אתם בענייני משחקים - שווה לכם לבדוק אותו. אם אתם רוצים מצלמה עם יכולות מגוונות – הטלפון הזה יעשה את העבודה. אם מכשיר גדול וכבד לא עושה לכם את זה, בדקו חלופות.
מחיר ההשקה של היבואנית הרשמית המילטון: 2,299 שקל לדגם 128 גיגה בייט, 2,399 שקל לדגם 256 גיגה בייט