ענקית המובייל אופו (Oppo) אוהבת לייצר טלפונים שלא משאירים אותך אדיש, כמו עדשת הפריסקופ בעלת הזום האופטי X5 שהוצגה לפני שנה, שלוש המצלמות הנשלפות במבנה סליידר שהוצגו שנה קודם לכן, גם המסך המתקפל והמסך הנגלל שהוצגו כדגמי קונספט ועשויים להתממש למוצר מסחרי בקרוב. גם ב-Find X3 Pro הנוכחי יש הפתעות נחמדות, תיכף נספר עליהן, אבל לפני כן משהו על סדרת Find של אופו.
אופו היא המצטרפת החדשה לשוק המובייל הישראל, אבל בעולם היא כבר מוכרת כמתמודדת בליגה הבכירה. מבין שלוש הסדרות של החברה - A, Reno ו-Find - האחרונה היא סדרת הדגל שלה, והיא מוציאה לשוק טלפונים מהסדרה הזו שנה אחר שנה. הראש של אופו הוא לא להיות כמו סמסונג או אפל, אלא להתחרות בהן ראש בראש: מוצר, מותג, שיווק, מחיר – הכל כלול.
לכן, כשקיבלנו את ה-Find X3 Pro לסקירה, שאלנו את עצמנו האם הוא אכן נמצא שם, בשורה אחת עם אייפון 12 פרו מקס וגלקסי S21 אולטרה. התשובה תלך ותתברר.
11 צפייה בגלריה
אופו Find X3 Pro
אופו Find X3 Pro
אופו Find X3 Pro
(צילום: ynet)
הנה כמה מהתכונות שבדקנו, לפי סדר יורד של חשיבות:

צבע

הבשורה לפי אופו היא הצבע. לראשונה מוצג טלפון, שמאפשר צילום בצבע בעומק 10 ביט (כן, 1,073,741,824 צבעים) לכל אורך הדרך, מהצילום דרך האחסון ועד התצוגה על המסך. יכולת כזו הייתה עד כה למצלמות מקצועיות. הדגמים החזקים של אייפון 12 מציעים עומק צבע 10 ביט, אבל באופו יש יותר.
כשהמיקוד הטכנולוגי של המכשיר הוא טיפול בצבע, צריך לבנות מחדש חלק מהמרכיבים. כך למשל היה צריך למצוא דרך לאחסן את הצילומים והווידאו בעומק צבע 10 ביט (ולשם כך גוייס תקן HEIF המתקדם), להטמיע את תקן DCI-P3 כדי לאפשר תמיכה במרחב הצבעים המלא. היה צריך גם לפתח טכנולוגיה שתבטיח שמירה על עומק הצבע ללא דחיסה - Full-Path Color Management System, כך שמלוא החוויה תשתקף במסך ה-10 ביט של הטלפון.
11 צפייה בגלריה
אופו Find X3 Pro
אופו Find X3 Pro
הצבע נמצא במוקד
(צילום: ynet)
התוצאה מצדיקה את המאמץ. אחרי שמתרגלים לעולם הצבע של האופו החדש, לא רוצים לחזור אחורה. הצבעים עשירים, משקפים בנאמנות 100 אחוזים מגמוט הצבע, מגיבים לשינויים באווירה, בתאורה, בשעת היום. יופי.

