זאת תקופה מוזרה למדי לשחרר בה סמארטפון חדש: העולם מתעניין יותר בניסיון לבלום את נגיף הקורונה מאשר ברכישה של גאדג'טים חדשים. מיליונים מצאו את עצמם ללא עבודה והכסף הפנוי, אם בכלל נשאר כזה, כנראה לא יוקדש מכל הדברים דווקא לרכישת טלפון חדש. ובכל זאת, ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי לא נותנת למשבר העולמי לעצור אותה והיא משיקה היום (ה') את סדרת הדגל החדשה שלה - P40.
אירוע ההשקה של וואווי

4 צפייה בגלריה
מ
מ
וואווי P40 פרו פלוס. מפלצת או סמארטפון?
(צילום: וואווי)
וואווי מיישרת קו עם אפל וסמסונג, והיא מציגה השנה שלושה סמארטפונים חדשים - P40, P40 פרו ו-P40 פרו פלוס. היצרנית הסינית נפרדת סוף סוף מהמגרעת, וממקמת את המצלמה הקדמית בחריר עיגול בחלק העליון של המכשיר. מערך הצילום האחורי הוצב במלבן בצד השמאלי העליון של המכשיר - ממש כמו במכשירי האייפון 11 וגלקסי S20.

5G בפנים

דגמי הפרו והפרו פלוס מצויידים שניהם במסך 6.58 אינץ' עם קצב רענון 90 הרץ, סוללת 4,200 מיליאמפר-שעה וטעינה חוטית ואלחוטית סופר-מהירה בהספק של 40 וואט. ההבדל ביניהם הוא בגזרת הצילום: דגם הפלוס מגיע עם מערך צילום מחומש שגולת הכותרת שלו היא זום אופטי 10x. דגם הפרו, לעומת זאת, מגיע עם ארבע עדשות וזום אופטי x5 "בלבד". ה-P40 נמצא הרחק מאחוריהם: מסך 6.1 אינץ', קצב רענון 60 הרץ, מערך צילום משולש עם זום אופטי x3, וסוללת 3,800 מיליאמפר-שעה. שלושת המכשירים מצויידים במודם 5G (תכונה שאינה רלוונטית בישראל למרבה הצער), בערכת שבבים קירין 990 מתוצרת עצמית, וב-8 גיגה בייט זיכרון RAM. כאשר בדקנו אותו לפני כשנה, ה-P30 פרו הוכתר על-ידינו כסמארטפון עם המצלמה הטובה ביותר בעולם. אבל מאז יצאו לשוק סמארטפונים עם יכולות צילום מרשימות כמו אייפון 11 פרו מקס וסמסונג גלקסי S20 אולטרה. האם וואווי תיקח בחזרה את התואר? היצרנית הסינית מתגאה ביכולות צילום משופרות בתנאי תאורה חשוכים, בין היתר בזכות חיישן צילום שלטענתה גדול יותר מזה של גלקסי S20 אולטרה. גם הזום הדיגיטלי, שמגיע ל-100x בדגם הפרו פלוס, מוצלח יותר לפי היצרנית.
4 צפייה בגלריה
מ
מ
חמישה צבעים. וואווי P40 פרו
(צילום: וואווי)
אבל מה שהכי חשוב הוא מה שאין במכשירים האלה: למרות שמערכת ההפעלה היא אנדרואיד 10, בעקבות החרם האמריקני שהוכרז על וואווי לפני כמעט שנה, הסמארטפונים החדשים לא כוללים את השירותים השונים של גוגל - חנות האפליקציות, יוטיוב, גוגל מפות וכו'. לא רק זאת, גוגל פרסמה המלצה רשמית שלא להתקין את האפליקציות האלה באופן עצמאי מחשש שהן לא יפעלו כראוי וינוצלו על-ידי גורמים זדוניים למתקפות סייבר. וואווי מקווה שחנות האפליקציות שלה, AppGallery, תהווה תחליף מספיק טוב לחנות הפופולרית של גוגל. כמה יעלה התענוג? P40 פרו פלוס יעלה 1,399 אירו ויגיע לחנויות ביוני. P40 פרו יעלה 999 אירו ו-P40 יעלה 799 אירו - שניהם יגיעו למדפים ב-7 באפריל. המכשירים צפויים להגיע גם לישראל, אם כי עדיין לא ברור מתי וכמה הם יעלו.

ויש גם משקפיים חכמים

לצדם של הסמארטפונים החדשים הכריזה וואווי על עוד מוצרים: סייעת קולית חדשה שתענה לקריאה "היי, סיליה"; שעון חכם, GT2e, שאמור להחזיק 14 יום ללא הטענה; רמקול בשם Sound X שבעתיד אמור לקבל עדכון שיהפוך אותו לרמקול חכם עם סייעת אישית מובנית; וכן משקפי שמש חכמים שמיוצרים בשיתוף חברת Gentle Monster, ומאפשרים לנהל שיחות טלפון, להאזין למוזיקה ועוד.
4 צפייה בגלריה
מ
מ
וואווי P40
(צילום: וואווי)
4 צפייה בגלריה
משקפי שמש חכמים של וואווי
משקפי שמש חכמים של וואווי
ויש גם משקפי שמש
(צילום: וואווי)
אירוע ההשקה היה אמור להתקיים בפריז, אך בעקבות משבר הקורונה הוא בוטל והוחלף במסיבת עיתונאים וירטואלית שהועברה בשידור חי. עוד מוקדם מדי לקבוע איך ישפיע המשבר העולמי על תעשיית הסמארטפונים בטווח הארוך, אבל בטווח הקצר היצרניות כבר מדממות. פברואר היה החודש הגרוע אי פעם בשוק הסמארטפונים, ולפי חברת המחקר Strategy Analytics המכירות צנחו ב-38 אחוזים. אחת הנפגעות העיקריות היא וואווי, שנדחקה על-ידי שיאומי למקום הרביעי בטבלת המכירות. היצרנית הסינית פגיעה יותר ממתחרותיה בגלל החרם האמריקני שמונע ממנה להתקין על מכשיריה החדשים את השירותים השונים של גוגל. רק אתמול דווח כי אפל שוקלת לדחות את השקת סדרת האייפון 12 שמתוכננת לספטמבר. לא מדובר רק בקשיים בשרשרת האספקה: לפי הפרסום ב-Nikkei Asian Review, טים קוק ושות' חוששים כי משבר הקורונה יפגע בתיאבון של הצרכנים למכשירים חדשים. "הם צריכים שהאייפון הראשון עם 5G יהיה להיט", אמר גורם הבקיא בפרטים בנוגע לסדרה החדשה שצפויה להגיע לראשונה עם הדור החדש של הקישוריות הסלולרית. לפי השמועות, אפל תכננה להשיק בסוף מרץ סמארטפון מוזל, שייקרא כנראה אייפון 9, ולא ברור אם התוכנית הזאת תצא לפועל לאור משבר הקורונה.