וואווי השיקה היום (ה') שלושה סמארטפונים חדשים - מייט 40, מייט 40 פרו ומייט 40 פרו פלוס. מדובר במכשירי פרימיום עם חומרה מתקדמת, אולם הם כמעט אינם רלוונטיים לצרכנים במערב. הסיבה: כמו המכשירים הקודמים שהשיקה וואווי השנה, הם אינם כוללים את חבילת האפליקציות והשירותים של גוגל בעקבות החרם האמריקני נגד היצרנית הסינית.
כפי שמתבקש משמו, מייט 40 פרו פלוס הוא המכשיר המתקדם בחבורה והוא מצויד בקישוריות 5G ובמערך צילום מרשים שכולל זום אופטי x17. הוא מגיע עם מסך OLED בגודל 6.76 אינץ', רזולוציית 2772x1344 וקצב רענון 90 הרץ. מתחת למכסה המנוע נמצאת ערכת שבבים מתוצרת עצמית, קירין 9000, שבוואווי טוענים שהיא מהירה, יעילה וחזקה יותר מהערכות של המתחרים - סנאפדרגון 865+ של קוואלקום שנמצאת במכשירי אנדרואיד מקבילים ו-A14 שנמצאת בסדרת אייפון 12 של אפל. יש לו סוללת 4,400 מיליאמפר-שעה שתומכת בטעינה מהירה בהספק של 66 וואט, בטעינה אלחוטית מהירה בהספק של 50 וואט ובטעינה אלחוטית הפוכה של גאדג'טים אחרים. הוא יעלה כ-1,655 דולר.
המפרט של מייט 40 פרו כמעט זהה, אלא שמערך הצילום שלו מספק זום אופטי x7 "בלבד". הוא יעלה כ-1,420 דולר. לצד שני מכשירי הפרו הוצג גם מייט 40 ה"רגיל", עם מסך בגודל 6.5 אינץ', רזולוציית HD וערכת שבבים איטית יותר - קירין 9000E. גם מערך הצילום צנוע יותר והוא כולל זום אופטי x5. מייט 40 מצויד בסוללת 4,200 מיליאמפר-שעה עם טעינה מהירה בהספק 40 וואט וללא טעינה אלחוטית. הוא יעלה כ-1,060 דולר.
החומרה של שלושת המכשירים מרשימה למדי, אבל נקודת התורפה שלהם קשורה לתוכנה: בעקבות החרם של ממשל טראמפ נגד וואווי, בטענה שהיא מסכנת את הביטחון הלאומי, הענקית הסינית אינה יכולה לרכוש מגוגל את חבילת השירותים שלה שנמצאת כמעט בכל סמאטרפון אנדרואיד שאנחנו מכירים. החבילה הזאת כוללת את חנות האפליקציות, גוגל מפות, ג'ימייל, יוטיוב ואפליקציות אחרות. במקומם מציעה וואווי את חבילת השירותים שלה, שאינה רלוונטית כמעט לצרכנים במערב.
האם המכשירים החדשים צפויים להגיע לישראל? התשובה היא לא. בשנה האחרונה צמצמה וואווי באופן משמעותי את הפעילות המקומית ולמעשה הפסיקה לייבא לכאן סמארטפונים חדשים - מהלך מתבקש לאור העובדה שהם מגיעים כעת ללא השירותים והאפליקציות השונות של גוגל. גם משרד יחסי הציבור שעבד עם החברה בשנים האחרונות וטיפל תקשורתית בהשקות הקודמות, לא מלווה את ההשקה של סדרת מייט 40. גורמים בתעשייה אמרו ל-ynet שנתח השוק של החברה בחודשים האחרונים צנח לפחות מ-2 אחוזים.
באופן מפתיע למדי, וואווי דווקא הצליחה להגדיל את נתח השוק העולמי שלה, בזכות תוצאות טובות בסין: לפי נתוני חברת המחקר קנאליס, נתח השוק הגלובלי של החברה ברבעון השני של 2020 עמד על 19.6% לעומת 17.7% ברבעון המקביל אשתקד ולראשונה היא עקפה את יצרנית הסלולר המצליחה בעולם סמסונג.
המכירות של וואווי בסין זינקו ב-8%, בזמן שהמכירות בשאר העולם צנחו ב-27%, מ-21.4 ל-15.6 מיליון יחידות. המשמעות היא שכעת וואווי מוכרת 70% מהסמארטפונים שלה בסין בלבד. בקנאליס אומרים שההתמקדות של היצרנית בשוק המקומי הוכחה כמוצדקת לאור ההתאוששות המהירה של סין ממגפת הקורונה. באירופה, לעומת זאת, היריבות שלה ניצלו את מצבה הרגיש כדי לדחוק אותה הצידה ולחתום על הסכמים חדשים עם ספקיות ומפיצות.