מסך

יש ל-Find X3 Pro מסך 6.7 אינץ' בטכנולוגיית LTPO AMOLED, הפרדת +QHD גבוהה (3216x1440), צפיפות פיקסלים ‎525ppi‎ וקצב ריענון 120 הרץ. כל זה מרשים בהחלט, והיה יכול להרשים יותר אם לא היה מוצג כבר בדגם של שנה שעברה - Find X2 Pro. מה שחדש השנה הוא כמובן עומק צבע של 10 ביט.
11 צפייה בגלריה
אופו Find X3 Pro
אופו Find X3 Pro
Oppo Find X3 Pro בכחול ובשחור
(צילום: Oppo)
טכנולוגיית LTPO AMOLED ("פוליקריסטלין-אוקסיד בטמפרטורה נמוכה", אם אתם חייבים לדעת) פותחה בכלל על-ידי חברת אפל עבור שעוני אפל ווטש. המסך של אופו מיוצר על-ידי סמסונג ומותקן גם בטלפון של החברה האחות וואן פלוס 9 פרו. וראו זה פלא, מסכים דומים מאוד מייצרת סמסונג עבור דגמי אייפון החדשים, שיוצגו בהמשך השנה. ככה זה כשאתה בליגת האלופות.
וכן, המסך בהחלט עונה על הציפיות, עם הצבעים העשירים, הבהירות עזה (בין 500 ל-1,300 ניט). קצב הרענון 120 הרץ הפך לסטנדרט בטלפונים מתקדמים והוא מאפשר תנועה חלקה למשעי, אבל למעשה האופו מתמרן אוטומטית בין 10 הרץ ל-120, מאזן בין הצורך (למשל בעת משחק) לחיסכון בצריכת הספק. אם רוצים, אפשר לקבע אותו על 60 הרץ יציב.

מצלמות

התרשמנו, חייבים להגיד. מערך הצילום המרובע של Find X3 Pro עלול לעורר עצבנות קלה בסמסונג, אפילו באפל, שמתהדרת במצלמת הסמארטפון הטובה בעולם. יש כאן שתי מצלמות 50 מגה פיקסל סוני IMX 766 שפותחו במיוחד עבור אופו עם חיישנים חזקים (1/1.56), הראשית היא מצלמה בזווית רחבה f/1.8 והאחרת היא בעלת זווית רחבה מאוד - 110.3°, f/2.2, ששומרת על רמת ביצועים גבוהה כמו המצלמה הראשית, עניין יוצא דופן בהשוואה למערכי צילום של טלפונים אחרים.
11 צפייה בגלריה
אופו Find X3 Pro
אופו Find X3 Pro
Oppo Find X3 Pro. מערך צילום מעורר הערכה
(צילום: ynet)
לאלה נוספת מצלמת טלפוטו 12 מגה פיקסל בעלת זום אופטי 3X. זה בהחלט נחמד, אבל לא משתווה למצלמת הפריסקופ 5X שהיתה בדגם הקודם של הטלפון. לעומת עם המצלמה הרביעית אופו מצליחה להפתיע: זו מצלמת מיקרולנס (Microlens) 3 מגה פיקסל, או כמו שהיא מכונה - "מיקרוסקופ" שמאפשרת לצלם מקרוב מאוד ובהגדלה עצומה - 60X. כדי לצלם ממרחק כזה יש לה מבזק טבעתי שמקיף את העדשה. צריך לתרגל קצת את השימוש בה, אבל התוצאה מרשימה: קשה להאמין כמה פרטים יש בעולם הזעיר שמעבר ליכולת הראייה שלנו.
11 צפייה בגלריה
אופו Find X3 Pro
אופו Find X3 Pro
מטבע 10 א"ג, במאקרו (למעלה) ובמיקרוסקופ
(צילום: ynet)
הצילומים בעדשה הראשית ובעדשה הרחבה מצוינים. התמונה חדה, הגוונים אינסופיים, הכהים עמוקים. בצילום לילה מתקבלות תוצאות נאות, נשמרת ההקפדה על צבעים עם התאמה לסביבה החשוכה. אפשר לומר שצילומי הלילה של אופו מאתגרים את היכולות של אייפון. עם זה, הנטייה להוסיף פרטים במקומות בהם העין האנושית לא מבחינה בדבר מניבה תוצאות קצת מלאכותיות.
גודל התמונה המרבי שמפיקה המצלמה - ‎6144 x 8192. כדי לצלם ב-10 ביט צריך לבחור באפשרות זו, אבל לזכור שלא תהיה דרך לצפות בצילומים אלה שלא על מסך הטלפון. כדי לצלם ב-50 מגה פיקסל צריך לבחור באפשרות הזו במפורש, אחרת המצלמה תרכז פיקסלים ותייצר תמונת 12.5 מגה פיקסל. מצב pro במצלמה מאפשר תכונות נוספות, כמו צילום ב-raw למי שרוצה לשמור את כל מאפייני התמונה המקורית. ניתן לעבור לאחסון קבצים בפורמט HEIF שמאפשר חיסכון במקום.
מצלמת הסלפי הקדמית היא מצלמת 32 מגה פיקסל סטנדרטית, שנותנת תוצאות טובות אבל לא מפתיעה ביכולות חדשות. צילום הווידאו נעשה באיכות 4K ב-30 fps או 60 fps, עם כמה כלים של שיפור תמונה ויציבות, הילוך איטי עד 480fps ואפשרות לצלם וידאו ב-10 ביט. יש מצב film בצילום הווידאו, שמקביל למצב pro במצלמת התמונות.

