שנת 2020 אולי חלפה מהעולם באופן רשמי, אבל את ההשלכות שלה אנחנו צפויים להרגיש לפחות עוד כמה חודשים טובים: בין סגר לסגר, נצמדנו יותר מאי פעם למסכים - בעיקר אלה של הטלפון החכם, ועכשיו גם אפשר לראות בבירור את התוצאות. חברת המחקר SensorTower מפרסמת בכל שנה את מצעד האפליקציות הפופולריות והרווחיות, והפעם נזקי הקורונה מורגשים, כשאת המקומות הראשונים תופסות אפליקציות שההצלחה שלהן מזוהה יותר מכל עם משבר הקורונה.
3 צפייה בגלריה
האפיקציות הפופולריות של 2020
האפיקציות הפופולריות של 2020
האפיקציות הפופולריות של 2020
(עיבוד תמונה, Shutterstock)
במהלך השנה החולפת משחקי מובייל הגיעו לרווחיות שיא, כמו גם מספרי ההורדות של אפליקציות בחנויות הרשמיות של גוגל (גוגל פליי) ואפל (אפסטור). ב-2020, כך מתברר, הוצאנו כ-111 מיליארד דולר על רכישות בתוך אפליקציות - כולל רכישת מנויים, הרחבות ותכנים בשתי חנויות האפליקציות המובילות, גידול של יותר מ-30 אחוזים בהשוואה לשנת 2019.

טיקטוק וזום מטפסות גבוה

במהלך 2020 הפכה טיקטוק מרשת חברתית אלטרנטיבית לצעירים - לתופעה תרבותית של ממש, ואילו עם ההצלחה המטאורית של זום במהלך השנה כבר בלתי אפשרי להתווכח. שתי האפליקציות מובילות את הטבלה בהיותן המורדות ביותר במהלך השנה החולפת (בשקלול גוגל פליי ואפסטור ביחד - וואטסאפ תופסת את המקום השני).
זום היא גם האפליקציה בעלת הכי הרבה התקנות ראשונות באפסטור - יותר מ-215 מיליון התקנות, וגידול של יותר מ-1,600 אחוזים. טיקטוק היא האפליקציה הרווחית ביותר (שאינה משחק) באפסטור השנה, עם הכנסות של יותר מ-1.2 מיליארד דולר בכל העולם.
משחקים ששווים מיליארדים
גם שוק אפליקציות המשחק שבר שיאים השנה. לפי הנתונים, חמישה משחקים פופולריים במיוחד הצליחו לעבור את רף המיליארד דולר בהכנסות מאספטור וגוגל פליי ביחד: במקום הראשון PUBG Mobile עם 2.6 מיליארד דולר הכנסות, ואחריו Arena Of Valor עם 2.5 מיליארד דולר הכנסות - שניהם להיטים של טנסנט, ענקית הטכנולוגיה הסינית שבבעלותה גם אפליקציית וויצ'אט. במקום השלישי פוקימון גו עם 1.2 מיליארד דולר, ואחריו קוין מאסטר ורובלוקס עם 1.1 מיליארד דור בהכנסות גלובליות כל אחד.
בגזרת המשחקים הפופולריים, כלומר אלה עם מספר ההורדות הגבוה ביותר, נמצא עוד להיט של 2020 - המשחק Among Us, שנחשב לפריצת השנה. באפסטור הוא גרף יותר מ-98 מיליון הורדות והצליח להתמקם בראש הטבלה, ואילו בגוגל פליי הוא התמקם במקום הרביעי בלבד.