כפתור קטן, שיגעון גדול: עדכון iOS 16 למכשירי האייפון הושק לפני פחות משבוע - והוא כבר הצליח לשגע לא מעט ישראלים, שהופתעו לגלות שכעת המקלדת בשפה העברית באייפון כוללת כפתור ייעודי להוספת ניקוד. הבעיה - הכפתור החדש הוצמד למקש הרווח במקלדת, מיקום שגרם למשתמשים רבים ללחוץ עליו בטעות.
2 צפייה בגלריה
אייפון 14 פרו
אייפון 14 פרו
אייפון 14 פרו
(צילום: AFP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

כפתור הניקוד החדש נוסף כאמור במסגרת עדכון מערכת ההפעלה האחרון של האייפון, שהושק לפני פחות משבוע כחלק מגל ההשקות האחרון של החברה, שחשפה בתחילת החודש את סדרת אייפון 14 ואת הדגמים החדשים של האפל ווטש. את כפתור הניקוד החדש תוכלו למצוא בתוך מקלדת המספרים והסימנים המיוחדים - הוא לא מופיע בזמן הקלדת אותיות רגילות.
2 צפייה בגלריה
"מי בכלל ביקש את הכפתור הזה?"
"מי בכלל ביקש את הכפתור הזה?"
"מי בכלל ביקש את הכפתור הזה?"
(צילום מסך)
הביקורת על כפתור הניקוד כמובן לא איחרה לבוא. ל-ynet הגיעו במהלך השבוע האחרון מספר פניות בנושא הכפתור החדש מצדם של משתמשים שטוענים שהם כל הזמן לוחצים עליו בטעות. כמו כן, ובאופן מאוד אופייני לאפל, האפשרות להסיר את כפתור הניקוד מהמקלדת לא נכללה כחלק מהעדכון. "מאז העדכון ל-iOS 16 אני לא מפסיק ללחוץ על הכפתור הזה בטעות", הסביר גיל בן-יוסף, משתמש אייפון שהתעצבן מאוד מהוספתו של הכפתור החדש. "מילא אם הייתה לכפתור הזה פונקציונליות רלוונטית לרוב המשתמשים, אבל מעטים מנקדים בשגרה ומאוד מעצבן שהכפתור הזה נכפה עלינו. קשה להבין למה אפל החליטה שאנחנו צריכים את הכפתור הזה".
בן-יוסף החליט שהוא לוקח את הסיפור הזה כמה צעדים קדימה בשאיפה לשים לכפתור הניקוד סוף: "החלטתי לפנות למוקד של אפל בנושא", הוא מסביר. "התשובה שקיבלתי מהם היא שכרגע אכן אין אפשרות להסיר את הכפתור מהמקלדת, ושהם ממליצים שאפתח קריאה רשמית לאפל בנושא, וזה בדיוק מה שעשיתי. אני מאמין שאם יהיו מספיק פניות בנושא אפל תיקח את העניין ברצינות ותוסיף אופציה להסיר את הכפתור". מאפל טרם נמסרה תגובה לפניית ynet בנושא.