עיצוב

זו אולי לא הסיבה העיקרית לקנות את הטלפון הזה אבל חייבים להודות שאופו הוציאו תחת ידם עיצוב מעניין, אולי הראשון שחורג משורת חיקויי האייפון האינסופית שכולם מתאפיינים בבמת מצלמות מוגבהת בגבו של הטלפון. ב-Find X3 Pro אופו פיתחה טכנולוגיה חדשה של זכוכית בעלת קימורים ושיפולים, שמקיפה את במת המצלמות בתנועה חלקה ורצופה (Gradient Arc Camera מכנים זאת באופו). הגב המבריק עד לסנוור של הטלפון משלים את המראה החללי המיוחד.
11 צפייה בגלריה
אופו Find X3 Pro
אופו Find X3 Pro
קימורי זכוכית
(צילום: ynet)
חזית הטלפון סטנדרטית יותר, עם חריר מצלמה בפינה השמאלית העליונה ופינות קמורות מסביב. יש לו זכוכית גורילה 6 מלפנים ומאחור עם מסגרת אלומיניום מסביב, והוא עומד בתקן עמידות IP68 כיאות למכשיר בקטגוריה. עובי הטלפון 8.3 מ"מ ומשקלו 193 גרם, מכשיר דק וקל בהתחשב במסך הגדול שלו.

ColorOS

ColorOS 11.2, מערכת ההפעלה העצמאית של אופו (שאפשר לפגוש גרסה שלה גם מכשירים של וואן פלוס) משתלבת עם אנדרואיד 11 ומוסיפה שכבה של ביצועים ויכולות התאמה שמתרחקות דרך ארוכה מהתכונות הבסיסיות של אנדרואיד. כל מי שמחזיק בדעה שאנדרואיד "נקי" הוא המערכת המושלמת, צריך שיתנסה במערכת של אופו.
11 צפייה בגלריה
אופו Find X3 Pro
אופו Find X3 Pro
צילום בעדשה אולטרה-רחבה
(צילום: ynet)
יש כאן יכולות התאמת תפריטים ומצבי תצוגה, שיפור חדות סרטונים, שיפור צבע בווידאו, אפילו ייפוי שיחות וידאו. יש מגוון מחוות אצבע שונות ותנועות הטלפון להשגת שליטה אינטואיטיבית, יש תכונות פרטיות כמו הגבלת מעקב פרסומות ואזור ילדים שבו ניתן להגביל את השימוש שלהם. שיטוט בין תכונות המערכת יכול לספק שעות של קורת רוח.

AI

עבודת המעבד, מה שנהוג לכנות AI, מאוד בולטת בטלפון הזה, חלק מהטרנד הבולט של יצרניות מובייל סיניות לשפר את העולם באמצעות בינה מלאכותית. חלק מזה הם "מנועי שיפור וידאו", אחד שמפעיל מצבי צילום שהוא מזהה אוטומטית ללא צורך להגדיר אותם, פרופיל צבעים, התאמה של הגוונים לסביבה ולאווירה ואף מפצה על היעדר צבעים. במצב קולנוע ה-AI משפרת את הצבעים בצורה משמעותית. מנוע AI נוסף משפר את ביצועי התצוגה עבור משחקים.
11 צפייה בגלריה
אופו Find X3 Pro
אופו Find X3 Pro
זיהוי אוטומטי של נושא התמונה
(צילום: ynet)

