חברת אפל חזרה להוביל את שוק הסמארטפונים העולמי ברבעון הרביעי של 2019. עם זאת, השוק העולמי הצטמצם במהלך השנה ב-2 אחוזים, כך לפי חברת מחקרי השוק קנאליס (Canalys). מדובר בירידה שנמשכת זו השנה השנייה, כשב-2018 ירד מספר הסמארטפונים שנשלחו ב-4 אחוזים. המספר הכולל של מכשירים שנשלחו ב-2019 הגיע ל-1.37 מיליארד יחידות.
4 צפייה בגלריה
טים קוק בהשקת האייפונים החדשים
טים קוק בהשקת האייפונים החדשים
טים קוק יכול להיות מרוצה
(צילום: Getty Images)
נתוני הרבעון האחרון של 2019 מעידים על גידול קטן של אחוז אחד לעומת הרבעון הרביעי של 2019. מדובר בצמיחה שנמשכת זה רבעון שני ברציפות, מה שמעורר אופטימיות לצמיחה מחודשת של הענף. מנהל המחקר בקנאליס, בן סטנטון, אמר כי מדובר בהצלחה משמעותית של התעשייה, כששמונה מתוך עשר החברות המובילות בעולם סיימו את הרבעון בגידול במספר הטלפונים שנשלחו.
4 צפייה בגלריה
שוק הסמארטפונים 2019
שוק הסמארטפונים 2019
(גרפיקה: ynet)
חברת אפל עקפה את וואווי וסמסונג וחזרה להובלת השוק ברבעון הרביעי בזכות ביקוש גובר למכשירי אייפון 11, והיקף המשלוחים שלה גדל ב-9 אחוזים והגיע ל-78 מיליון יחידות. אפל מובילה באופן מסורתי ברבעונים רביעיים מדי שנה בזכות מכירות אגרסיביות בתקופת חגי המכירות. בתקופה זו היא גם מציגה מדי שנה את האייפונים החדשים שלה.
סמסונג, שממוקמת שנייה, גדלה באחוז אחד בלבד בהיקף המשלוחים, שהגיע ל-71 מיליון יחידות. המאבק האמריקאי נגד חברת וואווי הסינית נותן את אותותיו והחברה, שצמחה בקצב מהיר לאורך רבעונים רבים, ירדה ברבעון הרביעי למקום השלישי תוך צניחה של 7% במספר המכשירים שנשלחו.
שיאומי הסינית הגיעה למקום הרביעי במשלוחי סמארטפונים ברבעון הרביעי של 2019, תוך גידול משמעותי של 23 אחוזים במספר המכשירים, שהגיע ל-33 מיליון יחידות. חברת אופו (Oppo) הסינית הגיעה למקום החמישי עם צמיחה צנועה של 2 אחוזים והיקף משלוחים של 30 מיליון יחידות. היקף השוק העולמי הכולל הגיע ל-369 מיליון טלפונים שנשלחו ברבעון האחרון של 2019.
4 צפייה בגלריה
סמארטפון של וואווי
סמארטפון של וואווי
וואווי. קיוותה להיות ראשונה
(צילום: shutterstock)
הסיפור העצוב של עולם הסמארטפונים ב-2019 היה הסיפור של וואווי, שתכננה לעקוף את סמסונג בשנה זו ונאלצה להסתפק במקום השני בשנת 2019, בעיקר בזכות היקף המכירות בשוק הסיני. נתח השוק של סמסונג ב-2019 היה 21.8 אחוזים, שנייה היתה וואווי עם 17.6 אחוזים ושלישית אפל עם 14.5 אחוזים.
יצרניות הסלולר עשו כל מאמץ למשוך לקוחות חדשים ומשדרגים בשנה החולפת, עם סמסונג שהשקיעה מאמץ רב בשוק הביניים עם סדרת A המתמשכת שלה, אפל שהוסיפה מצלמות והפחיתה מחירים של האייפון 11, ועם נסיונות ליצור פלחי שוק חדשים כמו טכנולוגיית הדור החמישי, מכשירים מתקפלים, חרירי מסך, מצלמות עתירות מגה-פיקסל ועוד.
4 צפייה בגלריה
עידן המתקפלים
עידן המתקפלים
מכשירים מתקפלים. הבטחה שטרם התממשה
(עיבוד תמונה)
בתוך כך, חברת אפל הכריזה על הכנסות ורווחי שיא ברבעון הראשון של שנת 2020: הכנסות של 91.8 מיליארד דולר ורווחים של 22.2 מיליארד דולר. עיקר הכנסות החברה באו ממכירת אייפונים – 56 מיליארד דולר - כש-13 מיליארד דולר נובעים משירותי החברה כמו אפל ארקייד ואפל TV פלוס. המנכ"ל טים קוק סיפר כי מספר מכשירי אפל הפועלים כיום בעולם הגיע ברבעון הזה ליותר מ-1.5 מיליארד.