המסך לא-קמור הוא הרכיב באמצעותו ה-Note20 החדש של סמסונג קנה את עולמי. גרסת ה-Ultra של הטלפון הזה, אותה סיקרנו לפני כמה שבועות, אולי זורקת לכיוונכם את הטכנולוגיה הכי מתקדמת שסמסונג יכולה לשים בטלפון כיום, אבל במרדף אחרי גודל מסך היא מעגלת פינות, תרתי משמע. כן, זה מפריע לי הרבה פחות מבעבר, בזכות השיפוע הנוח והעובדה שקל להחזיק את הטלפון ההוא ביד בלי ללחוץ על המסך בטעות. אבל ה-Note20 הרגיל מדגים כמה הקימור הזה הוא מיותר.
7 צפייה בגלריה
סמסונג note 20
סמסונג note 20
סמסונג note 20
(צילום: Samsung)
נוח יותר כשלטלפון יש מסך ישר לגמרי, עליו לא לוחצים בטעות, בו הטקסט לא גולש מעבר לקצוות הקימור. במיוחד כשמדובר בטלפון שאחד הסממנים הבולטים בו הוא עט מגע, והמסך שלו אמור לשמש גם כקנבס לציורים או דף מחברת לכתיבה. המסך השטוח והעט צריכים להיות שיקולים קריטיים בהחלטה שלכם האם לרכוש את הטלפון הזה. אם הם לא חשובים לכם מספיק, לסמסונג עצמה יש טלפונים טובים יותר עבורכם.
7 צפייה בגלריה
סמסונג note 20
סמסונג note 20
note20 ultra (משמאל) לעומת note20
(צילום: Samsung)

מסך טוב מספיק

עיצובית, זו לא בדיוק גרסה מוקטנת של ה-Note20 Ultra, אלא יותר הכלאה בינו לבין מכשירי סדרת גלקסי S מתחילת השנה. ה-Note20 הוא טלפון מעוגל יותר מאחיו הגדול, עם שוליים רחבים יותר מסביב למסך 6.7 אינץ' שלו, ועובי של 8.3 מילימטרים - עבה יותר ב-0.2 מ"מ מהאולטרה. והאמת היא שזה מורגש. היעדר קימורים בקצוות אולי מייצר חווית שימושיות טובה יותר, אבל הוא לא מאפשר לסמסונג לעגל את מסגרת הטלפון, ויחד עם העובי שנוסף ההרגשה היא של טלפון גדול. עם זאת, הוא שוקל 16 גרם פחות מהאולטרה, וגם זה מורגש - די קל להשתמש בו ביד אחת.
המסך שסמסונג החליטה לשים כאן הוא המסך הכי פחות טוב מבין המסכים של מכשירי דגל מבית החברה השנה. הן שלושת דגמי S20 והן ה-Note20 Ultra מצויידים במסך בעל רזולוציה גבוהה וקצב רענון גבוה. המסך של הטלפון הזה מגיע ברזולוציה סטנדרטית, 1080x2400, ועם קצב רענון של 60 הרץ בלבד.
זה לא חסרון קריטי, מדובר עדיין במסך חד למדי עם תצוגת צבעים מצויינת. אבל זה כן חסרון השוואתי. אם לא אכפת לכם מהקימורים, ואתם לא רואים את עצמכם משתמשים בעט המגע, כדאי שתדעו שה-S20+ שיצא בפברואר מגיע עם מסך באותו הגודל אבל רזולוציה גבוהה יותר וקצב רענון גבוה יותר. הרזולוציה לא צריכה לשחק תפקיד משמעותי בבחירה שלכם - זו של ה-Note20 טובה וחדה מספיק, אבל העלאת קצב רענון בהחלט מספקת חוויה טובה יותר. כשהקצב עולה, תנועה של עצמים על המסך הופכת לחלקה יותר ונעימה יותר לעין.
7 צפייה בגלריה
סמסונג note 20
סמסונג note 20
הכלאה בין note20 ל-S20
(צילום: Samsung)

