חברת המחקר IDC פרסמה אמש (יום ד') דוח חדש שמצביע על צניחה משמעותית במכירות הסמארטפונים ברחבי העולם. על-פי הדוח, בשנת 2022 נמכרו 1.21 מיליארד מכשירים - ירידה של 11.3% בהשוואה ל-2021 והנתון הנמוך ביותר מאז 2013.
עוד כתבות שיעניינו אתכם:
הרבעון הרביעי של שנת 2022 הסתכם בכ-300.3 מיליון יחידות שנמכרו, בהשוואה ל-367.6 מיליון יחידות שנמכרו ברבעון הרביעי (תקופת החגים בארה"ב) של שנת 2021 - ירידה של 18.3%. אחת הכוכבות בטבלאות הפסדי המכירות של 2022 היא אפל, שמסרה ברבעון האחרון של 2022 72.3 מיליון אייפונים, זאת בהשוואה ל-85 מיליון אייפונים שמסרה החברה באותה התקופה של שנת 2021.
ענקיות סמארטפונים אחרות סבלו גם הן מירידה חדה במכירות ברבעון הרביעי של 2022. סמסונג, למשל, מכרה 58.2 מיליון יחידות בלבד, בהשוואה ל-69 מיליון יחידות שמכרה ברבעון המקביל ב-2021. שיאומי מכרה 33.2 מיליון יחידות בלבד בהשוואה ל-45 מיליון יחידות.
"מעולם לא ראינו ירידה חדה כל כך בכמות המכירות של ענף הסמארטפונים ברבעון החגים, בייחוד בהשוואה לרבעונים האחרים שקדמון לו", אמרה נבילה פופל, מנהלת מחקר בצוות Worldwide Tracker בסוכנות המחקר IDC. "האינפלציה הגוברת ממשיכה לדכא את הוצאות הצרכנים אפילו יותר מהצפוי".
בהסתכלות רחבה יותר על נפח המכירות העולמי, 2022 כאמור מסמנת ירידה חדה למדי בכמות היחידות שנמכרו ברחבי העולם, עם 1.205 מיליארד יחידות שנמסרו לעומת 1.359 מיליארד יחידות שנמכרו בשנת 2021. ב-IDC אומרים כי הסיבות לכך הן ירידה בביקוש מצד הצרכנים, האינפלציה והאי-וודאות הכלכלית.
אנתוני סקרסלה, מנהל מחקר ב-IDC, סיפק תחזית עגומה למדי לגבי השנה הנוכחית: "2023 צפויה להתאפיין בגישה זהירה, שבמסגרתה היצרניות ייאלצו לחשוב מחדש על פורטפוליו המכשירים שלהן וערוצי המכירה יחשבו פעמיים לפני שיקבלו מלאי מכשירים עודף. יחד עם זאת ובנימה חיובית יותר, הצרכנים עשויים למצוא הצעות טרייד-אין נדיבות והנחות במהלך 2023, בזמן שהשוק יחשוב על שיטות חדשות לעודד שדרוגים ולמכור יותר מכשירים, בעיקר דגמי פרימיום".