לא בכל יום חברה חדשה מצטרפת לשוק הסמארטפונים הצפוף והתחרותי. Nothing הבריטית מקווה שעיצוב ייחודי, מחיר נגיש והרוח הרעננה שהיא מביאה לענף יעזרו ל-Phone (1) שהיא משיקה הערב (יום ג') להתחרות בענקיות כמו אפל, סמסונג, שיאומי והתאגיד הסיני BBK שעומד מאחורי היצרניות רילמי, אופו ו-Vivo.
3 צפייה בגלריה
Nothing Phone (1)
Nothing Phone (1)
Phone (1). הטלפון הראשון של Nothing
(צילום: Nothing)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

Nothing לא בונה על כך שתקנו את המכשיר החדש שלה בגלל המפרט הלא-מרגש-במיוחד שלו, אלא בגלל העיצוב: הגב של הטלפון הזה שקוף, כך שניתן לראות דרכו חלק מהרכיבים הפנימיים של המכשיר. 900 נורות LED קטנות שנמצאות בחלקו האחורי יכולות להתריע על שיחות והודעות נכנסות, או להאיר בקצב של הרינגטון שלכם. חיברתם את המכשיר למטען? הנורות האלה יציגו את קצב התקדמות הטעינה. באמצעות ממשק בשם Glyph ניתן לשלוט בנורות ולהתאים קומבינציות שונות של אורות וצלילים להתראות מאנשי קשר שונים, כך שתוכלו לדעת במי מדובר גם בלי להביט במסך.
אם המפרט בכל זאת חשוב לכם, נספר שהטלפון של Nothing הוא מכשיר ביניים שלא מתיימר לאיים על מכשירי פרימיום כמו אייפון 13 או סמסונג גלקסי S22. זהו מכשיר אנדרואיד עם מסך בגודל 6.55 אינץ' עם קצב רענון אדפטיבי (60-120 הרץ), ערכת שבבים סנאפדרגון 778G Plus של קוואלקום, 8 גיגה בייט זיכרון, 128/256 גיגה בייט נפח אחסון, קישוריות 5G, שתי מצלמות אחוריות ברזולוצייית 50 מגה-פיקסל, מצלמת סלפי ברזולוציית 16 מגה-פיקסל וסוללה בנפח 4,500 מיליאמפר-שנייה. בהמשך תצא גרסת 12 גיגה בייט זיכרון RAM עם 256 גיגה בייט נפח אחסון. המכשיר יהיה זמין בשני צבעים - שחור ולבן.
היבואנית באג הודיעה כי בשלב הראשון תגיע לישראל גרסת ה-8 גיגה בייט זיכרון RAM עם 256 גיגה בייט נפח אחסון, שתעלה 1,999 שקלים במכירה המוקדמת שתצא לדרך היום. המכשירים יגיעו לרוכשים ב-20 באוגוסט. בהמשך ייתכן שתגיע לישראל גם הגרסה המתקדמת יותר, עם 12 גיגה בייט זיכרון RAM. הטלפון של Nothing יימכר ברשתות באג ומחסני חשמל וכן על ידי חברת פרטנר.
3 צפייה בגלריה
Nothing Phone (1)
Nothing Phone (1)
גב שקוף. Nothing Phone (1)
(צילום: Nothing)
חברת Nothing הוקמה בשנת 2020 בבריטניה והצליחה לעורר הרבה עניין וסקרנות משתי סיבות עיקריות: השם יוצא הדופן והאדם שעומד מאחוריה - קרל פיי, מייסד-שותף של יצרנית הסמארטפונים הסינית וואן פלוס. החברה גייסה עד כה 144 מיליון דולר ובין המשקיעים הבולטים בה אפשר למנות את GV, קרן ההשקעות של גוגל; קרן Future Shape של ממציא האייפון טוני פאדל; וסטיב הופמן, מייסד ומנכ"ל פלטפורמת הפורומים Reddit.
המוצר הראשון של החברה הושק בשנה שעברה. מדובר באוזניות אלחוטיות (True Wireless) בשם Ear (1) עם מנגנון אקטיבי לביטול רעשים ועיצוב שקוף למחצה, שחושף את הרכיבים הפנימיים הן של האוזניות והן של קופסת ההטענה שלהן. האוזניות התקבלו בצורה חיובית על ידי המבקרים (גם אצלנו) שציינו לטובה את העיצוב הייחודי, איכות הסאונד והתמורה לכסף (מחירן של האוזניות עומד על 379 שקלים בישראל).
3 צפייה בגלריה
קרל פיי
קרל פיי
מייסד ומנכ"ל Nothing, קרל פיי
(צילום: Nothing)
מה עומד מאחורי השם Nothing, שאולי מזכיר לכם את היוזמה מהסיטקום "סיינפלד" ליצור תוכנית טלוויזיה על כלום? "דמיינו עולם שבו כל המכשירים שלכם מחוברים בצורה בלתי מורגשת", כותבת Nothing באתר הרשמי שלה, "טכנולוגיה שפשוט עובדת. שאתה לא צריך לחשוב עליה. שמרגישה כמו כלום".
ההצהרה הזאת מזכירה את חזון ה-Ambient Computing (מחשוב סביבתי) שחברות כמו גוגל ואמזון מדברות עליו לאחרונה, ומשמעותו עולם שבו הטכנולוגיה נמצאת כל הזמן ברקע, אך הופכת למורגשת רק ברגע שבו המשתמשים זקוקים לה, למשל כאשר הם פונים לסייעת קולית כמו גוגל אסיסטנט או אלכסה. אם נחזור רגע ל-Nothing, בשביל להגשים את החזון הזה החברה צריכה יותר מטלפון ואוזניות, אלא אקוסיסטם רחב של מוצרים. האם היא תצליח לבנות אותו? במידה רבה, הדבר תלוי בהצלחת הסמארטפון החדש שלה.