חוסר האמון שנוצר בציבור בכל הנוגע לאפליקציית המסרים הפופולרית וואטסאפ הביא משתמשים רבים לחפש אלטרנטיבות. התוצאה של ההתקנה והשימוש בריבוי של אפליקציות צ'אט עלולה ליצור בלגן שלם בתקשורת האישית: אתה רוצה לשלוח הודעה לחבר, איך תדע באיזה יישום הוא משתמש? האם לשלוח את ההודעה בוואטסאפ, בסיגנל, בטלגרם או אולי במסנג'ר של פייסבוק?

עוד כתבות בנושא:

2 צפייה בגלריה
וואטסאפ וטלגרם
וואטסאפ וטלגרם
וואטסאפ וטלגרם, עכשיו תחת קורת גג אחת
(צילום: shutterstock)
האפליקציה החדשה DM Me (כרגע זמינה לאנדרואיד בלבד) נוצרה על ידי תומר רוזנפלד, צעיר תל-אביבי בן 21, יוצא יחידה 8200, במטרה לעשות סדר בכאוס שנוצר, והיא משנה את כל התפיסה שהייתה מקובלת עד כה בתחום משלוח ההודעות. תומר מפתח אפליקציות מגיל 14 ופיתח, בין השאר, כבר ב-2017 את אפליקציית Always On AMOLED שזכתה למעל 12 מיליון הורדות.
את האפליקציית DM Me הוא פיתח בחודשים האחרונים בעת ששהה והתנדב בחוות עיזים. תומר: "הייתי חולב את העיזים בבוקר, יוצא עם העדר למרעה ותוך כדי רושם רעיונות בפנקס, ולאחר מכן יושב בחדר עם הלפטופ ומיישם את הרעיונות".
ואיך זה עובד? אם עד כה היה עליכם לבחור ראשית באיזו אפליקציה אתם מעוניינים לשלוח את ההודעה, מעכשיו תוכלו לפנות באמצעות DM Me ישירות לאיש הקשר ולשלוח את ההודעה מכאן תוך שימוש ביישומי התקשורת השונים.
לאחר שתתקינו את האפליקציה היא תציג בפניכם מסך עם כל אנשי הקשר שלכם. ליד כל אחד מהם יופיעו האייקונים המייצגים את אפליקציות הצ'אט המותקנות אצל כל אחד מאנשי הקשר בסמאטרפון שלהם. כשתיכנסו לראשונה לאפליקציה תוכלו לקבוע את סדר העדיפויות שלכם לשימוש באפליקציות הצ'אט המותקנות אצלכם. בהמשך, כשתרצו לשלוח הודעה לאחד מאנשי הקשר שלכם היישום ישלח את ההודעה תוך שימוש באפליקציית התקשורת המועדפת עליכם ושמותקנת גם אצל בן השיח שלכם.
2 צפייה בגלריה
תומר רוזנפלד, מפתח אפליקציית DM Me
תומר רוזנפלד, מפתח אפליקציית DM Me
תומר רוזנפלד. בבוקר חולבים, בערב מתכנתים
(צילום: תומר רוזנפלד)
לדוגמה: אצלי מותקנות האפליקציות וואטסאפ, סיגנל וטלגרם. אני רוצה לשלוח הודעה לחברי שגם אצלו מותקנות שלוש האפליקציות הללו. אם ההעדפה שלי להשתמש באפליקציית סיגנל אז ההודעה תישלח באמצעותה. בהמשך תוכלו גם לקבוע עבור כל איש קשר המופיע ביישום איזו אפליקציית תקשורת מועדפת לשיחות איתו. לאחר שתקבעו זאת, האפליקציות האחרות שמותקנות אצלו יופיעו בתצוגת שחור-לבן.
אפשרויות נוספות ביישום המקלות ומייעלות את השימוש בה: האפליקציה יודעת לסדר את אנשי הקשר כך שאלה שדיברת איתם לאחרונה יופיעו ראשונים. אפשר גם לקבוע אנשי קשר מועדפים.

תמיכה בקבוצות? עדיין אין

DM Me תומכת באפליקציות סיגנל, טלגרם, Threema (פופולרי באירופה בעיקר), וייבר (Viber), וואטסאפ, וואטסאפ ביזנס, WeChat, סמס, Plus Messenger, BifToGram, Telegraph (אפליקציות של טלגרם). בהמשך צפויה גם תמיכה בשירותים נוספים כמו פייסבוק מסנג'ר ודיסקורד.
בימים אלה אמור לצאת ליישום עדכון שיאפשר צפייה גם בהתראות הנכנסות מכל אפליקציות התקשורת באופן מרוכז עבור כל אחד מאנשי הקשר, על פי סדר כרונולוגי של קבלת ההודעות. כמו כן, מתחת לכל איש קשר תופיע ההודעה האחרונה שהתקבלה ממנו.
אפליקציית DM Me
בטווח הרחוק יותר צפויה להתווסף תמיכה בקבוצות. ממש כמו בוואטסאפ, גם כאן תופיע רשימה של הקבוצות שלכם, כולל שמותיהן, סמליהן וההודעה האחרונה שנשלחה בהן. בלחיצה על הקבוצה, השיחה בקבוצה תיפתח ישירות מכאן.
האפליקציה תומכת כרגע בצ'אטים בלבד ובעתיד תהיה גם אפשרות לבצע שיחות דרך האפליקציה בדרך דומה. תוכלו ליזום שיחות קוליות, באמצעות החלקה על כל איש קשר, בכל אחד מהיישומים באמצעות DM Me.