הכרזת אפל אתמול כי התפרצות הקורונה תשפיע השנה "באופן מהותי" על הכנסותיה מחזקת את ההערכות בעולם כי ענף הטכנולוגיה ייפגע מאוד מהמגיפה. בעדכון משקיעים נדיר הודיעה אפל כי לא תעמוד בתחזית ההכנסות המוקדמת שלה לרבעון השני של 2020 (63-67 מיליון דולר) בשל השלכות הקורונה. על פי החברה, "אספקת האייפון העולמית תוגבל באופן זמני".
3 צפייה בגלריה
אייפון 11
אייפון 11
סדרת אייפון 11. קשיים באספקה
(צילום: AFP)
בשל גודל השוק הסיני, לסגירת חנויות אפל בסין ולהפחתת רכישות המכשירים שלה שם צפויה השפעה גדולה על ההכנסות, אבל אפל הרגיעה כי היא "תפתח בהדרגה" את החנויות בסין "בדרך זהירה ובטוחה ככל שאפשר".
לפי החברה, מפעלי החברות המייצרות בעבורה את המכשירים ורכיביהם ממוקמים מחוץ לאזור חוביי הנגוע ונפתחו מחדש, אך התפוקה מהם קטנה מהרגיל "ובקצב איטי משחשבנו", והמשמעות המיידית היא מחסור במכשירים. גם ההשפעה שתהיה לווירוס על מוצרים עתידיים של החברה עדיין אינה ברורה. אפל, למשל, הייתה אמורה להשיק במארס אייפון זול חדש ב-400 דולר, בסדרת SE, ולא ברור אם תוכל אכן לעמוד בכך. בהמשך השנה, בספטמבר, צפויה גם ההשקה המסורתית של דגמי ספינת הדגל אייפון 12.
בתזכיר ששלח שלשום לעובדי אפל כותב המנכ"ל טים קוק כי "הדאגה העיקרית שלנו היא לאנשים המרכיבים את קהילת העובדים, השותפים, הלקוחות והספקים של החברה בסין". החברה התחייבה גם להכפיל את תרומתה למלחמה בווירוס.
3 צפייה בגלריה
מפעל לייצור אייפונים בסין
מפעל לייצור אייפונים בסין
מפעל לייצור אייפונים בסין
(צילום: AP)
בישראל הובהר ליבואני אפל על-ידי נציגות החברה כי בטווח הנראה לעין הם יעודכנו על המכשירים שיסופקו להם בטווח של שבוע בלבד ולא של כמה שבועות קדימה, כפי שהיה נהוג עד כה.

צניחה בייצור הסמארטפונים

דו"ח חדש שמפרסמת TrendForce, המתמחה בניתוח אספקת מוצרים, מעריך כי ייצור הסמארטפונים בעולם צפוי לרדת ברבעון הנוכחי ב-12%, מה שיהפוך אותו לרבעון הגרוע זה חמש שנים. הבעיה העיקרית היא שכל מכשיר בנוי מרכיבים שמיוצרים בנפרד באתרים שונים, וגם אם חלקם חזרו לפעילות, אתרים אחרים, בעיקר אלו הממוקמים בווהאן ובאזור חוביי הנגוע, עדיין מושבתים או עובדים בתפוקה נמוכה במיוחד.
בין השאר מוזכר בדוח מחסור במודולי מצלמה ובסיבים אופטיים. מתברר כי כמה ספקים של סיבים אופטיים ממוקמים בווהאן, ויחד הם אחראים לרבע מהייצור העולמי. עם זאת, תחום שבבי הזיכרון לא צפוי להיפגע בינתיים בשל מלאי גדול שקיים ומכיוון שרוב הייצור בתחום הוא רובוטי.
3 צפייה בגלריה
נינטנדו סוויץ'
נינטנדו סוויץ'
נינטנדו סוויץ'. קשיי אספקה
(צילום: shutterstock)
על פי TrendForce, בשווקים צפוי להיות מורגש מחסור גדול בשעונים חכמים, במחשבים ניידים וברמקולים חכמים - מוצר שעדיין אינו פופולרי בארץ כיוון שאינו תומך בעברית.
קווים שנפגעו במיוחד הם של קונסולות משחקי הווידיאו, בעיקר פלייסטיישן של סוני ו-Xbox של מיקרוסופט. לנינטנדו צפויים להיות קשיי אספקה של קונסולת הסוויץ' הפופולרית שלה בארה"ב ובאירופה. אם המצב יימשך, הוא עלול לפגוע בהשקת קונסולות הדור הבא - פלייסטיישן 5 ו-Xbox Series X - המתוכננת לעונת החגים הנוצריים בסוף השנה. כעת, מכיוון שהדרישה לשתי הקונסולות הוותיקות ירדה לקראת השקת הדור הבא, לא צפוי מחסור משמעותי במלאים.