טלפון נוקיה 8.3 5G מהווה חידוש מרעיש: לראשונה מאז עבר המותג נוקיה לידי חברת HMD Global בשנת 2016, החברה מציגה טלפון שמתחרה מול מכשירי ביניים ולא מול המכשירים הזולים בתחתית הרשימה. עם תג מחיר של 2,299 שקלים, נוקיה 8.3 מתמודד מול חבורה מכובדת של סמארטפונים כמו גלקסי S20FE החדש של סמסונג, Mi 10T החדש של שיאומי או OnePlus 8. האם הסמארטפון החדש של נוקיה אכן עושה את הצעד הגדול קדימה, ומציב את נוקיה מחדש בקטגוריית הטלפונים המובילים בעולם?
אין ספק שנוקיה עושה את כל המאמצים לבנות את התדמית הנכונה. השקת המכשיר לוותה בקמפיין פרסום גדול שבו הטלפון משתלב בסרט החדש בסדרת ג'יימס בונד, "לא זמן למות". בסרטונים נראית סוכנת 007 החדשה, אותה מגלמת לשאנה לינץ', כשהיא מתפעלת בזריזות רבה את הנוקיה 8.3 שבידיה ואז מופיע הסלוגן: "נוקיה 8.3 – הגאדג'ט היחיד שתזדקק לו אי פעם". אגב, הסרט יוצא לאקרנים החודש, במקומות שזה אפשרי כמובן.
(סוכנת 007 עם נוקיה 8.3. הקמפיין של נוקיה נאלץ לחכות)
נוקיה 8.3 הוכרז כבר בתחילת השנה אבל הגיע לשווקים רק בחודש שעבר ובקבוצת ח.י, היבואנית, מציינים שישראל נבחרה כאחד משווקי היעד הראשונים. אז מהן התכונות שמציבות את המכשיר בליגה גבוהה יותר מבעבר? בואו נעזוב לרגע את ההתעסקות בתכונות שעל הנייר, שהן באופן כללי בינוניות. בואו נראה איך הוא נראה ומרגיש. הנה כל הפלוסים שלו וגם כמה מינוסים.

+ גודל עצום

לנוקיה 8.3 יש את אחד המסכים הגדולים ביותר שתוכלו לקנות היום – 6.81 אינץ' גודלו. למעשה, הוא שני בגודלו רק לגלקסי S20 אולטרה ונוט 20 אולטרה, ספינות הדגל של של סמסונג, שלהם מסך בגודל 6.9 אינץ'. בניגוד אליהם, הנוקיה 8.3 הוא מכשיר ענק (17 ס"מ אורכו) וכבד (227 גרם). מה כן? חוויית התצוגה שלו מצוינת. למרות שמדובר במסך IPS LCD ולא AMOLED, נוקיה מצליחה לייצר תצוגה משופרת באמצעות טכנולוגיית PureDisplay. וקשה שלא להתלהב מגודל המסך, שהופך את חוויית הגלישה, המשחקים והצפייה בסרטים ליוצאת דופן. על המסך שלו, הטלפון הזה מקבל פלוס גדול.
7 צפייה בגלריה
נוקיה 8.3
נוקיה 8.3
נוקיה 8.3. ענק, קצת קשה לתפעול
(צילום: ynet)

+ עיצוב

עיצוב הנוקיה 8.3 שואב את ההשראה שלו ממוטיבים נורדיים, כך לפי התיאור של נוקיה. הוא מעוצב בתכלת-אפור מבהיק, או כמו שזה מכונה "לילה קוטבי", שמשקף את מראה האור הצפוני עם קווים זוהרים אנכיים. יפה. הטלפון מוצק למגע, עם זכוכית גורילה 3 מלפנים ומאחור ומסגרת מתכת. מסגרת המסך צרה משלושה צדדים, אך רחבה יותר בחלקה התחתון, מה שמוביל ליחס גוף/מסך נמוך יחסית של 83 אחוזים. עם זה, בזכות הגודל העצום של המסך המסגרת פחות מפריעה.
7 צפייה בגלריה
נוקיה 8.3
נוקיה 8.3
עיצוב נורדי ועדשות שוויצריות
(צילום: ynet)

