וואטסאפ היא אחת האפליקציות הכי פופולריות בישראל: לפי דו"ח האינטרנט השנתי של בזק, 91 אחוזים מהישראלים נוהגים להשתמש בה באופן קבוע - יותר מבפייסבוק, אינסטגרם או כל רשת חברתית אחרת. אבל האם אתם מנצלים את כל התכונות שלה? הנה חמש הגדרות בוואטסאפ שכדאי לכם לשנות על מנת לשמור טוב יותר על הפרטיות, המידע ונפח האחסון שלכם.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
(צילום: shutterstock)
כותרת ביניים
אתם מגנים על הסמארטפון שלכם באמצעות סיסמה, מנגנון זיהוי פנים או טביעת אצבע? מצוין. בשנה שעברה החליטה וואטסאפ להוסיף שכבת אבטחה משלה והיא מאפשרת לנעול את האפליקציה באמצעות טביעת אצבע. כך, גם אם השארתם את הטלפון חשוף, או אם הצליחו לפרוץ לכם לסמארטפון, יהיה קשה יותר לחטט לכם בהודעות.
כך תנעלו את וואטסאפ עם האצבע
כך תנעלו את וואטסאפ עם האצבע
מה אתם צריכים לעשות כדי להפעיל את הפיצ'ר הזה? היכנסו להגדרות>חשבון>פרטיות>נעילת טביעת אצבע. בשלב הזה תצטרכו להצמיד את האצבע שלכם לחיישן על מנת לאשר אותה - וזהו. תוכלו לבחור אם האפליקציה תינעל מיד אחרי שסגרתם אותה, לאחר דקה או אחרי 30 דקות. עוד החלטה שתצטרכו לקבל היא אם בזמן שהאפליקציה נעולה, יופיע התוכן של ההודעות בתצוגה מקדימה במסך הבית.
כותרת ביניים
תשאלו כל מומחה סייבר - שימוש באימות דו-שלבי הוא אחד הדברים היותר חכמים שאתם יכולים לעשות כדי לשמור על המידע שלכם, ולא רק בוואטסאפ כמובן. מדובר למעשה באימות כפול, שמגן עליכם במקרה שהסיסמה או קוד האימות שלכם דלפו או נפלו לידיים זרות.
וואטסאפ אימות דו-שלבי
וואטסאפ אימות דו-שלבי
איך זה עובד בוואטסאפ? היכנסו להגדרות>חשבון>אימות דו-שלבי>הפעל. כעת תצטרכו להקליד קוד PIN בן שש ספרות. כדאי לזכור אותו בעל פה, אבל אל תדאגו: אתם תתבקשו להקליד את כתובת המייל שלכם למקרה שתשכחו את הקוד. מעתה כל מי שינסה להתקין את וואטסאפ באמצעות מספר הטלפון שלכם - כן, כולל אתם, למשל במקרה שתחליפו מכשיר - יצטרך להקליד את הקוד הזה. אם הפעלתם את התכונה הזאת, מפעם לפעם וואטסאפ תבקש מכם להקליד את הקוד רק על מנת לעזור לכם לזכור אותו.
כותרת ביניים
לא נעים לפתוח את הסמארטפון ולגלות שהוסיפו אתכם לעוד קבוצה שאתם לא ממש רוצים להיות חברים בה. ברירת המחדל בוואטסאפ היא שכל אחד יכול להוסיף אתכם לקבוצה, אבל החל מהשנה שעברה ניתן לשנות את ההגדרות כך שרק אנשי קשר יוכלו לצרף אתכם. אפשר גם לסמן מי מבין אנשי הקשר לא יכול להוסיף אתכם לקבוצות.
הוספה לקבוצות
הוספה לקבוצות

איך עושים את זה? גשו להגדרות>חשבון>פרטיות>קבוצות ובחרו את האפשרות המועדפת עליכם. מנהל קבוצה שמעוניין לצרף אתכם אך אינו יכול לפי ההגדרות שלכם, יצטרך לשלוח לכם הזמנה בצ'אט פרטי. יהיו לכם שלושה ימים לאשר את ההזמנה או להתעלם ממנה באלגנטיות לפני שיפוג תוקפה.
כותרת ביניים
עוד רעה חולה של וואטסאפ היא כמות התמונות ובעיקר הסרטונים שנשלחים אלינו, לרוב בקבוצות השונות. אלה משתלטים על נפח האחסון של הסמארטפון וגם על חבילת הגלישה. החדשות הטובות הן שאתם יכולים להחליט אילו סוגי קבצים וואטסאפ תוריד למכשיר באופן אוטומטי - סרטונים, תמונות, קבצי אודיו ומסמכים.
וואטסאפ הורדת מדיה
וואטסאפ הורדת מדיה
גשו להגדרות>שימוש בנתונים ואחסון. כאן עליכם לבחור אילו קבצים אתם רוצים שוואטסאפ תוריד אוטומטית בעת שימוש באינטרנט סלולרי (זאת אומרת, על חשבון חבילת הגלישה שלכם) ואילו קבצים אתם רוצים שוואטסאפ תוריד אוטומטית כשאתם מחוברים ל-WiFi. ניתן, למשל, להחליט שוואטסאפ תוריד באופן אוטומטי אך ורק תמונות, ואפשר כמובן להגדיר שהיא לא תוריד שום דבר לבדה ואתם תצטרכו ללחוץ על הקובץ שנשלח אליכם בצ'אט על מנת להוריד אותו למכשיר. בעת נדידה וואטסאפ לא מורידה מדיה באופן אוטומטי בכלל, ובמקרה הזה אנחנו ממליצים לא לשנות את ברירת המחדל כדי שקבצי מדיה סוררים לא יגרמו לכם לעלויות גבוהות ומיותרות.
כותרת ביניים
בתור ברירת מחדל, כל משתמש אחר בוואטסאפ יכול לראות מתי התחברתם בפעם האחרונה לאפליקציה (נראה/נראתה לאחרונה). זה מאפשר להם לדעת פחות או יותר אם אתם זמינים ומחוברים. וכן, ייתכן שזאת הסיבה שמשתמשים אחרים שולחים לכם הודעות בשעות לא ממש הגיוניות ("סליחה על השעה, אבל ראיתי שאתה ער". מכירים?).
וואטסאפ נראה לאחרונה
וואטסאפ נראה לאחרונה
איך משנים את זה? גשו להגדרות>חשבון>פרטיות>נראה/תה לאחרונה. כאן תוכלו להחליט אם כל משתמש בוואטסאפ יוכל לראות מתי התחברתם בפעם האחרונה, אם רק אנשי הקשר שלכם יוכלו לראות זאת, או אם אף אחד לא יוכל. שימו לב, יש שני צדדים למטבע: אם אינכם משתפים מתי נראיתם בפעם האחרונה, לא תוכלו לראות מתי אחרים נראו בפעם האחרונה.