לכמעט ארבעה מיליארד בני אדם, שהם חצי מהאוכלוסייה בעולם, יש סמארטפון בבעלותם - כך עולה ממחקר חדש של חברת Strategy Analytics. "הסמארטפון הוא המחשב הכי מצליח בכל הזמנים", הגדיר זאת היטב ניל מאוטסון, מנהל בכיר בחברת המחקר.
1 צפייה בגלריה
אנשים עם סמארטפונים
אנשים עם סמארטפונים
אנשים עם סמארטפונים
(צילום: shutterstock)
ב-Strategy Analytics אומרים כי מספר המשתמשים העולמי בסמארטפונים עלה באופן דרמטי מ-30 אלף בלבד בשנת 1994 למיליארד בשנת 2012 ולשיא של 3.95 מיליארד ביוני 2021. לפי ההערכה חיים היום כ-7.9 מיליארד איש בכדור הארץ, מה שאומר שלחצי מהם יש סמארטפון בבעלותם. "לקח 27 שנים להגיע לציון הדרך הזה", אמר איוון וו, אנליסט בכיר בחברה.

עוד קצת נוסטלגיה בערוץ דיגיטל:

המכשיר שנחשב לסמארטפון המודרני הראשון בעולם הוא IBM Simon שהושק בארה"ב בשנת 1994 ואיפשר למשתמשים לשלוח ולקבל מיילים ופקסים. סימון, שהיה מצויד בעט מגע ובמסך LCD, עלה 899 דולר והפך לפופולרי בקרב אנשי עסקים שהפרוטה מצויה בכיסם. אבל היו לו גם חסרונות לא מבוטלים: הוא שקל חצי קילו והסוללה שלו החזיקה מעמד שעה בלבד לפני שקרסה לחלוטין. לפי ההערכה, כ-50 אלף יחידות של IBM Simon נמכרו, ולמרות שהוא לא היה הצלחה גדולה היום הוא נחשב למכשיר שהקדים את זמנו.
אחרי IBM סימון הגיעו לעולם מכשירים מתקדמים יותר כמו נוקיה 9110 קומיניוקייטור בשנת 1998 ואריקסון R380 בשנת 2000. אבל המהפכה הגדולה קרתה כשאפל השיקה את האייפון הראשון שלה בשנת 2007. שנה לאחר מכן נולדה מערכת ההפעלה אנדרואיד שהפכה את הסמארטפון לנגיש יותר מתמיד. לדברי מאוטסון, השימוש בסמארטפון חוצה עמים, יבשות ומעמדות: "ארבעה מיליארד בני אדם משתמשים בסמארטפון היום, מקליפורניה העירונית, דרך הפרברים של סין ועד לכפרים באפריקה. צרכנים ועובדים אוהבים את הנוחות, השימושיות והבטיחות הטמונים במחשב שיש להם בכיס. סמארטפונים הפכו לכלי יומיומי חיוני. אנחנו מעריכים כי חמישה מיליארד בני אדם ישתמשו בסמארטפונים עד שנת 2030".