+ חוויית הצילום

ערכת הצילום כוללת ארבע מצלמות: עדשה ראשית 64MP, עדשה אולטרה-רחבה 12MP, עדשת מאקרו 2MP וחיישן עומק 2MP. זו ערכה מכובדת, אבל היא קיימת במכשירים זולים בהרבה כמו רילמי 6, פוקו F2, גלקסי A71 ועוד. נוקיה שילבה כאן את טכנולוגיית PureView המוכרת שלה, שהיכרנו גם בדגם נוקיה 9 הקודם והיא מבליטה את מותג העדשות המיתולוגי צייס (ZEISS). לפי פרסומים שונים צייס לא ייצרה את העדשות אלא תרמה לתוכנת הצילום של הטלפון ואולי זה מה שחשוב.
מערכת הצילום הזו היא אחד הפלוסים הגדולים של הנוקיה 8.3. נראה שמישהו השקיע כאן שעות נוספות בתכנון מצלמה לחובבי צילום. הנדסת האנוש של המצלמה מזכירה את זו של אייפון, נוחה ואינטואיטיבית, יכולות עיבוד התמונה כאן מרשימות, המצלמה מזהה את הסצנה ומתאימה את מאפייני הצילום, מאפשרת להוסיף עיבודים ואפקטים וכל זה בלי להגיד AI אפילו פעם אחת. התחושה היא שהתוכנה עובדת איתך כדי להפיק את התמונה המוצלחת בכל מצב.
7 צפייה בגלריה
נוקיה 8.3
נוקיה 8.3
מערכת צילום עם הנדסת אנוש
(צילום: ynet)
צילום הפורטרט מפיק אפקט הבלטה מוצלח, הן במצלמה האחורית והן בתמונות סלפי. מערכת צייס עובדת ברקע ומפעילה אפקט "בוקה" וייפוי תמונה. לאחר הצילום ניתן לערוך את התמונה במצלמה, לשנות את האפקט ולשפר את התמונה. צילום במצב "לילה" לא מפיק תוצאות משובחות כמו אייפון 12 או פיקסל 5, אבל הוא עדיין מצליח להעשיר את התמונה בפרטים ובגוונים בזכות שילוב הפיקסלים של עדשת ה-64MP. בסך הכל חוויית הצילום כאן מצויינת.

נוקיה 8.3

+ צילום קולנוע

צילום הווידאו בטלפון זוכה לאיזכור בנפרד לאו דווקא בשל התכונות הטכניות (צילום עד 4K ב-24fps וקצב ביטים של 60Mbps) אלא בגלל מצב "קולנוע" שנוסף כאן למצב "וידאו" הרגיל. במצב הזה פרופורציות התמונה משתנות ל-21:9, מה שבאמת יוצר חוויה קולנועית. שורת התכונות של צייס שמשולבות במצב הקולנוע כוללות שינוי גווני התמונה ("סיווג צבעים") והוספת אפקטים ("להבות", "אשלייה אנאמורפית") תוך כדי הצילום. המערכת מאפשרת שימוש בתבנית H-Log, שמבצעת שיפור והעמקה של הטווח הדינמי ועומק הפרטים והצללים. המסך הגדול מכיל יותר פרטים מהרגיל, כולל שורת מידע בראש המסך, והתמונה הענקית בהחלט מרשימה.
7 צפייה בגלריה
נוקיה 8.3
נוקיה 8.3
התוכנה עובדת איתך להוציא תמונות מוצלחות
(צילום: ynet)

- רענון מסך

בניגוד למגמה, נוקיה בחרה להסתפק בקצב רענון של 60 הרץ בלבד, ולא התקדמה ל-90 הרץ או 120 הרץ כמו חלק מהמתחרות. קשה להגיד שזה מתבטא בקפיצות או בקרטועים בולטים, אבל זה בהחלט חיסרון לעומת טלפונים אחרים.