מגע איטי

עוד פשרה שנעשתה כאן קשורה לעט המגע. החדשות הטובות הן שאתם אולי לא תשימו לב אליה. ההבדל בין ה-Note20 ל- Note20 Ultra הוא שהטלפון היקר מגיב לעט במהירות של 9 מילישניות ואילו המכשיר הזול מגיב במהירות של 26 מילישניות.
החיבה שלי לעט המהיר של ה-Note20 Ultra תועדה היטב בביקורת עליו, ובשימוש ב-Note20 אני בהחלט יכול לראות את ההבדל. מבחינתי, האשליה שהעט "באמת" מצייר על המסך לא עובדת במהירות התגובה הנמוכה יותר, והחוויה היא כמו בדורות הקודמים - אתם מציירים, והטלפון מגיב קצת אחרי. עם זאת, נתבקשתי למסור לכם שאני סתם מגזים ושהעט סבבה ואין הבדל. במילים אחרות - זו לא חוויה אוניברסלית, ואנשים שונים יחוו אותה בצורה שונה.
בכל שאר הפרמטרים זה אותו העט, עם אותה התמיכה במחוות אוויר שלא בדיוק תורמת כלום. לא אפרט שוב על חבילת התוכנות מסביב לעט - היא זהה למה שתקבלו ב-Note20 Ultra ותוארה כבר בביקורת עליו. מספיק לומר שיש כאן תמיכה מצויינת בשימושים שכוללים עט מגע.
7 צפייה בגלריה
גלקסי נוט 20
גלקסי נוט 20
עט המגע קצת איטי
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)

תמונות טובות

המצלמות שתמצאו ב-Note20 שונות מאלה של ה-Note20 Ultra, ומגיעות בתוך רכיב, שאמנם בולט קצת מגוף הטלפון אך אינו מייצר בליטה עצומה. אין כאן מצלמה עם רכיב זום מקופל, אלא רק זום x3 היברידי. אין גם מיקוד לייזר, מה שכן קצת מורגש, כי הטלפון הזה מתמקד לאט יותר מאחיו הגדול. הוא עדיין עושה עבודה טובה. יש כאן זה מצלמה רחבה עם חיישן 12 מגה פיקסל, מצלמת טלפוטו עם חיישן 64 מגה פיקסל ומצלמה אולטרה-רחבה עם חיישן 12 מגה פיקסל. ההחלטה לשים חיישן 64 מגה פיקסל מאחורי מצלמת הזום לא תורמת הרבה, הזום של הטלפון הזה מפסיק להיות סביר בהגדלה x5 בערך, כשב-x10 התוצאות לא טובות וב-x30 זה פחות או יותר גימיק.
בתסריטי שימוש אחרים המצלמה הזו דווקא כן מצליחה להפיק תמונות טובות. הן בתאורה טובה, והן בלילה, מנגנוני העיבוד של סמסונג מספקים תמונות מהסוג שכבר התרגלנו אליהן אצל החברה הקוריאנית - בהירות, חדות, עם צבעים יותר עזים מהמציאות, ודגש על אדום וכחול. וכמו ה-Note20 Ultra, גם הטלפון הזה מסוגל לצלם וידאו ב-8K (מיותר) אבל גם בוידאו 4K הוא עושה עבודה מצויינת של ייצוב רעידות.
7 צפייה בגלריה
גלקסי נוט 20
גלקסי נוט 20
תמונות מהסוג שהתרגלנו אצל סמסונג
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)

כוח עיבוד

מבחינת כח העיבוד ושטח האחסון, אתם מקבלים כאן את מה שיש גם ב-Note20 אולטרה: ערכת שבבים אקסינוס 990 של סמסונג, 8 גיגה זכרון ו-256 גיגה שטח אחסון. אלה מספיקים כדי שהטלפון יפעל בצורה מהירה, בלי יישומים שנתקעים ובלי המתנה מעצבנת מרגע לחיצה על צלמית ועד להופעת היישום. מה שאין פה, בניגוד ל-Note20 אולטרה ושאר מכשירי הדגל של סמסונג מהשנה, זו תמיכה בכרטיס זכרון.
לטלפון סוללה בקיבולת 4300 מילאמפר-שעה, שמספיקה ליום וחצי של שימוש לא מאומץ. הטלפון תומך גם בהטענה מהירה, כולל הטענה אלחוטית מהירה, וכן מסוגל בעצמו להטעין מכשירים אחרים.
7 צפייה בגלריה
נוט 20 ונוט 20 אולטרה
נוט 20 ונוט 20 אולטרה
נוט 20 ונוט 20 אולטרה

השורה התחתונה

ה-Note20 נמכר בארץ במחיר של כ-3,300-3,500 ש"ח ביבוא רשמי, כאלף שקל פחות מה-Note20 Ultra וכמה מאות שקלים יותר מה-S20 פלוס, המתחרה הכי ישיר שלו, מבית סמסונג עצמה. וכאן אנחנו חוזרים לעניין המסך והעט. רוצים מסך ישר? זה הטלפון עבורכם. רוצים עט מגע ולא אכפת לכם שהוא קצת יותר איטי מהעט של גרסת האולטרה? זה הטלפון עבורכם. הדברים האלה לא חשובים עבורכם? ה-S20 פלוס יעשה את העבודה לא פחות טוב, ועם מסך טוב יותר. העט חשוב לכם מדי? אין ברירה אלא ללכת על גרסת האולטרה.
7 צפייה בגלריה
סמסונג note 20
סמסונג note 20
שיפור תמונות
(צילום: Samsung)