האפליקציה של עוטף עזה בשירות המלחמה בנגיף הקורונה: משרד הבריאות שוקל שימוש באפליקציה לזמני חירום ביטחוניים על מנת לוודא שהציבור הישראלי אכן נשמע להוראות – ומכבד את בידוד הבית הנדרש.
האפליקציות שעשויות להילחם בקורונה
(אלי סגל)

האפליקציה הייעודית יכולה לזהות בכל רגע נתון היכן נמצא כמעט כל אדם. היא כמובן מסייעת בזמן חירום, כשיש מתיחות ביטחונית באזור העוטף, אולם כעת ייתכן שייעשה בה שימוש על מנת לאתר אנשים שמפירים את בידוד הבית, במסגרת המאמץ לבלום את התפשטות הנגיף.
מדובר באפליקציית avia לניהול אוכלוסייה בשעת חירום, שבה משתמשים כבר שנים ביישובי עוטף עזה וגם באיו"ש. היא פותחה על ידי חברה ישראלית ונועדה בין היתר לקבל תמונת מצב על תנועת הציבור במצבי חירום. דרך האפליקציה ניתן להעביר גם מסרים ולדווח על אירועים ביטחוניים לאורך הגבול הדרומי. במידת הצורך, אפשר כאמור לאתר בעזרתה מיקומים של בני אדם.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית avia
אפליקציית avia
אפליקציית avia
(צילום מסך)
מפתחי האפליקציה ביצעו בה כבר התאמה למאבק בהתפשטות הקורונה. צוותי הרפואה יוכלו לאתר חולים או חשודים כנשאים ולוודא כי הם אכן נשארים בבידוד. האפליקציה המותאמת גם מאפשרת לשחזר את המקומות שבהם שהו חולים.
"ניתן גם לתקשר עם החולה או המבודד, להעביר לו הנחיות ולענות על שאלות", מסביר טל חרמוני, מנכ"ל אפליקציית avia. בימים האחרונים הוצגה האפליקציה לנציגי משרד הבריאות, שכעת כאמור אמורים לקבל החלטה האם לאמצה.