iOS 14.5, הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה לאייפון, נחתה אמש (יום ב') אצל המשתמשים ברחבי העולם. השינוי המשמעותי ביותר נוגע לפרטיות של האייפוניסטים - שכעת יצטרכו לאשר באופן ידני מעקב של אפליקציות אחריהם, אבל העדכון כולל גם שדרוגים מעניינים של הסייעת הקולית סירי, אימוג'ים חדשים ועוד. אלה הפיצ'רים החדשים שמשתמשי האייפון עם דגם 6S ומעלה יכולים כבר ליהנות מהם:
4 צפייה בגלריה
אייפון 12 מיני
אייפון 12 מיני
פיצ'רים חדשים. אייפון 12 מיני
(צילום: shutterstock)

שקיפות במעקב אפליקציות

מדובר כאמור בשינוי החשוב והבולט ביותר בגרסה החדשה של מערכת ההפעלה. מעתה, אפליקציות יצטרכו לקבל אישור של המשתמשים כדי לעקוב אחרי הפעילות שלהם באפליקציות ואתרים אחרים. מדובר בשינוי דרמטי במדיניות הפרטיות של אפל שמעורר בחודשים האחרונים את זעמן של חברות אחרות ובראשן פייסבוק, שזקוקות למעקב הזה על מנת להציג למשתמשים פרסומות ממוקדות.

פתיחת האייפון עם מסכה בעזרת אפל ווטש

משתמשי השעון החכם של אפל יכולים מעתה להשתמש בפיצ'ר ה-Face ID כדי לשחרר את האייפון שלהם מנעילה - גם כשהם עוטים מסכה. הפיצ'ר הזה זמין באייפון X ובמכשירים חדשים יותר ובאפל ווטש 3 ובמכשירים שיצאו אחריו. כדי להשתמש בפיצ'ר יש להוריד לשעון את עדכון WatchOS 7.4, שגם הוא שוחרר אתמול.
4 צפייה בגלריה
אייפון ואפל ווטש
אייפון ואפל ווטש
לפתוח את האייפון בעזרת אפל ווטש כשאתם עם מסכה
(צילום: shutterstock)

סירי כבר לא אישה כברירת מחדל

כבר התרגלנו לכך שלסייעת הקולית של אפל, ובעצם גם של רוב המתחרות שלה, יש קול נשי. למה בעצם? ב-iOS 14.5 החליטה אפל שסירי היא כבר לא אישה כברירת מחדל ומעתה כל משתמש ומשתמשת יצטרכו לבחור אם הם רוצים לשמוע קול נשי או גברי. סירי קיבלה גם שני קולות חדשים באנגלית שלטענת אפל נשמעים טבעיים יותר מתמיד.
ואם כבר מדברים על סירי: מעתה, אפל מיוזיק הוא כבר לא נגן המוזיקה הראשי שלה כברירת מחדל. בפעם הראשונה שתבקשו מסירי להשמיע לכם שיר, היא תציג לכם רשימה של כל שירותי הסטרימינג שמותקנים על המכשיר שלכם. אם תבחרו בספוטיפיי, למשל, השירות יהפוך לברירת המחדל של סירי. ועוד חידוש: העוזרת הקולית תודיע לכם על שיחות נכנסות אם אתם משתמשים באוזניות איירפודס או ב-CarPlay, הממשק של אפל למכוניות.

200 אימוג'ים חדשים

תודו שהיה חסר לכם אימוג'י של אישה עם זקן, לב שעולה באש וסמיילי משתעל. אה, לא? כי אלה האימוג'ים שאפל בחרה להבליט מתוך כ-217 סמלונים (כן, ככה האקדמיה ללשון קוראת לזה) חדשים שהצטרפו למערכת ההפעלה של האייפון. גם האימוג'י של הזוג המתנשק מקבל עדכון חשוב - כעת ניתן לבחור זוגות עם גווני עור שונים, כי גיוון תרבותי זה חשוב.
4 צפייה בגלריה
האימוג'ים החדשים
האימוג'ים החדשים
חלק מהאימוג'ים החדשים של אפל
(צילום: אפל)

תמיכה בשלטי פלייסטיישן ו-Xbox

iOS 14.5 תומכת לראשונה בשלטים של קונסולות המשחק החדשות סוני פלייסטיישן 5 ו-Xbox סדרה S ו-X. זה אומר שכעת ניתן לחבר את השלטים של הקונסולות לאייפון או לאייפד באמצעות הבלוטות' ולהשתמש בהם כדי לשחק בפורטנייט למשל.
4 צפייה בגלריה
הבקר של אקס בוקס סירייס אקס
הבקר של אקס בוקס סירייס אקס
השלט של Xbox. עכשיו אפשר לחבר אותו לאייפון
(צילום: אורי דוידוביץ')