מעבד וזיכרון

אופו נטלה כמובן את ערכת השבבים החזקה ביותר של קוואלקום כיום – סנאפדרגון 888. אבל בזה אין לה ייחוד ולמעשה כמה מהטלפונים המתחרים בעלי המעבד הזה השיגו ביצועים מעט יותר חזקים במבחני השוואה שנערכו. בכל מקרה למעבד הזה יש תרומה לחיסכון בחיי הסוללה ולביצועים משופרים בהחלט בגרפיקה ובמשימות מאומצות. בהמשך לקו הזה אופו ציידה את הטלפון בזיכרון פנימי גדול של 12 גיגה בייט וזיכרון אחסון של 256 גיגה בייט. כמו בטלפונים המתחרים, אין כאן אפשרות להוסיף כרטיס זיכרון חיצוני.

משחקים

Find X3 Pro נראה כמו בחירה טובה למי ששואף לשחק משחקים באיכות המקסימלית, עם המסך הגדול והאיכותי, קצב הרענון המהיר, הזיכרון רב הנפח וכוח העיבוד החזק. אחת מתכונות ה-AI של הטלפון מפחיתה את זמן התגובה שלו מכ-40 אלפיות שניה לכ-10 בלבד (תומכת ב-League of Legends, Call of Duty, PUBG). עם תחילת המשחק מתחילה לפעול מערכת Game Space, שמתאימה את ביצועי המכשיר למשחקים וגם משתיקה את כל ההתרעות, שלא יפריעו.
11 צפייה בגלריה
אופו Find X3 Pro
אופו Find X3 Pro
אופו Find X3 Pro
(צילום: ynet)

סוללה

יש ל-Find X3 Pro סוללה בנפח 4,500 מיליאמפר-שעה, נפח סביר למכשיר מהסוג הזה. אופו מצרפת לחבילה את אחת הטכנולוגיות שהיא גאה בהן: מטען מהיר בהספק 65 וואט שמצליח לטעון סוללה ריקה בתוך 40 דקות. כמו כן יש אפשרות לטעינה אלחוטית בהספק 30 וואט ולטעינה הפוכה, מגבו של סמארטפון אחר. בסך הכל הסוללה מספקת את הסחורה ומביאה אותנו לסוף היום בלי בעיות. אם אתם מטעינים את הטלפון ליד המיטה, הוא יזהה שאתם ישנים וינמיך את עוצמת הטעינה כדי לשמור על בריאותכם.

צליל

ה-Find X3 Pro מצויד בשני רמקולים שמספקים צליל סטריאופוני ובתכונות דולבי אטמוס. אופו אפילו מציעה מבחר צלילים בבחירה אישית של הקומפוזיטור הנס צימר. בשורה התחתונה הצליל נעים לאוזן ובעל עוצמה, אבל לא משתווה ליכולות של המתחרים מבית סמסונג או אפל. כמו למתחרים, גם כאן אין שקע אוזניות.
11 צפייה בגלריה
אופו Find X3 Pro
אופו Find X3 Pro
צילום בשעת ערבית
(צילום: ynet)

אז מה היה לנו

אופו היא חברה חדשה בשוק הישראלי אבל בשוק העולמי היא הולכת וממצבת את עצמה בליגה של הגדולות. למעשה, ה-Find X3 Pro הוא ספינת הדגל החזקה ביותר שהוצגה עד כה השנה, עם כמה מתחרות מעבר לפינה. בניגוד למרבית היצרניות הסיניות, אופו מאמינה במחיר גבוה תמורת ביצועים גבוהים, מה שמחייב לבנות את המותג ולהשקיע בו. חלק מההשקעה היא למשל האחריות הבינלאומית שמעניקה אופו, ממש כמו אפל או סמסונג.
מחיר ההשקה: 4,199 שקל