יום אחרי שנחשפה אמש (יום ד') רשמית באירוע השקה חגיגי, הגיע הזמן לשים את הכל על השולחן - מהם בעצם החידושים המשמעותיים בסדרת אייפון 14? אילו שינויים יגיעו אך ורק למכשירי הפרו? והאם כל הפיצ'רים החדשים רלוונטיים גם למשתמשים בישראל? אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר.
7 צפייה בגלריה
אייפון 14 פרו
אייפון 14 פרו
אייפון 14 פרו
(צילום: AP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

תקשורת לוויינית

אחת התוספות המעניינות ביותר שזכינו לקבל עם מכשירי האייפון 14 היא התמיכה בתקשורת לוויינית - כזו שמאפשרת לנו לקבל קליטה וחיבור לרשת באמצעות חיבור ישיר ללוויין. על היתרונות אודות השימוש בתקשורת לוויינית כבר דיברנו בעבר, אז מה בעצם אפל עשתה כאן?
התקשורת הלוויינית בסדרת אייפון 14 תתאפשר לשימוש נכון לרגע זה אך ורק במצבי חירום. כדי לנצל אותה נצטרך להפעיל מצב חירום ייעודי במכשיר שלנו, שיאפשר לנו להתחבר ללוויין על מנת לשגר אות מצוקה ובקשה לעזרה במקרים שבהם אנו נמצאים באזור ללא קליטה סלולרית.
כל החידושים של אייפון 14
(צילום: נויל האריס)
7 צפייה בגלריה
תקשורת לוויינית במקרי חירום
תקשורת לוויינית במקרי חירום
תקשורת לוויינית במקרי חירום
(צילום: אפל)
המערכת החדשה של אפל תאפשר למשתמשים לענות על כמה שאלות פשוטות על מנת לדווח אודות מקרה החירום שלהם באמצעות חיבור לרשת לוויינית, כך ששירותי החירום יוכלו לגשת אליהם במהירות. אפל אף התגאתה וציינה שכל עוד השמיים נראים בבירור, המשתמשים יוכלו לשלוח הודעות מצוקה באמצעות לוויין בתוך 15 שניות בלבד. ראוי לציין שנכון לרגע כתיבת שורות אלה אפל הודיעה ששירות החירום החדש שלה יהיה זמין ברחבי ארה"ב וקנדה בלבד, ושהשימוש בו יהיה חינמי למשך שנתיים.

אפל מניעה את מהפכת ה-eSIM

בדומה לשיח על תקשורת לוויינית, גם השיח סביב השימוש ב-eSIM צובר תאוצה בשנים האחרונות, ואפל הפכה אמש לאחת החברות הראשונות שפועלת באופן אקטיבי למען קידום השימוש בטכנולוגיה הזו. ואיך היא בדיוק עשתה את זה? בכך שהיא דאגה לכך שלא תהיה לנו ברירה אלא להשתמש ב-eSIM במכשירים שלה.
7 צפייה בגלריה
eSIM: מהפכת הסלולר הבאה?
eSIM: מהפכת הסלולר הבאה?
eSIM: מהפכת הסלולר כבר כאן
(צילום: shutterstock)
אפל הודיעה אמש כי כל הדגמים של סדרת אייפון 14 שיימכרו בארה"ב יגיעו ללא מגירת סים - משמע ללא היכולת לחבר אליהם כרטיס סים פיזי. במקום זאת כמובן אפל תאפשר להשתמש במכשירים האלה רק עם eSIM (סים מוטמע), המאפשר בין היתר מעבר מהיר ונוח בין ספקיות סלולר שונות.
גם כאן ראוי לציין את האותיות הקטנות והן שכאמור נכון לרגע זה השינוי הזה במכשירי האייפון רלוונטי אך ורק למכשירי אייפון שיימכרו ברחבי ארצות הברית, כך שעדיין יהיה ניתן למצוא בשאר העולם (וכמובן בישראל) אייפון 14 המגיע עם מגירת סים. הסיבה לכך היא שהתמיכה ב-eSIM ברחבי העולם עדיין מאוד בחיתוליה למעט השוק האמריקאי, כך שייקח עוד קצת זמן עד שאפל תנטוש באופן מלא את השימוש במגירת סים ייעודית.

