לא מצליחה לעמוד בביקוש: ענקית הטכנולוגיה אפל הודיעה כי היא מצפה להאטה די משמעותית בקצב הייצור של מכשירי אייפון 14 פרו, זאת בזמן שהביקוש עבור אותם הדגמים בשוק רק ממשיך לעלות. אפל טוענת שהסיבות העיקריות לקיצוצי הייצור הן בין היתר הגבלות הקורונה המתהדקות בסין שמשפיעות באופן ישיר על יכולות הייצור של החברה, זאת לצד חוסר התאמה בין תכניות הייצור המקוריות של אפל לביקוש של דגמי הבסיס של סדרת אייפון 14 בשוק. התכנון הנוכחי: לייצר 87 מיליון אייפונים במקום 90 מיליון.
3 צפייה בגלריה
אייפון 14 פרו ואייפון 14
אייפון 14 פרו ואייפון 14
קשיים בייצור. אייפון 14 ואייפון 14 פרו
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

ההימור שאפל לקחה התברר כלא נכון

אפל כזכור השיקה השנה 4 דגמים בסדרת האייפון 14, בהם שני דגמי בסיס - אייפון 14 ואייפון 14 פלוס, לצד שני דגמי הפרימיום - אייפון 14 פרו ואייפון 14 פרו מקס. אפל שמה לא מעט מהז'יטונים שלה על דגמי הבסיס של הסדרה החדשה, הימור שבפועל התברר כלא מוצלח לאחר שהביקוש לאותם דגמים ירד משמעותית, זאת בזמן שהביקוש לדגמי הפרו רק המשיך לעלות. התוצאה: שיבושים משמעותיים ביכולות הייצור של אפל, שתכננה לייצר כמות מסוימת של דגמי בסיס לצד קו הייצור של דגמי הפרו.
3 צפייה בגלריה
אייפון 14
אייפון 14
ביקוש נמוך מדגמי הפרו
(צילום: AP)
כעת, על-פי מקורבים לנושא, אפל הורידה את תכנית הייצור שלה באופן יחסית משמעותי, כשהיא צפויה לייצר השנה כ-87 מיליון אייפונים, זאת לעומת 90 מיליון היחידות שהחברה הייתה צפויה לייצר. כמו כן, עקב הירידה בביקוש לדגמי הבסיס של האייפון 14, אפל הייתה צריכה לבצע לא מעט שינויים בפסי הייצור שלה ברחבי העולם על מנת לאפשר ייצור מהיר יותר של דגמי הפרו המבוקשים יותר.

מפעל אחד, הגבלות בסין ומה שבניהם

סיבה נוספת ודי משמעותית להאטה הצפויה בפסי הייצור של דגמי האייפון 14 היא הגבלות הקורונה המתהדקות בימים אלה בסין - הכוללות בין היתר הגבלות תנועה משמעותיות על מרבית מתושבי האזור, כמו גם החובה לבצע בדיקת PCR אחת ליום. בחודש שעבר אף פורסם ברויטרס שהיקף הייצור של מכשירי האייפון 14 בסין צפוי לרדת בעד 30% בעקבות אותן מגבלות, שהביאו למחאות מצד התושבים והעובדים באזור שברחו מהמפעלים ומבתי המגורים שלהם לערים סמוכות.
3 צפייה בגלריה
מפעל פוקסקון Foxconn בשנחאי
מפעל פוקסקון Foxconn בשנחאי
מפעל פוקסקון Foxconn בשנחאי
(צילום: Shutterstock)
כעת, אפל הודיעה כי בעקבות אותן הגבלות צפויים עיכובים נוספים בייצור של המכשירים שלה, היות והן משפיעות בין היתר על מפעל חברת Foxconn הממוקם בעיר ג'נגג'ואו, שנחשב לאחד ממפעלי הייצור הגדולים ביותר של אפל המעסיק 200,000 עובדים וידוע בכינויו "iPhone City". על-פי ההצהרה שפרסמה אפל, המתקן עובד במתכונת מצומצמת במיוחד, שמאוד מקשה על הייצור, והיא אף הגדילה לציין שבעקבות כך "לקוחות יחוו זמני המתנה ארוכים יותר לפני שיקבלו את המוצרים החדשים שלהם".