כשהיא עם הגב לקיר, סובלת מסנקציות מצד הממשל האמריקאי ומפסידה נתחי שוק כואבים באירופה ובארה"ב, חברת וואווי מפגינה יכולות ומציגה היום (יום ב') את אחד המוצרים הטכנולוגיים המופלאים של השנה: הסמארטפון בעל המסך המתקפל Mate X2. הוא עולה בכל מדד על המתחרה גלקסי Z פולד 2 של סמסונג, הוא מציג יכולות מחזית הטכנולוגיה בכל היבט, ומחירו גבוה יותר מכל סמארטפון לפניו: 2,938 דולר. מצד שני, הוא נמכר כרגע רק בסין, כך שהלב קצת פחות כואב.
אירוע ההשקה של הסמארטפון החדש נערך בבייג'ינג וכוון לקהל המקומי בלבד. על הבמה ניצב מנכ"ל Huawei Consumer ריצ'ארד יו לבדו, והציג את הטלפון שבכף ידו בלוויית סרטונים מאחוריו. לא בדיוק מתמודד על תואר הפקת השנה מול אפל לדוגמה. האירוע כולו נערך כמובן ללא קהל ושודר ברשתות החברתיות.
6 צפייה בגלריה
מייט X2
מייט X2
מייט X2. מסך 8.01 אינץ'
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
מייט X2
מייט X2
מתקפל כמו סמסונג
(צילום: רויטרס)
בניגוד לדגם Mate XS הקודם, שבו המסך התקפל מחוץ למכשיר, דגם Mate X2 חוזר למבנה הקלאסי של פנקס, עם מסך חיצוני בחזיתו כשהמכשיר מקופל ומסך כפול שנפרש כשהמכשיר פתוח. מדובר במסך הסמארטפון הגדול ביותר שנוצר עד כה - 8.01 אינץ' גודלו (לעומת 7.6 אינץ' בפולד של סמסונג) והוא כמעט רבוע (יחס 8:7.1), בהפרדה של 2480X2200 וצפיפות פיקסלים 413ppi. המסך החיצוני מציג נתונים חזקים גם הוא: מסך OLED בגודל 6.47 אינץ', במבנה 21:9, עם הפרדה 2700X1160, צפיפות פיקסלים 456ppi וקצב רענון 90 הרץ. המסכים מצופים בשכבה ננו-אופטית מגנטית חדשנית, והחברה טוענת שהיא מקטינה את ההשתקפויות במידה משמעותית, יותר ממסכי אפל וסמסונג.
6 צפייה בגלריה
השקת וואווי  Mate X2 ריצארד יו
השקת וואווי  Mate X2 ריצארד יו
המנכ"ל ריצ'ארד יו מציג את הטלפון החדש
(צילום: Huawei)
תשומת לב רבה ניתנה לתכנון הצירים, נקודת החולשה של המתקפל הראשון של סמסונג. יו הסביר כי מנגנון הצירים במכשיר החדש עשוי ממתכת מבוססת זרקוניום, והתוצאה חזקה פי שלושה מהטלפונים המתקפלים הקיימים. הוא השווה את עמידות המתכת הזו למוטות התמיכה במכוניות, העמידים בפני התקפלות בתאונת דרכים. עיצוב המכשיר יוצר חלל בצורת טיפה בין שני חלקי הטלפון, לתוכו מתכנס המסך כשהטלפון מקופל. בעת הפתיחה נפרש המסך ונמתח ולדברי יו הוא יציב ב-40 אחוזים יותר מטלפונים מתקפלים אחרים. הסמארטפון מעוצב בצורה אלכסונית, כך שצידו הימני עבה וצידו השמאלי דקיק (4.4 מילימטרים), וזאת כדי להכיל את מערך הצילום הענק בצד הימני.
6 צפייה בגלריה
השקת וואווי  Mate X2
השקת וואווי  Mate X2
מתוך השקת וואווי Mate X2
(צילום: Huawei)
בוואוי אומרים שמערך הצילום ב-Mate X2 משתווה ואף עולה על אלה של מכשירי דגל סלולריים לא מתקפלים. כך למשל חיישני האור שלו גדולים מאלה של אייפון 12 פרו מקס. הוא כולל מצלמת 50 מגה פיקסל עם מייצב אופטי (OIS), מפתח f/1.9, מצלמת 16 מגה פיקסל בעל עדשה רחבת זווית ומפתח f/2.2, מצלמת טלפוטו 12 מגה פיקסל עם OIS, זום אופטי 3X ומפתח f/2.4 ומצלמת זום ראשית בעלת עדשת לייקה, 8 מגהפיקסל, OIS, וזום אופטי 10X. על חזית הטלפון במצבו המקופל ממוקמת מצלמת סלפי 16 מגה פיקסל וניתן לצלם סלפי כשהטלפון פתוח באמצעות המצלמות הראשיות שלו כשהמסך החיצוני משמש לצפייה בתוצאה.
6 צפייה בגלריה
השקת וואווי  Mate X2
השקת וואווי  Mate X2
וואווי Mate X2. מוצע בארבעה צבעים
(צילום: Huawei)
מערך העיבוד של ה-Mate X2 מבוסס על שבב Kirin 9000 מפיתוח עצמי של וואווי, שבב שמיוצר בטכנולוגיית 5 נאנומטר והוא כולל בתוכו שמונה ליבות ורכיב תקשורת 5G. הזיכרון הפנימי הוא בנפח 8 גיגה בייט וזיכרון האחסון הוא בנפח 256 גיגה בייט או 512 גיגה בייט. הסוללה היא בנפח 4,500 מילאמפר שעה, והיא נטענת על ידי מטען מהיר 55 וואט.
6 צפייה בגלריה
השקת וואווי  Mate X2
השקת וואווי  Mate X2
מבנה הטריז נובע ממערך הצילום העבה בצידו
(צילום: Huawei)
בשל הסנקציות על וואווי היא אינה יכולה לעשות שימוש במערכת ההפעלה אנדרואיד כמו שעשתה עד כה ואף לא באפליקציות מחנות גוגל. יו הודיעה כי החל מחודש אפריל רוכשי הטלפון החדש יקבלו איתו את מערכת ההפעלה HarmonyOS שפיתחה וואווי בעצמה, כחלופה לאנדרואיד. וואווי גם פיתחה מערכת תמיכה למפתחי אפליקציות ומשחקים ולדברי יו יש כבר 200 אפליקציות שמותאמות לטלפון החדש, אם כי רובן הגדול הן אפליקציות סיניות.
והמחירים? מחיר דגם Mate X2 עם זיכרון 256 גיגהבייט הוא 17,999 יואן, יותר מ-9,000 שקל. מחיר Mate X2 עם זיכרון 512 גיגה בייט הוא 18,999 יואן, כ-9,600 שקל. ניתן לרכוש את הטלפונים החל מ-25 בפברואר בחנויות בסין ובחנויות מקוונות.