זיהוי תאונות

לצד מערכת החירום החדשה שלה, אפל הציגה מערכת נוספת שעשויה להציל לנו את החיים - מערכת זיהוי תאונות דרכים.
7 צפייה בגלריה
זיהוי תאונות באמצעות אייפון 14
זיהוי תאונות באמצעות אייפון 14
זיהוי תאונות באמצעות אייפון 14
(צילום: אפל)
מערכת זיהוי התאונות החדשה של אפל תעשה שימוש בחיישניים הפנימיים של מכשירי האייפון 14 על מנת לנסות ולזהות מקרים שבהם בעל המכשיר היה מעורב בתאונת דרכים, ובמידה וזה אכן קרה, האייפון ישלח באופן אוטומטי אות חירום לשירותי ההצלה וכן למספר אנשי קשר אותם הגדיר המשתמש מראש.
ראוי לציין שמערכת זיהוי התאונות החדשה של אפל לא תהיה זמינה אך ורק באייפון 14 - המערכת צפויה להגיע גם לדגמים החדשים של האפל ווטש.

ברוכים הבאים לאי הדינמי

אחרי לא מעט שנים שהיא איתנו, אפל נפרדה סוף כל סוף מהמגרעת (Notch) המוכרת שלה - אולם כאן מדובר בשינוי שיגיע אך ורק בדגמי הפרו של האייפון 14. אפל החליטה לשלב במקום המגרעת האייקונית שלה מגרעת דינמית, לה היא קוראת "Dynamic Island".
7 צפייה בגלריה
אייפון 14 פרו
אייפון 14 פרו
האי הדינמי של אפל
(צילום: אפל)
האי הדינמי החדש של אפל הפך למעשה לחלק אינטגרלי מהעיצוב של האנימציות השונות של מערכת ההפעלה של אייפון, וכאמור מדובר במגרעת בעלת יכולות שינוי דינמיות המשתנות בהתאם לפעולות השונות שאנחנו נבצע עם האייפון.
7 צפייה בגלריה
Dynamic Island
Dynamic Island
Dynamic Island
(צילום: אפל)
אפל סיפקה לא מעט דוגמאות ליכולות של המגרעת החדשה במהלך האירוע אמש: כך למשל משתמש ששומע מוזיקה יזכה למגרעת רחבה יותר שתציג לו מידע אודות השיר שמתנגן ברקע. ומה לגבי משתמש שמנווט באמצעות אפליקציית המפות של אפל? במקרה הזה המגרעת תתרחב ותציג למשתמש את הפניות שהוא צריך לקחת בדרכו אל היעד. כמו כן, אפל הציגה יכולות ריבוי משימות של המגרעת - כך למשל במקרה שבו גם נשמע מוזיקה וגם נפעיל טיימר, המגרעת תחולק לשני חלקים ותציג מידע רלוונטי לשתי הפעולות במקביל.

מערך הצילום

שינוי נוסף ומאוד מתבקש לדגמי הפרו של האייפון 14 הוא במערכי הצילום האחוריים שלהם. אחרי לא מעט שנים בהם אפל השתמשה אך ורק בחיישני 12 מגה-פיקסל למצלמה הראשית של האייפונים, השנה סוף כל סוף קיבלנו חיישן ברזולוציה גבוהה יותר של 48 מגה-פיקסל.
(צפו באירוע ההכרזה המלא של אפל)
7 צפייה בגלריה
אייפון 14 פרו זמין בארבעה צבעים
אייפון 14 פרו זמין בארבעה צבעים
מערך צילום חדש עם עדשת 48 מגה-פיקסל
(תמונה: אפל)
לצד השינוי בחיישן, אפל סיפקה עוד כמה שיפורים תוכנתיים על מנת להפוך את איכות התמונות של האייפון לטובות יותר: אפל הציגה לראשונה טכנולוגיה חדשה בשם "Photonic Engine", טכנולוגיית שיפור תמונה המתבססת בין היתר על טכנולוגיה ותיקה יותר של החברה, "Deep Fusion", שנועדה גם היא לשפר את איכות התמונה על ידי עיבוד וחיבור של פיקסלים ממספר תמונות על מנת להציג תמונה סופית טובה יותר.
לצד טכנולוגיות הצילום החדשות הציגה אפל גם תמיכה במצב צילום חדש בשם Action Mode המיועד לייצוב משופר של תכני וידאו, כך שהתוצאה הסופית של הצילום תהיה נטולת רעידות משמעותיות.