שיאומי עקפה לראשונה את אפל במכירת סמארטפונים וטיפסה למקום השלישי בטבלת המכירות ברבעון השלישי של 2020 - כך עולה מדו"ח שפרסמה חברת המחקר Counterpoint Research. הסיבה המרכזית היא העיכוב בהשקת האייפונים החדשים, שבדרך כלל מגיעים לחנויות בסוף הרבעון, אך השנה הושקו רק ברבעון הרביעי בעקבות משבר הקורונה.
4 צפייה בגלריה
שיאומי ואפל
שיאומי ואפל
שיאומי ואפל. תקדים
(צילום: AP, AFP)
עוד עולה מהדו"ח כי אחרי הצניחה במכירות בשלבים המוקדמים יותר של המגפה העולמית, שוק הסמארטפונים העולמי הצליח להתאושש במידה רבה: לפי Counterpoint Research, מספר המשלוחים לחנויות ברבעון השלישי היה נמוך ב-4 אחוז בלבד לעומת הרבעון המקביל ב-2019, אך גבוה ב-32% בהשוואה לרבעון הקודם. הסיבה היא ששווקים גדולים, כמו ארה"ב, הודו ואמריקה הלטינית החלו לחזור לשגרה.

עוד בעולם הסמארטפונים:

החברה שמכרה הכי הרבה סמארטפונים ברבעון השלישי של 2020 היא סמסונג, שחזרה לצמרת הטבלה אחרי שהודחה ברבעון הקודם על-ידי וואווי. היצרנית הקוריאנית מכרה 79.8 מיליון יחידות - המספר הכי גבוה בשלוש השנים האחרונות - ונתח השוק שלה עמד על 22%. היא זכתה להצלחה רבה בהודו, שם עקפה את שיאומי והפכה לשחקנית מספר אחת בעזרת הסמארטפונים הזולים שלה בסדרה M. סמסונג התאוששה גם במערב אירופה ובאמריקה הלטינית בעזרת דגמים חדשים כמו סדרת נוט 20 וסדרת מכשירי הביניים A.
שוק הסמארטפונים העולמי ברבעון השלישי של 2020
4 צפייה בגלריה
וואווי מייט 40 פרו
וואווי מייט 40 פרו
מכשיר הדגל האחרון של וואווי, מייט 40 פרו
(צילום: AP)
במקום השני ניצבת וואווי, שמכרה 50.9 מיליון יחידות ונמצאת במגמת ירידה: נתח השוק שלה עמד על 14%, לעומת 20% ברבעון הקודם ו-18% ברבעון המקביל אשתקד. הסיבה לכך היא החרם האמריקני שמונע ממנה להתקין על המכשירים שלה את חבילת השירות של גוגל - ג'ימייל, יוטיוב, חנות האפליקציות וכו'.
מי שמרוויחה מהצרות של וואווי היא היריבה הסינית שלה שיאומי, שמכרה 46.2 מיליון יחידות ונתח השוק שלה עמד על 13%. מדובר בזינוק של 75% בהשוואה לרבעון הקודם. שיאומי זכתה להצלחה יוצאת דופן בסין, שם זינקו משלוחי הסמארטפונים שלה ב-28% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וב-35% לעומת הרבעון הקודם.
למכירות סייעו חגיגות העשור של היצרנית הצעירה-יחסית, אשר לוו בקמפיינים גדולים בסין. בשווקים אחרים - אמריקה הלטינית, אירופה, המזרח התיכון ואפריקה - שיאומי ממשיכה לטפס על חשבון וואווי, והיא זוכה להצלחה נאה גם באינדונזיה, ווייטנאם והפיליפינים.
4 צפייה בגלריה
אייפון 12 פרו
אייפון 12 פרו
אייפון 12 פרו. צפוי להיות להיט ענק
(צילום: shutterstock)
אפל משיקה את אייפון 12
אפל צנחה למקום הרביעי, עם נתח של שוק 11% לעומת 12% ברבעון המקביל ב-2019, אחרי שמכרה 41.7 מיליון אייפונים. עם זאת, מדובר בירידה לצורך עלייה: האנליסטים מעריכים כי ברבעון הבא היא צפויה להציג תוצאות מעולות. אייפון 12 ואייפון 12 פרו הגיעו למדפים בחודש שעבר ובמהלך החודש הקרוב צפויים להצטרף אליהם אייפון 12 מיני ואייפון 12 פרו מקס. העובדה שכולם מצוידים בקישוריות 5G צפויה להוביל למכירות יוצאות דופן ויש כבר מי שמעריכים כי סדרה 12 תהיה הנמכרת ביותר בתולדות האייפון.

הזינוק של רילמי

את החמישייה הראשונה סוגרת היצרנית הסינית OPPO, שמכשיריה אינם נמכרים בישראל. החברה מכרה 31 מיליון יחידות ונתח השוק שלה עמד על 9%. ב-Counterpoint Research מסבירים כי שותפויות עם ספקיות סלולר וחסויות לאירועי ספורט גדולים באירופה מסייעים לה להתרחב ביבשת. אחריה בטבלה אחיותיה לקונצרן הסיני BBK - היצרנית VIVO עם נתח שוק של 8% ורילמי עם נתח שוק של 3%.
4 צפייה בגלריה
סמארטפון של realme
סמארטפון של realme
סמארטפון של רילמי. 50 מיליון יחידות בתשעה רבעונים
(צילום: shutterstock)
רילמי הצעירה, שלאחרונה עשתה עלייה לישראל, רשמה זינוק מרשים ביותר של 132% ברבעון ו-45% בשנה. ב-Counterpoint Research אומרים כי מדובר ביצרנית הסמארטפונים שהגיעה למכירת 50 מיליון סמארטפונים בזמן הקצר ביותר - תוך תשעה רבעונים בלבד. ברבעון האחרון היא נכנסה לחמישייה ואפילו לשלישייה הראשונה בשווקים כמו הודו, אינדונזיה, בנגלדש, הפיליפינים ומדינות נוספות בדרום-מזרח אסיה. גם בסין היא מוכרת יפה בזכות מכשירי 5G שהשיקה לאחרונה. ההערכה היא שההתרחבות שלה לתחומים נוספים, כמו שעונים חכמים, אוזניות אלחוטיות וטלוויזיות חכמות, צפויה לחזק את המותג בשוק העולמי.