- אין עמידות למים

הנוקיה 8.3 אינו אטום למים, אפילו לא לרסיסי גשם אקראיים. צריך לשמור אותו הרחק מכל רטיבות או אבק דרכים. אולי הוא לא בן הלוויה האידאלי לבילוי על שפת הים. זה אינו יוצא דופן בקרב טלפונים בדרגי ביניים וטלפונים זולים, אבל זה בהחלט מצופה מטלפון ברמת המחיר של הדגם הזה.
7 צפייה בגלריה
נוקיה 8.3
נוקיה 8.3
צילום לילה. עשיר בפרטים
(צילום: ynet)

- אנדרואיד 10

נוקיה מבליטה את העובדה שמערכת ההפעלה של הטלפונים שלה היא אנדרואיד נקייה, ללא שכבה של תכונות נוספת כמו בסמסונג, שיאומי ויצרניות אחרות. אפשר לאהוב את זה ולראות בזה יתרון ואפשר לשאול אם לא מדובר בחיסכון כספי בלבד, שלא מאפשר למשתמשים עושר של תכונות מיוחדות כמו במכשירים מתחרים. החיבור עם גוגל מאוד בולט, והוא כולל כפתור ייעודי לגוגל אסיסטנט, ערכת התנסות בחינם בחבילת Google One (בגודל 100 גיגה בייט למשך חצי שנה) וגם התחייבות לשדרג את מערכת ההפעלה לאנדרואיד 11 עוד השנה.

- קשה לתפעול

גודלו של הנוקיה 8.3 גובה את המחיר בצורת קושי בתפעול. מי שרגיל להשתמש ביד אחת בתפעול הטלפון שלו יתקשה לעשות את זה כאן, אלא אם כן ניחן באצבעות ארוכות במיוחד. תפעול בשתי ידיים מומלץ במקרה הזה. וכן, גם משקל הטלפון מתחיל לתת את אותותיו אחרי שמשתמשים בו לאורך זמן.
7 צפייה בגלריה
נוקיה 8.3
נוקיה 8.3
נוקיה 8.3
(צילום: יח"צ)

תכונות נוספות

בחברה מבליטים את תקשורת הדור החמישי 5G, אם כי הטלפון הזה אינו הפתרון הזול למי שמעוניין בעיקר ב-5G. יש לו סוללה בנפח 4,500 מיליאמפר/שעה, שזה לא רע, זיכרון פנימי 8 גיגה בייט וזיכרון אחסון 128 גיגה בייט, וגם אפשרות להרחבת זיכרון שזה טוב, סורק טביעת אצבע בכפתור ההפעלה, שקע אוזניות. הטלפון מצויד בטכנולוגיית הסאונד OZO audio שמקליטה ב-360 מעלות, אם כי יש לו רק רמקול אחד ואין לו צליל סטריאופוני. אין אפשרות לטעינה אלחוטית שזה תמיד חבל. התמיכה בעברית מלאה.
7 צפייה בגלריה
נוקיה 8.3
נוקיה 8.3
זה טלפון? זה טאבלט? הנוקיה 8.3 ליד גלקסי s10
(צילום: ynet)

בשורה התחתונה

אם אתם בעניין של מסך ענק במחיר סביר, נוקיה 8.3 הוא הטלפון בשבילכם, עם חוויה טובה בגלישה באינטרנט, משחקים וסרטים. הוא גם חלופה מוצלחת למי שמעוניין בטלפון לצורך צילום תמונות וגם סרטים. מצד שני, הוא אינו טלפון פרימיום, וחלק מהתכונות האחרות שלו בינוניות בלבד. אז אם אתם בענייני שרירים אלקטרוניים, יש לו כמה חלופות שכדאי לבחון אותן.
המחיר של היבואנית הרשמית, קבוצת ח.י: 2,299 שקל.