עוד שכבת אבטחה לאפליקציית המסרים הפופולרית: וואטסאפ מאפשרת כעת גם למשתמשי אנדרואיד לנעול את האפליקציה באמצעות חיישן טביעת האצבע, אחרי שבתחילת השנה הוסיפה את הפיצ'ר לגרסת ה-iOS, מערכת ההפעלה של מכשירי אפל.
3 צפייה בגלריה
וואטסאפ עם חיישן טביעת אצבע
וואטסאפ עם חיישן טביעת אצבע
עוד שכבה של אבטחה
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)
אם תבחרו להפעיל את הפיצ'ר הזה, המשמעות היא שגם אחרי ששיחררתם את הסמארטפון מנעילה באמצעות חיישן טביעת האצבע או מנגנון זיהוי הפנים, תצטרכו להצמיד שוב את האצבע לחיישן על מנת להשתמש בוואטסאפ (בניגוד ל-iOS, באנדרואיד לא ניתן נכון לעכשיו לנעול את האפליקציה באמצעות זיהוי פנים).
בהגדרות תוכלו לבחור אם האפליקציה תינעל מיד אחרי שסגרתם אותה, לאחר דקה או אחרי 30 דקות. עוד החלטה שתצטרכו לקבל היא אם בזמן שהאפליקציה נעולה, יופיע התוכן של ההודעות בתצוגה המקדימה שלהן במסך הבית. אז איך מפעילים את הפיצ'ר החדש? זה פשוט מאוד: היכנסו להגדרות > חשבון > פרטיות > נעילת טביעת אצבע. בשלב הזה תצטרכו להצמיד את האצבע שלכם לחיישן על מנת לאשר אותה - וזהו.

מודאגים מהאפשרות שלפייסבוק, הבעלים של וואטסאפ, תהיה כעת גישה לטביעת האצבע שלכם? נכון, לאימפריה של צוקרברג אין מוניטין טוב כל כך בכל הנוגע לשמירה על פרטיות או מידע של משתמשים, אבל במקרה הזה נראה שאין סיבה לדאגה. "תהליך האימות הוא תכונה של מערכת ההפעלה ולאפליקציה אין אפשרות להתערב", מסביר בשיחה עם ynet עודד ואנונו, ראש מחלקת חולשת מוצרים בצ'ק פוינט. "טביעת האצבע נשמרת כביכול ב'כספת' של מערכת ההפעלה ואפליקציות שתומכות בזיהוי אצבע פשוט פונות למערכת ההפעלה על מנת לבצע את האימות".
ריגול דרך וואטסאפ. צפו בכתבה
(צילום: טל אזולאי)