בהלת הקורונה לא עוצרת, ואחת מתופעות הלוואי שלה היא הפצת מידע כוזב - בייחוד בפלטפורמות פופולריות כמו וואטסאפ. לצד נסיונות מתוחכמים יותר או פחות לפישינג - כפי שראינו רק אתמול באמצעות הודעות מזוייפות על מבצעים לכאורה ברשת שופרסל, משתולל גם הפייק ניוז. עכשיו, שיתוף פעולה בין וואטסאפ, משרד הבריאות וחברת CommBox, משיק קו וואטסאפ ייעודי לדיווחים הנוגעים לנגיף הקורונה.
1 צפייה בגלריה
קו הוואטסאפ של משרד הבריאות
קו הוואטסאפ של משרד הבריאות
קו הוואטסאפ של משרד הבריאות
בקו הסיוע תוכלו לשאול שאלות ולקבל מידע מהימן בכל הקשור לקורונה, על פלטפורמת תקשורת רב-ערוצית המשלבת בין מענה אוטומטי - בוטים, לבין נציגים אנושיים. ישראל היא המדינה השנייה בעולם שבמסגרתה מפעילה וואטסאפ קו ייעודי לקורונה, אחרי ניסיון מוצלח בסינגפור.
מספר הוואטסאפ הרשמי לפניות: 050-7925400, והוא פועל כרגע במתכונת של פיילוט בלבד. בימים הקרובים, המספר יפורסם לציבור הרחב. הקו עובד כך שתוכלו לקבל מידע באמצעות ניווט בתפריט אוטומטי, מבין שלל נושאים: מידע לחוזרים מחו"ל, בידוד בית, מידע על המחלה ועוד. בכל שלב תוכלו לבקש לצ'וטט עם נציג אנושי, אבל כדאי לפחות בשלב זה להצטייד בסבלנות.
כדאי להזכיר שגם בטלגרם פועל ערוץ עדכונים ייעודי מטעם משרד הבריאות, ובו תוכלו לקבל מידע מהימן על כל ההתפתחויות וההנחיות החדשות, לצד פרסום של תחקירים אפידמיולוגיים.
לחצו כאן כדי לעבור לערוץ הטלגרם של משרד הבריאות.
נשלחתם לעבוד מהבית? אלה סכנות הסייבר
(צילום: ירון ברנר)